Робота з літературним твором 2 клас

Про матеріал
Добірка карток з літературного читання для перевірки читацької діяльності учнів 2 класу, зміст яких відповідає оновленій програмі МОН. Дібрані твори В.О.Сухомлинського та завдання в двох варіантах до них допоможуть учителеві перевірити сформоване вміння працювати з літературним твором. Кожна робота містить орієнтовну таблицю характеристики результатів навчання.
Перегляд файлу

___________________________________________ ______________________________________

imageimageРобота з літературним твором, 

2 клас

                        І. Уважно  слухай і слідкуй.                                     

Кому ж іти по дрова

Край села живе вдова з трьома синами. Два сини вже дорослі юнаки, високі, ставні, славні, красиві. А третій – підліток Юрко – маленький, тоненький, мов очеретина.

Було це взимку. Впав глибокий сніг, дме північний вітер, тріщить мороз.

Мати говорить – немовби сама до себе, але щоб і сини чули:

   Холодно, діти. А дров немає... Кому ж за дровами йти?

Мовчать старші сини, нахилили голови, дивляться в землю і піч колупають.

   Я піду за дровами, мамо, – сказав найменший син.

   А морозу ж ти не боїшся? – питає мати й на старших синів поглядає.

   Ні, не боюсь, – відповідає син і одягається.

   Ну, що ж, іди, Юрку, – сказала мати, важко зітхнула й поцілувала сина.

Пішов Юрко. І враз стало в хаті так тихо, немов усе живе, що є в світі, прислухалося й думало: що ж воно буде? І вітер надворі затих. Два старші сини підвели голови, подивилися на матір і сказали:

   Ми теж підемо в ліс, мамо.

   Ідіть, сини, – прошепотіла мати й заплакала від радості.

 

 

 

 

imageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант

1.    Познач, коли відбувалася описана подія.

А взимку 

Б влітку

В навесні

2.    imageОбери і познач, де жила мати із синами.

А край села

Б в місті

В біля річки

3.    Познач, що потрібно було для того, щоб у хаті стало тепло.

А морозиво

Б пиріжки

В дрова 

4.    imageПродовж речення.

Мама заплакала від _________________, бо коли лад у сім’ї, то

й на серці спокійно.

image

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

imageІІ. Виконай завдання. 

2 варіант

1.   Познач ім’я наймолодшого сина.

А Павлик

Б Іванко

В Юрко

2.   imageОбери і познач, скільки дітей було в сім’ї.

А один

Б два

В три 

3.   Познач, що мали принести сини.

А морозиво

Б пиріжки

В дрова 

4.   Продовж речення. 

В хорошій сім’ї хороші ____________________________.

image

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

 

___________________________________________ ___________________________

imageimageРобота з літературним твором, 

2 клас

І. Уважно слухай і слідкуй.

Як Миколка став хоробрим

Миколка прийшов сьогодні до школи дуже рано. На лавці під високою тополею сиділо двоє дівчаток. Вони дивилися на дерево. Щось зацікавило їх там. В очах дівчаток хлопчик помітив тривогу.

Коли це знялася пташка, забилася, запищала тривожно. І тої ж миті перед лавкою щось упало.

Миколка зрозумів: пташеня випало з гнізда, а мати його тепер у розпачі.

Одна дівчинка взяла пташеня й каже:

      Якби ж це хто сміливий був зараз у школі... він би поліз на дерево й поклав пташеня в гніздо.

Миколка був дуже боязкий, але слова дівчинки вразили його. Невже вона вважає його боягузом?

      Я полізу, – сказав Миколка.

      Ти? – запитали дівчатка й з подивом глянули на хлопчика.

Миколка поклав пташеня за пазуху й поліз на тополю. Від страху в нього тремтіли руки й ноги, але він ліз усе вище й вище. Поклав Миколка пташеня в гніздо, а сам спустився додолу.

Дівчатка дивилися на нього захоплено.

 

 

 

 

 

imageimageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.   Познач, як звати головного героя твору.

А Михайлик

Б Миколка

В Петрик

2.   Обери і познач, хто сидів на лавці під тополею.

А два котики

imageБ двоє дівчаток

В дві пташки 

3.   Познач, хто випав з гнізда.

А суха гілочка

Б пір’їнка 

В пташеня

4.   Продовж речення.

imageВід страху в хлопчика тремтіли _________ й __________, але він ______ ________________________________________.

 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

imageІІ. Виконай завдання. 

2 варіант

1.    Познач, коли прийшов до школи Миколка.

imageА із запізненням

Б дуже рано

В перед самими уроками

2.    Обери і познач, на чому сиділи дівчатка  під тополею.

А на травичці

imageimageБ на гойдалці

В на лавці

3.    Познач, скільки пташенят випало із гнізда.

А два

Б одне

В три

4.    Продовж речення.

                                                                 Якби       Миколка       не       переборов       свою       боязнь,        то

____________________________________________________.

image

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

___________________________________________ _____________________________________

imageimageРобота з літературним твором, 

2 клас

І. Уважно слухай і слідкуй.

Прогулянка до лісу

Одного вихідного дня пішли в ліс всією сім’єю батько, мати, п’ятикласник Толя й чотирирічний Саша.

У лісі було гарно і весело. Батько показав дітям галявину, на якій цвіли конвалії. Поряд із галявиною ріс кущ шипшини. В ньому зацвіла перша квітка – запашна рожева. Вся сім’я сіла під кущем. Батько читав цікаву книжку.

Раптом загримів грім, упали перші великі каплі, а потім полив дощ як із відра. Тато віддав свій плащ мамі, і дощ їй був не страшний.

Мама віддала свій плащ Толі, і йому дощ був не страшний.

Толя віддав свій плащ Саші, і дощ був йому не страшний.

Саша запитав:

      Мамо, чому це так: вам віддав свій плащ тато, Толі віддали свій плащ ви, а мене накрив своїм плащем Толя? Чому кожен не надів свій плащ?

      Кожен повинен захищати того, хто слабший, – відповіла мама.

      А я чому нікого не захищаю? – запитав Саша. – Отже, я – слабший?

      imageЯкщо ти нікого не захищаєш, ти справді найслабший, – усміхаючись, відповіла мама.

      Але я не хочу бути найслабшим! – рішуче сказав Сашко.

Він підійшов до куща шипшини, відгорнув полу плаща і накрив рожеву квітку: злива вже відірвала дві пелюстки, квітка поникла – слабка, беззахисна.

      Тепер я не найслабший, мамо? – запитав Саша.

      Так, тепер ти сильний і мужній, – відповіла Мати.

 

imageimageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.    Познач рядок, в якому

записані перелік героїв тексту.

А батько й мати

Б хлопчики й дівчатка

В батько, мати та сини Толя й Саша

2.    Обери і познач, назви рослин, які показав батько дітям на галявині.

А ялинки і сосни

Б конвалії та шипшину

В чорниці й ліщину

3.    imageПознач, чим ділилися батьки, щоб діти не змокли під рясним дощем.

А парасолькою

Б бутербродом

В плащем

4.    Продовж речення.

Кожен повинен _____________________ того, хто слабший.

image 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

imageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.   Познач рядок, у якому записано імена синів.

А Толя і Яша

imageБ Коля і Саша

В Толя і Саша

2.   Обери і познач місце, де сім’я відпочивала в лісі.

А біля озера

Б на гойдалці

В на галявині

3.   imageПознач, як ішов дощ.

А падав легкими краплями

Б лив як із відра

В стиха шумів

4.   Продовж речення.

image                                                                 Якщо      ти      нікого       не      захищаєш,      ти      справді        –

_____________________.

imageСамооцінювання  

 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

___________________________________________ ________________________________

imageimageРобота з літературним твором, 

2 клас

І. Уважно слухай і слідкуй.

Катрусина радість

У Катрусі сьогодні велика радість. Понад рік хворів її татко.

В лікарні лежав, три операції переніс. Мамі і Катрусі було тяжко. Не раз, бувало, прокинеться Катруся вночі й чує: мама тихо плаче.

А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і бадьорий.

Радісно сяють Катрусині очі. Прийшовши до школи, зустріла дівчинка в дворі двох своїх однокласників, Петрика і Гришка. Зустріла й поділилась радістю:

      Наш татко видужав...

Петрик і Гришко, глянувши на Катрусю, здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м'яча. Катруся пішла до дівчаток, що гралися в класи.

      Наш татко видужав, – сказала вона, і радість засяяла в її очах.

Одна з дівчаток, Ніна, з подивом запитала:

      Видужав – ну й що з того?

Катруся відчула, як із грудей до горла підкотився важкий клубок і дихати стало важко. Вона відійшла до тополі на кінці шкільного подвір'я і заплакала.

      Чому ти плачеш, Катрусю? – почула вона тихий, ласкавий голос Кості, мовчазного хлопчика, її однокласника.

Катруся піднесла голову й, схлипуючи, відповіла:

      Наш татко видужав...

      Ой, як же це добре! – зрадів Костя. – Біля нашої хати в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і понесемо твоєму таткові.

Радість засяяла в Катрусиних очах.

imageІІ. Виконай завдання. 

1 варіант  

1.    Познач ім’я дівчинки – головної героїні твору.

А Маруся

Б Катруся

В Ганнуся

2.    Обери і познач, якою новиною поділилася дівчинка у школі.

imageА татко захворів

Б татко одужав

В татко купив доньці цукерки

3.    Познач, хто з дітей розділив з Катрусею її

радість.

imageА Ніна

Б Петрик і Гришко

В Костя

4.    Продовж речення.

Правду кажуть: не знаєш горя, не знаєш і _________________.

image 

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

 

imageІІ. Виконай завдання. 

2 варіант

1.                  Познач, як звати дівчинку, в якої довгий час хворів тато.

А Мартуся

Б Ганнуся В Катруся

2.                  Обери і познач, кому першому повідомила свою хорошу новину в школі дівчинка.

imageА Ніні

Б Кості

В Петрику і Гришкові

3.                  Познач, як поставилися до новини Катрусі

більшість однокласників.

imageimageА раділи разом з нею

Б дивувалися і не розуміли

В підбадьорювали

4.                  Продовж речення.

                                                                 Коли у твоїй родині все добре, то й ти сяєш _____________ .      

image

з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту, пояснює вчинки персонажів у творі, висловлює власне ставлення до прочитаного

 

2. 

Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результат своєї роботи

 

imageКоментар вчителя

 

pdf
Додано
14 квітня
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку