Розробка "Інтелект - карти"

Про матеріал
Матеріал допомагає створювати ментальні карти на уроках математики та досліджую світ.
Перегляд файлу

1

 

Школьные рамки | Рамки, Школьные темы, Рамка для диплома 

 

 

 

 

 

 

 

                 Авторська розробка

«Інтелект-карти, фрагменти уроків

математики та досліджую світ»

 

 

 

                                                                      Виконала:

Дєвочкіна С. В.,

вчитель початкових класів,

ЗЗШ № 54, м. Запоріжжя

 

 

 

 

 Інтелект-карта («карта розумових дій», «ментальна карта», «карта пам’яті», «діаграма  зв’язків») – це схема, яка візуалізує певну інформацію при обробці людиною, це спосіб зображення процесу загального системного мислення за допомогою структурно-логічних схем радіальної організації.              Це теорія, заснована Тоні Бьюзеном, в якій робиться наголос на те, що креативний процес тісно пов'язаний з пам’яттю людини і асоціативним мисленням. Він запропонував написати ключове слово в центрі листа, а всі корисні асоціації написати на гілках, що йдуть від головного слова, навколо нього. Далі кожна асоціація обростає своїм колом нових асоціацій, що розширює можливості створення нової ідеї. Асоціації можна також малювати.             

Тому метою моєї роботи є створення такої карти, яка допомагає поєднувати пізнавальну, мовленнєву, художньо-продуктивну, навіть рухову чи театралізовану діяльність дітей; орієнтує школярів на осмислення, розкриття взаємозв’язків понять із життєвими ситуаціями, з досвідом дітей, формуючи таким чином їх життєву компетентність.

Фрагменти уроків  « Я досліджую світ»

Тема. Домашні улюбленці.

малювання правопис власних назв

аплікація

 ДОМАШНІ 
                                                   УЛЮБЛЕНЦІ

  визначення маси

правила             тіла

безпечної поведінки правила догляду

 

Бесіда з опорою на особистий життєвий досвід школярів:

  • Послухайте (в аудіо записі) голоси. Кого ви уявили, слухаючи?
  • Як їх називають лагідно?
  • Чи є у вас вдома такі тваринки?
  • Намалюйте, зробіть аплікацію з геометричних фігур свого улюбленця.
  • Якщо тримали на руках. То що можете сказати про їх масу тіла?
  • Визначте масу тіла свого улюбленця, порівнюючи звагою 1кг крупи чи солі.
  • Як їх звуть? Напишіть.
  • Поділіться своїм досвідом, як доглядати за ними.
  • А як безпечно поводитись?

 

Тема. Чи турбуєшся ти про себе?

( В центрі листа кожної дитини особиста фотографія)

Орієнтовні питання для створення інтелект-карти:

  • Дітки, я зранку помітила, як гарно і охайно ви виглядаєте, який чудовий настрій у вас.
  • Як вам це вдалося? (Розповіді дітей про те, якими предметами та засобами вони користувались).
  • Намалюйте стрілочки кольоровими олівцями та предмети.
  • А зараз відпочинемо (фізхвилинка).

Кошенятко потягнулось

І до сонечка всміхнулось.

Потім стрибнуло на лавку

І чекає там хазяйку.

  • Що надало вам сили підстрибнути?

Намалюйте корисну їжу.

 


 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки руки детей"  Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "картинки волосы детей"

 

Результат пошуку зображень за запитом "будильник картинки для детей" Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "картинки фото детей" Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "картинки зубы детей"

Результат пошуку зображень за запитом "тарілка картинки для детей" Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "взуття картинки для детей"  Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "шкільна форма картинки для детей"  
 

 

 

 

 

 

Фрагменти уроків «Математика»

Тема. Багатозначні числа.

Орієнтовні завдання для створення інтелект-карти:

  • Зясуйте кількість населення міста Запоріжжя, врожаю зернових культур, мяса.
  • Визначте довжину річки Дніпра за масштабом фізичної карти міста.
  • Запишіть результати.

визначення довжини річки                          кількість населення міста

(за масштабом карти)  

 

 

 

 

 

виробництво мяса (т,кг) зернових культур

яловичини свинини                                       пшениці  ячменю

                     

              курятини         кукурудзи 

 

Самостійна робота учнів:

  • Запишіть числа в порядку зростання.
  • Підкресліть, скільки всього тисяч, сотень, десятків у числах.
  • Визначте кількість одиниць І класу, ІІ класу.

Тема. Поділ геометричних фігур на групи за спільними ознаками.

Орієнтовні питання для створення інтелект-карти:

  • На які групи можна поділити геометричні фігури? ( На дошці таблиця)
  • Намалюйте відомі вам фігури.
  • Намалюйте будь-який предмет з ліній.
  • Скільки кривих, прямих, відрізків, променей, ламаних на малюнку?
  • З плоских фігур складіть казковий палац, фортецю, тощо.
  • Які іграшки, предмети з довкілля схожі на обємні фігури?

 

 Точка пряма

  Лінії промінь

куб конус  відрізок

 крива

           Об’ємні ламана

куля піраміда 

   циліндрПлоскі

     квадрат ромб

                                  трикутник круг прямокутник

  овал

Підсумовуючи викладений матеріал, хочу зазначити, що інтелект-карти можуть стати невід’ємною складовою освітнього процесу. Застосовуючи цей метод, переконуюсь, що він стає основою цікавої, змістовної і кожного разу

неповторної спільної діяльності вчителя та дітей.  Цей метод сприяє інтелектуальному пошуку і розвитку, покращує запамятовування і обробку інформації дитиною, є своєрідною технікою мислення та засобом творчого розвитку особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

1. Я досліджую світ: підруч. інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч.1/О. В. Коршунова, Н.І. Гущина. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018.- 112 с.: іл., (с.28)

 2. Математика:  підруч. для 1 кл. закл. заг. серед. освіти /Г.П. Лишенко, С. С. Тарнавська, К.О. Лишенко. – Київ: Генеза, 2018. – 144 с.: іл. (с.28, 31)

Список використаних інтернет-ресурсів:

 1. https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:MON-EDERAOSVITORIA+ST101+st101/courseware/1398b87899e34309879164345ffad9b 9/c6038ddd5f2541dbae10c8de69cc1ac9/

2. https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:MON-EDERAOSVITORIA+ST101+st101/courseware/97c2f572aa104ea5a902b96473d6056f /ca83bebbe2cf4c1aab511c166c727cae/

3. http://www.subject.com.ua/lesson/nature/1klas_1/9.html

4. http://posibnyk.com/lessons/63-1-0-1371

5. http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/08/Navchalni-materialy-na-1- tyzhden-zmist-Sajt-1.pdf

6. http://loveread.ec/read_book.php?id=55085&p=1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 квітня 2020
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку