Вступ
Саме в початковій школі закладаються зернини знань словникового запасу, формується мовлення (усне та писемне), діти опановують нові теми та поняття.
У формуванні громадянина країни важливим інструментом виступає мова – не тільки як окремий навчальний предмет, а і як засіб спілкування, передачі загальнокультурних, історичних цінностей. Тому формування та розвиток мовленнєвої вправності школярів, зокрема правописних умінь, є одним із найважливіших аспектів мовної змістової лінії освітньої галузі «Мова і література» Державного стандарту початкової загальної освіти.
Навчальна програма початкової школи приділяє велику увагу роботі над словами, грамотному їх написанню, вмінню формулювати речення та письмово формулювати думки. А результатом освітнього процесу є підвищення загальної грамотності та розвиток мовлення учнів.
У даному збірнику запропонована система вправ, яка повністю відповідає змісту навчальної програми з української мови. Рекомендації розроблено з урахуванням пізнавальних інтересів, особливостей уваги, пам’яті, мислення дітей певного віку. Матеріали можна використовувати на уроках української мови.
Завдання мають навчальний та розвивальний характер і допоможуть учням легко запам'ятати словникові слова, відпрацьовувати нові вміння практично. Картки можна використовувати як для фронтальної і групової роботи на уроках.
Для вчителів, батьків, студентів педагогічних університетів.
Список використаних джерел
1. Березіна О.М., Павловська Т.О. Мовні ігри та забави: Навчально-методичний посібник. - Тернопіль: Мальва - ОСО, 2002. - 104 с.
2. Богатир В. Формування навички швидкого читання та письма // Початкова освіта. - 2005.-Ш8.-с.14-16.
3. Вашуленко М.С. Про співвідношення знань і вмінь у мовній освіті молодших школярів // Початкова школа. - 1995. - № 9 - с.4-8.
4. Вашуленко М.С. Удосконалення змісту і методики навчання української мови в 1-4 класах. -К.: Рад. школа, 1991. - 112 с.
5. Вашуленко М.С. та ін. Навчання в 1-2 класі. -К.: Рад. школа, 1991. -495 с.
6. Ганькіна М. Урок мови. Поради педагогам // Початкова освіта. - 2005.-№ 18.-с.5-9.
7. Ґудзик І.П. Каліграфічне письмо // Початкова школа. - 1991.-№4.-С.22-26.
8. Джеджелей О. Диференційований підхід до навчання учнів // Початкова школа. - 2002. - № 4. - с. 10-11.
9. Дуда В. Вправи на розвиток творчості та креативу в учнів// Відкритий урок. - 2002. - № 10. -с.74-76.
10. Жаборюк А.Н. I слово може бути гарним // Дивослово. - 2003. - № 7. - с.51 -53.