Рослини моєї Батьківщини. Розмноження рослин насінням. Будова квітки. Запилення

Перегляд файлу

Тема. Рослини моєї Батьківщини. Розмноження рослин насінням. Будова квітки. Запилення

Мета:

  • ознайомити з будовою квітки;
  • розширити поняття про квітку як орган розмноження;
  • формувати уявлення дітей про розмноження рослин насінням;
  • ознайомити з основними способами запилення;
  • пригадати умови життя рослин
  • збагачувати активний словник;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;
  •  продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі;
  • виховувати спостережливість, бережливе ставлення до рослин, естетичний смак.

 

 

 

І. Емоційне налаштування

1. Перегляд трейлера, визначення власних завдань до уроку

2. Хвилинка афірмацій

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перегляд відеофрагменту
  • Розкажи, що він демонструє.
  1. Онлайн-вправа «Будова рослини»
  • Пригадайте будову рослини. Позначте органи квіткових рослин.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

  • “… є щось загадкове в цьому прихованому житті, яке раптом проривається назовні, ми бачимо в ньому втілення самого життя, символ пробудження від сну та смерті”.

І саме цю загадку ми сьогодні почнемо розгадувати

ІУ. Вивчення нового матеріалу

  1. Самостійне читання твору Василя Сухомлинського «Як бджола знаходить квіточку конвалії»
  • Що почула бджілка? Що це були за дзвіночки? Де вони росли?
  • Розглянь квітку конвалії на світлині. Чому автор порівнює її з дзвіночком?
  • Прочитай виділене речення. Поміркуй, у якому значенні вжито слово «кличе». Обери відповідь. (лего)
  • Розкажіть, чи відоме вам слово «пилок».
  1. Практична робота в групі (пилок, лупа, серветки)
  • Розгляд пилку, стан, колір, запах
  • Лікувальні властивості, алергія
  • Вислови припущення, чим саме квіти приваблюють бджіл?
  1. а) Ознайомлення з будовою квітки (макет квітки)

Квітка – це орган за допомогою якого рослини розмножуються. 

Квіти дуже різноманітні за своїм зовнішнім виглядом. Вони мають різне забарвлення,  розміри та аромат. Незважаючи на це, основними частинами квітки є квітконіжка, чашолистки (чашечка), пелюстки, тичинки й маточка.

Найпомітніша частина квітки – це пелюстки, які так приваблюють комах.

Пелюстки – це видозмінені листки, забарвлені в різні кольори. Пелюстки утворюють віночок. Основним призначенням віночка є захист тичинок і маточки. Також він приваблює комах до запилення рослини.

Всередині квітки є маточка і тичинки

Тичинки – частини квітки, у яких утворюється пилок.

Центральна частина квітки, на яку потрапляє пилок  – це маточка. З неї розвивається плід.

У квітці може бути одна маточка, як у сливи, вишні, абрикоса. Може бути й декілька чи навіть багато, як у малини та ожини.

Навколо пелюсток є зелені листочки – чашолистки (чашечка). Вони захищають квітку від пошкодження.

Квітоніжка – частина квітки, за допомогою якої вона прикріплюється до стебла.

 

      б) Практична робота в групі (кімнатна рослина, лупа, ватні палички)

  • Розгляньте квітку фіалки. Назвіть і покажіть одне одному частини квітки

      в) Онлайн-вправа «Будова квітки»

Виконайте вправу на відповідність. З’єднайте поняття і визначення.

                    

 

              ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(Танцювальна хвилинка з піснею «Барви рідної землі»)

 

  1. Запилення

Заплющіть , будь ласка очі, і уявіть себе влітку на квітучій галявині. Там світить яскраве сонечко, цвітуть квіти. Подуває легенький вітерець, лоскочучи наші личка. Над квітами весело літають ... Так. Це різні комахи збирають з квітів солодкий сік – нектар та пилок. Коли комашка сідає на квітку, пилок потрапляє на її лапки, тіло. Вона перелітає до іншої квітки і переносить на неї пилок. Так відбувається запилення

Процес перенесення пилку з тичинки на маточку називається запиленням. Воно відбувається під час цвітіння рослини.

Рослини можуть запилюватися декількома способами. Розрізняють самозапилення, коли пилок потрапляє на маточку тієї самої квітки. Також є перехресне запилення, коли пилок з однієї квітки запилює маточку іншої квітки. Перехресне запилення відбувається за допомогою вітру, води, тварин, комах і птахів.

  • комахи
  • вітер (квіти жита, пшениці, кукурудзи; тополя береза)
  • птахи (колібрі)

Після запилення (тобто після того як пилок потрапив на маточку)  зав’язь квітки поступово збільшується. Вона розростається і перетворюється на плід. Усередині плода розвивається й дозріває насіння. За допомогою насіння рослини розмножуються. З нього виростають молоді рослини. У деяких рослин у плоді розвивається багато насіння (огірок, помідор, диня, кавун). Інші плоди мають тільки одну насінину (горіх, персик, черешня).

 

  1. Закріплення

- Прочитай  інформаційну довідку пошепки разом з диктором

- Попрацюйте у парі. Вивчіть і розкажіть одне одному навчальні одиниці.

 

  1. "Мозковий штурм"
  • Чому після дощового літа поганий урожай плодів?

 

  1.  Практична робота. Штучне запилення (вазон, ватні палички)

Завдання: попробуємо  себе у ролі селекціонерів -запилимо наші фіалки.

Візьміть ватніпалички, обережно доторкніться до тичинок і перенесіть пилок на іншу квіточку.

  1. Перегляньте відеофрагмент.

Перевірте свою уважність. Позначте правильні відповіді.(лего)

  1. Розмноження рослин насінням

а) Вправа «Розкажи»

-  Чи висівали ви колись насіння? Насіння яких рослин це було? Поділіться враженнями. Як ви це робили?

б)  Проблемне запитання «Що потрібно рослині для життя?»

в) Практична робота «Вирощування огірків» (ґрунт, насіння, вода, пластикові і паперові стаканчики, серветки)

У. Підсумок

1. Рефлексія

Мандрівку свою ми вже закінчили,

Все з вами і вивчили , і повторили,

Всі дружні й активні були ви весь час.

Хороші знання чекають на вас!

  • Але найкращі ліки для всіх –

Це сонце, повітря і сміх!

-Тож  зараз ті учні , яким було цікаво на уроці , подарують свої усмішки рослинам,  однокласникам і гостям.

 

Вправа «Мікрофон» Продовж речення

  • Сьогодні на уроці я дізнався ….
  • Я навчився….
  • Я зрозумів….
  • Мене зацікавило…
  • На наступному уроці я хочу ….

 

Заключне слово вчителя :

   « Колись , ще в дитинстві, я зірвала квітку – вона зів’яла. Я спіймала метелика - він загинув у мене на долоні. І  тоді я зрозуміла, що доторкнутися до краси можна тільки серцем…»

  Краса завжди живе і житиме в серці людини. Майте чуйне, щедре, велике і добре серце, щоб знайшлося в ньому місце і маленькій комашці, і травинці. І тоді вам світитиме сонце і посміхатимуться  квіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Городоцька початкова школа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Рослини моєї Батьківщини. Розмноження рослин насінням. Будова квітки. Запилення»

( 3 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Литвин Ольга Володимирівна

учитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Інші матеріали
НУШ
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку