Розділові знаки в реченнях з однорідними членами

Про матеріал
Розділові знаки в реченнях з однорідними членами Мета: 1) розширити знання учнів про розділові знаки в реченнях з однорідними членами; 2) розвивати пунктуаційну грамотність, логічне мислення, увагу, спостережливість; 3) виховувати культуру усного і писемного мовлення учнів.
Перегляд файлу

Тема: Розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

 

Мета:

1) розширити знання учнів про розділові знаки в реченнях з однорідними членами;

2) розвивати пунктуаційну грамотність, логічне мислення, увагу, спостережливість;

3) виховувати культуру усного і писемного мовлення учнів.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Робота в парах. Діалог «Однорідні члени речення»

2. Читання творів-мініатюр «Перший сніг», складених учнями вдома.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми з вами потрапимо до королівства Синтаксису і Пунктуації, навчимося ставити розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота в групах. Ознайомлення  з теоретичним матеріалом.

- Поясність уживання розділових знаків між однорідними членами речення.

І - група – однорідні члени речення не з`єднуються сполучниками;

ІІ - група – однорідні члени речення з`єднуються протиставними сполучниками;

ІІІ – група – однорідні члени речення з`єднуються повторюваними сполучниками;

IV – група – однорідні члени речення з`єднуються парними сполучниками;

V – група – кома не ставиться між однорідними членами речення;

VI – група – узагальнююче слово при однорідних членах речення

 Кожна група повинна навести приклади 2 речень

 

2. Диктант – завдання

 

- Доповніть речення словами з довідки, підкресліть однорідні члени речення, поясніть уживання розділових знаків.

 

Розумний – не хитрий, а …

 

Розумний чоловік і на скелі житиме, а молоко …

 

Розум розуму – не завада, а …

 

Для довідок: питиме, мудрий, відрада.

 

3. Творча робота

 

 - Побудуйте речення за схемами. Поясніть розділові знаки.

 

О, О, О  ус.

УС : і О, і О, і О, і О.

О і О, О і О, О і О.

УС: О, О, О - …

 

4. Гра «Ти – редактор»

(Речення на переносних дошках)

 

- Відредагуйте речення, поясніть помилки.

    Вітер гнув тополі, дерева, здіймав і крутив курявою над висохлим полем. На городі ростуть картопля, морква, овочі, помідори.

 

5. Робота в групах.

Складання твору – мініатюри «Лікарські рослини» за опорними словами:

м`ята, материнка, любисток, деревій, запашні, цілющі, красиві, у лузі, у лісі, на березі річки, на подвір`ї.

 

6. Диктант «Перевіряю себе»

 Відомо, що у грибах значно більше білків, ніж в овочах. Вони містять такі елементи, як фосфор,, калій, кальцій, мідь, цинк, йод, марганець.

За харчовою цінністю гриби поділяють на категорії. До першої належить білий гриб, рижик, грудзь справжній. До другої – підберезник, маслюк, синяк. Слід пам`ятати, що деякі їстівні гриби мають своїх двійників з – поміж їстівних і неїстівних.

 

V. Підсумок уроку.

1. Опитування «Закінчи речення»

(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон»)

- На уроці збагатився знаннями…

- Якби не було однорідних членів речення…

- Я хочу ще дізнатись…

 

2. Самооцінка роботи на уроці.

(Заповнення таблиці)

 

VI. Домашнє завдання.

Вивчити теоретичний матеріал. Скласти діалог «Розділові знаки між однорідними членами речення», виписати 5 речень з однорідними членами.

 

 

doc
Додано
22 березня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку