РОБОЧИЙ ЗОШИТ для лабораторно-практичних робіт з предмету «Основи статистики»

Про матеріал
РОБОЧИЙ ЗОШИТ для лабораторно-практичних робіт з предмету «Основи статистики»
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки Миколаївської області

Казанківський професійний аграрний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОБОЧИЙ ЗОШИТ

для лабораторно-практичних робіт

з предмету «Основи статистики»

 

 

 

 

Професія: 4121 Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних, офісний службовець.

 

 

 

.                                                            .

 

.                                                            .

 

 

 

 

 

2020 р.

 

 

 

 

Алексєєва М,В . Робочий зошит з предмету: « Онови статистики». Професія: 4121 обліковець з реєстрації бухгалтерських даних.  Казанка, 2020- 18 с.

 

 

Робочий зошит з основ статистики створений відповідно до типової навчальної програми предмета «Основи статистики» та Державного стандарту професійно-технічної освіти з професії обліковець з реєстрації бухгалтерських даних.

 

Робочий зошит може бути використаний учнями професійно – технічних навчальних закладів для закріплення теоретичних знань з предмету та при підготовці до лабораторно-практичних робіт.  

 

 

 

 

 

 

 

Розробник:

Алексєєва Марина Василівна – майстер виробничого навчання Казанківського ПАЛ.

 

 

 

 

 

                                     Розглянуто та схвалено на засіданні МК  Викладачів

                                    та майстрів в.н. професійної підготовки.

                                    Протокол №        . від                            20       року.

                                    Голова МК      Мартинюк В.О        .                                  .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

 

1.  ЛПР №1 Складання статистичних таблиць та графіків

 

2. ЛПР № 2,3. Зведення та групування статистичних даних

 

3. ЛПР № 4. Обчислення абсолютних величин

4. ЛПР № 5. Обчислення відносних величин за її видами.

5 ЛПР № 6 Визначення середню арифметичну різними способами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторно – практична  робота №1

Тема: Складання статистичних таблиць та графіків.

Мета: Навчитись будувати статистичні таблиці та графіки. Визначати вид статистичних таблиць.

Обладнання: практичне завдання, опорний конспект, структурно – логічні схеми :«Зведення – другий етап статистичного дослідження», «Статистичні класифікації», «Статистичні групування»

Хід роботи

  1. Дайте відповідь на питання.

 

  1. Дати визначеннястатистичноїтаблиці

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                .        

 

  1. Дайте визначення поняттю структурне групування.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________           

 

  1. Дайте визначення поняттю підмет таблиці.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________           

 

  1. Дайте визначення поняттю  комбінаційне групування.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________           

 

2. Виконайте практичне завдання.

1. Побудувати макет статистичної таблиці для аналізу стажу роботи працівника та місячного випуску продукції 1 робітника грн.

Вихідні данні:

1(8,0/262)2(7,0/252)3(7,5/253)4(5,3/252)5(5,0/244)6(2,5/240)7(5,5/245)8(10,1/262)9(6,0/256)10(5,0/241)11(6,5/252)12(9,0/264)13(9,0/270)14(1,0/234)15(10,5/276)16(4,5/222)17(12,0/279)18(11,0/295)19(14,0/320)20(13,2/284)21(16,0/310)22(2,7/223)23(2,5/230)24(6,9/280)25(4,4/250)26(9,2/298)27(6,5/290)28(3,0/205)29(1,0/202)30(1,0/200)

Розв’язок

                 Назва таблиці                                                                                .

 

№ пор.

Стаж роботи (роки)

Місячний випуск продукції 1 робітника, грн

1

 

3

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

 

1

2

3

11

 

 

12

 

 

13

 

 

14

 

 

15

 

 

16

 

 

17

 

 

18

 

 

19

 

 

20

 

 

21

 

 

22

 

 

23

 

 

24

 

 

25

 

 

26

 

 

27

 

 

28

 

 

29

 

 

30

 

 

  1. На основі розв’язку завдання №1 необхідно відобразити данні в графічному вигляді.(діаграма).

діаграма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторно - практична робота №2,3

 

Тема: Зведення та групування статистичних даних Зведення та групування статистичних даних.

Мета: Навчитися систематизувати первинну інформацію, використовуючи методи зведення та групування статистичних даних

Обладнання: практичне завдання, опорний конспект, структурно – логічні схеми :«Зведення – другий етап статистичного дослідження», «Статистичні класифікації», «Статистичні групування»

Хід роботи

І. Дайте відповідь на питання.

 

  1. В чому полягає суть статистичного зведення?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Назвати складові статистичного зведення.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Дайте визначення аналітичні групування.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Яка ознака називається групувальною?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Практичне завдання.

 

  1.  Побудуйте ряд розподілу робітників за стажем роботи, ство­ривши п’ять груп з рівними інтервалами.
  2. Для вивчення зв’язку між стажем і продуктивністю праці зробіть:
  1.   групування робітників за стажем роботи, створивши п’ять груп з рівними інтервалами. Кожну групу охарактеризуйте за кількістю робітників, середнім стажем роботи; місячним випуском — разом і в середньому на 1 робітника;
  2. комбінаційне групування за двома ознаками: стажем робо­ти (5 гр.) і місячний випуском продукції на 1 робітника (3 гр.). Кожну групу охарактеризуйте за такими ж показниками, як у п. I

У таблиці 1 наведенні данні про робітників.

Таблиця 1

 

№ пор.

Стаж роботи (роки)

Місячний випуск продукції 1 робітника, грн

1

2

3

1

8,0

262

2

7,0

252

3

7,5

253

4

5,3

252

5

5,0

244

6

2,5

240

7

5,5

245

8

10,1

262

9

6,0

256

10

5,0

241

11

6,5

252

12

9,0

264

13

9,0

270

14

1,0

234

15

10,5

276

16

4,5

222

17

12,0

279

18

11,0

295

19

14,0

320

20

13,2

284

21

16,0

310

22

2,7

223

23

2,5

230

24

6,9

280

25

4,4

250

26

9,2

298

27

6,5

290

28

3,0

205

29

1,0

202

30

1,0

200

Розв’язок

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Таблиця 2. Розподіл робітників за стажем роботи

Групи № пор.

Групи робітників за ста­жем роботи, роки

Кількість робітників

Кількість робітни­ків, % до суми

А

Б

1

2

І

 

 

 

II

 

 

 

III

 

 

 

IV

 

 

 

V

 

 

 

 

Разом

 

 

Висновок. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

II. 1. Використовуючи метод групування для взаємозв’язку, не­обхідно визначити факторну ознаку, яка справляє вплив на взає­мопов’язані з ним ознаки. Такою ознакою в даному прикладі є стаж роботи.

У першому пункті рішення ми побудували ряд розподілу, ви­значивши 5 груп з рівними інтервалами. В основу аналітичного групування покладемо ці ж групи (табл. 2).

Потрібно побудувати групову таблицю, підметом якої є група робітників за стажем роботи, а присудком — чисельність робіт­ників, середній стаж роботи, місячний випуск — разом і в серед­ньому на 1 робітника.

Для цього побудуємо робочу табл. 3

Таблиця 3. Робоча таблиця Розподіл робітників за стажем

№ пор.

Групи робітників за стажем, роки

Номер робітника

Стаж, роки

Місячний ви­пуск, грн

А

Б

1

2

3

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

У цілому

 

 

 

 

Групові показники робочої таблиці і розраховані на їх основі середні показники занесемо в табл. 4.

Таблиця 4. Групування робітників за стажем роботи

Групи № пор.

Групи робіт­ників за стажем ро­боти, роки

Чисельність робітників

Середній стаж роботи, роки

Місячний випуск продукції, грн

Разом

На 1 робітника

А

Б

1

2

3

4

І

 

 

 

 

 

II

 

 

 

 

 

III

 

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

У цілому

 

 

 

 

Висновок. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

II.2. Для того щоб провести групування за двома ознаками (комбінаційне групування)  стаж роботи і місячний випуск про­дукції, треба в кожній групі робітників за стажем роботи виді­лити групи за другою ознакою — місячний випуск продукції на 1 робітника й охарактеризувати кожну з цих груп за необхідни­ми показниками.

Розрахуємо розмір інтервалу в групах за другою ознакою, ана­логічно до п. І.

Розв’язок

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Таблиця 5. Групування робітників за стажем роботи і продук­тивністю праці

№ пор.

Групи робітників

Чисель­ність робітників

Середній стаж роботи, роки

Місячний випуск продукції, грн

За стажем, роки

За місячним випус­ком продукції, грн

Разом

На 1 робітника

А

Б

в

1

2

3

4

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

III

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

 

Разом по під­групах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У цілому по підприємству

 

 

 

 

Висновок.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторно – практична  робота №4

 

Тема: Обчислення абсолютних величин.

Мета: Навчитись розв’язувати задачі, використовуючи абсолютні величини.

Обладнання: практичне завдання,опорний конспект, структурно – логічні схеми «Поняття, форми вираження та види статистичних показників»

Хід роботи

  1. Дайте відповідь на питання.

 

 1. Дати визначення абсолютної величини.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Назвіть засоби отримання абсолютних величин.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Охарактеризуйте одиниці вимірювання абсолютних величин.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Дайте визначення поняттю індивідуальні абсолютні показники.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Практичне завдання.

 

1.  Фабрика виготовляє різні зошити. За звітний місяць виконан­ня плану характеризується такими даними:

Таблиця 1

 

Зошити

Кількість аркушів у зошиті, арк.

Випуск, тис. шт

за пла­ном, , Qпл

фактич­но, Qt

А

1

2

3

Шкільні

12

3200

3250

Загальні

36

2100

2080

Загальні

60

1520

1580

Загальні

84

1200

1210

У цілому

Визначте, на скільки відсотків виконане планове завдання випуску продукції за звітний період (в переліку на шкільні зо­шити обсягом 12 аркушів).

 

 

Розв’язок

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Коефіцієнт сумірності

Qпл К

Q і К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторно – практична  робота №5

 

Тема: Обчислення відносних величин за її видами.

Мета: Навчитись розв’язувати задачі використовуючи відносні величини.

Обладнання: практичне завдання, опорний конспект, структурно – логічна схема «Відносні величини», калькулятор.

Хід роботи

1.Дайте відповідь на запитання.

 

 1. Дати визначення відносних  величин.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.Назвати види відносних величин.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Охарактеризувати відносні величини планового завдання (ВВПЗ).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Охарактеризувати відносні величини виконання плану (ВВВП).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Охарактеризувати відносні величини динаміки (ВВД)?  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

       

  1. Охарактеризувати відносні величини інтенсивності (ВВІ).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Практичне завдання.

1. У звітному році порівняно з базовим випуск продукції на підприємстві зріс на 4,5 % , планом передбачалось підвищити на 5,6 %. Визначте  на скільки відсотків фактично перевиконано чи недови­конано планове завдання з випуску продукції?

 

 

Розв’язок

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. У 2000 р. магазином було продано продовольчих товарів на суму 275 тис. грн, планом на 2001 р. передбачалось продати на 300 тис. грн, фактично було продано на 330 тис. грн.

Визначте: відносні показники планового завдання, виконан­ня плану і динаміки.

Розв’язок

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Висновок________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторно – практична  робота №6

 

Тема: Визначення середньої арифметичної різними способами

Мета: Навчитись розв’язувати задачі, використовуючи арифметичну просту.

Обладнання: практичне завдання. калькулятор, опорний конспект, структурно – логічна схема «Середні  величини»,

Хід роботи

  1. Дайте відповідь на запитання.

 

  1. Дати визначення середніх  величин?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                        _____

  1. Охарактеризувати середню арифметичну просту?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                        _____

  1. Які умови наукового використання середніх величин ви знаєте?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                        _____

  1. Охарактеризуйте  призначення середніх величин в економічному аналізі.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                        _____

 

  1. Практичне завдання.

 

1.Необхідно визначити  середньоденну продуктивність праці робітників:

а) по першому цеху;

б) по другому цеху;

Зробити порівняльний аналіз.

Данні для виконання:

Середній виробіток продукції одним робітником за зміну в двох цехах підприємства, які виробляють однорідну продукцію, характеризуються такими даними:

брига­ди

Цех № 1

 брига­ди

Цех № 2

Обсяг виготовле­ної продукції, шт.

Денна про­дуктивність праці, шт.

Денна продук­тивність праці, шт.

Чисельність робітників

Мі

Хі

Хі

ті

1

120

18

4

36

16

2

432

зо

5

38

11

3

510

34

6

21

8

 

Розв’язок

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.                У табл. 1 наведено дані про розподіл робітників підприєм­ства за стажем роботи. За ними визначити середній стаж по під­приємству.

Таблиця  1

Групи робітників

за стажем робо­ти, роки

Чисельність робітників

х1

т1

1

2

до 1

16

1—3

45

3—5

10

5—10

ЗО

10—20

50

20 і більше

8

Разом

159

 

 

Розв’язок

 

Групи робітни­ків за стажем, роки

Групи робітни­ків за стажем, роки

Відпрацьовані людино-роки

Хі

Хі

Xj • ті

3

4

5

0—1

 

 

1—3

 

 

3—5

 

 

5—10

 

 

10—20

 

 

20—30

 

 

Разом

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Висновок

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Інші матеріали
Додано
13 грудня 2020
Переглядів
1687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку