Розробка квесту "Ми проти СНІДу, ми - за життя"

Про матеріал
Квест має на меті перевірити знання учнів з питань здорового способу життя та обізнаність про хворобу ВІЛ/СНІД; сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих.
Перегляд файлу

Ми проти Сніду, ми – за життя

 

Мета: перевірити знання учнів з питань здорового способу життя та обізнаність про хворобу ВІЛ/СНІД; сформувати практичні навички поведінки в ситуаціях ризику, виробити толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих.

Обладнання: конверти із завданнями для кожної команди.

Правила гри.  У квесті беруть участь чотири команди, кожна з яких сформована з 3 учнів 10-11 класу. Гра починається  із представлення команд (учасники називають свою команду, демонструють емблему та проголошують девіз). Потім кожній з команд пропонується виконати 8 завдань, але команди повинні починати з різних завдань: перша – з 1, 2 – з 2, 3 – з 3, 4 – з 4. Переможе  та команда, яка найшвидше виконає всі завдання. 

ХІД  КВЕСТУ

 

1 Зупинка «Дешифрувальник»

Завдання: розглянути малюнок (додаток 1) і розшифрувати назву квесту.

Відповідь: «Ми проти СНІДу, ми – за життя».

2 Зупинка «Міфи і факти про ВІЛ/СНІД»

Завдання: прочитати перелік міфів і фактів. Визначити, що є фактом, а що – міфом.

  1. ВІЛ – це вірус, який спричиняє СНІД.
  2. ВІЛ-інфіковані люди мають слабкий імунітет.
  3. ВІЛ/СНІД – це хвороба, яку можна вилікувати.
  4. Існує вакцина, що перешкоджає зараженню ВІЛ/СНІДом.
  5. Здорова людина за зовнішнім виглядом  не відрізняється від хворої.
  6. Носій ВІЛ може інфікувати свого сексуального партнера.
  7.  Комарі переносять ВІЛ.
  8. Використанння презерватива під час статевих контактів зменшує ризик ВІЛ-інфікування.
  9. Використання одноразових шприців захищає від ВІЛ/СНІДу.
  10.                    ВІЛ-інфіковані люди становлять загрозу для суспільства.
  11.                    СНІД – це застуда.
  12.                    ВІЛ – кінцева стадія захворювання на СНІД.

3 Зупинка «Ситуація ризику»

Завдання: прочитати ситуації. Вибрати, які ситуації є ризиковими.

  • Твоя найкраща подруга Оленка зробила тату. В неї залишились шприц, голка і фарба, і дівчинка пропонує тобі також зробити тату. Вона сказала: «Якщо відмовиш – нашій дружбі кінець».
  • На вечірці пропонують спробувати наркотики. Кількість шприців менша, ніж кількість охочих. Комусь доведеться скористатись чужим шприцом.
  • Бабуся завжди купувала пресу в одному газетному кіоску, але дізналася, що продавець – інфікований. Чи може бабуся заразитися?

4 Зупинка «Корисна інформація»

Завдання:ознайомитись із інформацією, розміщеною на коміксах (додаток 2).

5 Зупинка «Юні дослідники»

Завдання: заповнити пропуски в ментальній мапі (додаток 3-4).

6 Зупинка «Безпечна ситуація»

Завдання: вказати, в яких ситуаціях неможливо заразитися ВІЛ/СНІДом.

7  Зупика «Оцінка ситуації»

Завдання: ознайомитись із ситуаціями (додаток 5) і оцінити їх за такими критеріями:

  • ДР (дуже ризиковано) – значний контакт з кровю чи іншими рідинами організму, які містять небезпечну концентрацію ВІЛ;
  • РН (ризик низький або теоретичний) – існує можливість незначного контакту з кровю, спермою, вагінальними виділеннями людини;
  • РВ (ризик відсутній) –відсутність контакту з кров’ю, спермою або вагінальними виділеннями ВІЛ-інфікованого.

8 Зупинка «Серце друга»

Завдання: уявіть, що ваші друзі Олексій та Оксана – ВІЛ-інфіковані. Напишіть 4 види допомоги, яку б надали Олексієві, і 4 – Оксані (додаток 6).


Додатки

Word Art.jpegДодаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


komics1.jpgДодаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


komics2.jpg

 

 

 

 

 

komics3.jpg

 

 

 


Додаток 3

мапа  1.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

мапа 2.JPG


Додаток 5

  • Користуватись туалетом у громадських місцях____
  • Доглядати хворого на СНІД____
  • Обробляти рану ВІЛ-інфікованому без захисних рукавичок___
  • Мати незахищені статеві контакти___
  • Повторно використовувати презервативи___
  • Дружній поцілунок___
  • Робити інєкції одним шприцом____
  • Купатися з ВІЛ-інфікованим___
  • Користуватися однією голкою для проколювання вух___
  • Ходити до школи разом з ВІЛ-інфікованими дітьми___
  • Бути покусаним одним комарем____
  • Утримуватися від статевих контактів___
  • Робити насічки на шкірі ножем, яким користувалися інші___
  • При статевих контактах постійно й правильно користуватись презервативом___

Додаток 62.JPG2.JPG

 

1

 

docx
Додано
7 червня 2020
Переглядів
2643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку