2 клас
І. Уважно слухай і слідкуй.
Кому ж іти по дрова
Край села живе вдова з трьома синами. Два сини вже дорослі юнаки, високі, ставні, славні, красиві. А третій – підліток Юрко – маленький, тоненький, мов очеретина.
Було це взимку. Впав глибокий сніг, дме північний вітер, тріщить мороз.
Мати говорить – немовби сама до себе, але щоб і сини чули:
– Холодно, діти. А дров немає... Кому ж за дровами йти?
Мовчать старші сини, нахилили голови, дивляться в землю і піч колупають.
– Я піду за дровами, мамо, – сказав найменший син.
– А морозу ж ти не боїшся? – питає мати й на старших синів поглядає.
– Ні, не боюсь, – відповідає син і одягається.
– Ну, що ж, іди, Юрку, – сказала мати, важко зітхнула й поцілувала сина.
Пішов Юрко. І враз стало в хаті так тихо, немов усе живе, що є в світі, прислухалося й думало: що ж воно буде? І вітер надворі затих. Два старші сини підвели голови, подивилися на матір і сказали:
– Ми теж підемо в ліс, мамо.
– Ідіть, сини, – прошепотіла мати й заплакала від радості.
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, коли відбувалася описана подія.
А взимку
Б влітку
В навесні
2. Обери і познач, де жила мати із синами.
А край села
Б в місті
В біля річки
3. Познач, що потрібно було для того, щоб у хаті стало тепло.
А морозиво
Б пиріжки
В дрова
4. Продовж речення.
Мама заплакала від _________________, бо коли лад у сім’ї, то
й на серці спокійно.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач ім’я наймолодшого сина.
А Павлик
Б Іванко
В Юрко
2. Обери і познач, скільки дітей було в сім’ї.
А один
Б два
В три
3. Познач, що мали принести сини.
А морозиво
Б пиріжки
В дрова
4. Продовж речення.
В хорошій сім’ї хороші ____________________________.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя
2 клас
І. Уважно слухай і слідкуй.
Як Миколка став хоробрим
Миколка прийшов сьогодні до школи дуже рано. На лавці під високою тополею сиділо двоє дівчаток. Вони дивилися на дерево. Щось зацікавило їх там. В очах дівчаток хлопчик помітив тривогу.
Коли це знялася пташка, забилася, запищала тривожно. І тої ж миті перед лавкою щось упало.
Миколка зрозумів: пташеня випало з гнізда, а мати його тепер у розпачі.
Одна дівчинка взяла пташеня й каже:
– Якби ж це хто сміливий був зараз у школі... він би поліз на дерево й поклав пташеня в гніздо.
Миколка був дуже боязкий, але слова дівчинки вразили його. Невже вона вважає його боягузом?
– Я полізу, – сказав Миколка.
– Ти? – запитали дівчатка й з подивом глянули на хлопчика.
Миколка поклав пташеня за пазуху й поліз на тополю. Від страху в нього тремтіли руки й ноги, але він ліз усе вище й вище. Поклав Миколка пташеня в гніздо, а сам спустився додолу.
Дівчатка дивилися на нього захоплено.
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, як звати головного героя твору.
А Михайлик
Б Миколка
В Петрик
2. Обери і познач, хто сидів на лавці під тополею.
А два котики
Б двоє дівчаток
В дві пташки
3. Познач, хто випав з гнізда.
А суха гілочка
Б пір’їнка
В пташеня
4. Продовж речення.
Від страху в хлопчика тремтіли _________ й __________, але він ______ ________________________________________.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, коли прийшов до школи Миколка.
А із запізненням
Б дуже рано
В перед самими уроками
2. Обери і познач, на чому сиділи дівчатка під тополею.
А на травичці
Б на гойдалці
В на лавці
3. Познач, скільки пташенят випало із гнізда.
А два
Б одне
В три
4. Продовж речення.
Якби Миколка не переборов свою боязнь, то
____________________________________________________.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя
2 клас
І. Уважно слухай і слідкуй.
Прогулянка до лісу
Одного вихідного дня пішли в ліс всією сім’єю батько, мати, п’ятикласник Толя й чотирирічний Саша.
У лісі було гарно і весело. Батько показав дітям галявину, на якій цвіли конвалії. Поряд із галявиною ріс кущ шипшини. В ньому зацвіла перша квітка – запашна рожева. Вся сім’я сіла під кущем. Батько читав цікаву книжку.
Раптом загримів грім, упали перші великі каплі, а потім полив дощ як із відра. Тато віддав свій плащ мамі, і дощ їй був не страшний.
Мама віддала свій плащ Толі, і йому дощ був не страшний.
Толя віддав свій плащ Саші, і дощ був йому не страшний.
Саша запитав:
– Мамо, чому це так: вам віддав свій плащ тато, Толі віддали свій плащ ви, а мене накрив своїм плащем Толя? Чому кожен не надів свій плащ?
– Кожен повинен захищати того, хто слабший, – відповіла мама.
– А я чому нікого не захищаю? – запитав Саша. – Отже, я – слабший?
– Якщо ти нікого не захищаєш, ти справді найслабший, – усміхаючись, відповіла мама.
– Але я не хочу бути найслабшим! – рішуче сказав Сашко.
Він підійшов до куща шипшини, відгорнув полу плаща і накрив рожеву квітку: злива вже відірвала дві пелюстки, квітка поникла – слабка, беззахисна.
– Тепер я не найслабший, мамо? – запитав Саша.
– Так, тепер ти сильний і мужній, – відповіла Мати.
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач рядок, в якому
записані перелік героїв тексту.
А батько й мати
Б хлопчики й дівчатка
В батько, мати та сини Толя й Саша
2. Обери і познач, назви рослин, які показав батько дітям на галявині.
А ялинки і сосни
Б конвалії та шипшину
В чорниці й ліщину
3. Познач, чим ділилися батьки, щоб діти не змокли під рясним дощем.
А парасолькою
Б бутербродом
В плащем
4. Продовж речення.
Кожен повинен _____________________ того, хто слабший.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач рядок, у якому записано імена синів.
А Толя і Яша
Б Коля і Саша
В Толя і Саша
2. Обери і познач місце, де сім’я відпочивала в лісі.
А біля озера
Б на гойдалці
В на галявині
3. Познач, як ішов дощ.
А падав легкими краплями
Б лив як із відра
В стиха шумів
4. Продовж речення.
Якщо ти нікого не захищаєш, ти справді –
_____________________.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя
2 клас
І. Уважно слухай і слідкуй.
Катрусина радість
У Катрусі сьогодні велика радість. Понад рік хворів її татко.
В лікарні лежав, три операції переніс. Мамі і Катрусі було тяжко. Не раз, бувало, прокинеться Катруся вночі й чує: мама тихо плаче.
А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і бадьорий.
Радісно сяють Катрусині очі. Прийшовши до школи, зустріла дівчинка в дворі двох своїх однокласників, Петрика і Гришка. Зустріла й поділилась радістю:
– Наш татко видужав...
Петрик і Гришко, глянувши на Катрусю, здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м'яча. Катруся пішла до дівчаток, що гралися в класи.
– Наш татко видужав, – сказала вона, і радість засяяла в її очах.
Одна з дівчаток, Ніна, з подивом запитала:
– Видужав – ну й що з того?
Катруся відчула, як із грудей до горла підкотився важкий клубок і дихати стало важко. Вона відійшла до тополі на кінці шкільного подвір'я і заплакала.
– Чому ти плачеш, Катрусю? – почула вона тихий, ласкавий голос Кості, мовчазного хлопчика, її однокласника.
Катруся піднесла голову й, схлипуючи, відповіла:
– Наш татко видужав...
– Ой, як же це добре! – зрадів Костя. – Біля нашої хати в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і понесемо твоєму таткові.
Радість засяяла в Катрусиних очах.
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач ім’я дівчинки – головної героїні твору.
А Маруся
Б Катруся
В Ганнуся
2. Обери і познач, якою новиною поділилася дівчинка у школі.
А татко захворів
Б татко одужав
В татко купив доньці цукерки
3. Познач, хто з дітей розділив з Катрусею її
радість.
А Ніна
Б Петрик і Гришко
В Костя
4. Продовж речення.
Правду кажуть: не знаєш горя, не знаєш і _________________.
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя
ІІ. Виконай завдання.
1. Познач, як звати дівчинку, в якої довгий час хворів тато.
А Мартуся
Б Ганнуся В Катруся
2. Обери і познач, кому першому повідомила свою хорошу новину в школі дівчинка.
А Ніні
Б Кості
В Петрику і Гришкові
3. Познач, як поставилися до новини Катрусі
більшість однокласників.
А раділи разом з нею
Б дивувалися і не розуміли
В підбадьорювали
4. Продовж речення.
Коли у твоїй родині все добре, то й ти сяєш _____________ .
№ з/п |
Характеристика результатів навчання |
Результат навчання |
1. |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного |
|
2. |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи |
|
Коментар вчителя