Розробка ранкової зустрічі для 2 класу НУШ на тему:,,Добре жити, коли можна дружити''

Про матеріал
Вчителі НУШ нагадують першокласників в адаптаційний період. Щоб навчати по -новому, вчитель ніби й має теоретичні знання, свободу у виборі методів та прийомів, навчальних матеріалів та може експериментувати... Та все ж не завжди знає, як це застосувати на практиці найбільш ефективно. Розробку даної ранкової зустрічі можна використати як матеріал для проведення першого уроку на День знань, так і під час тематичного тижня про дружні стосунки ,,Як стати хорошим другом''.
Перегляд файлу

Особливості проведення ранкових зустрічей в 1-2 класах НУШ

 

Ранкова зустріч-це одна із цікавих практик, що допомагає вчителеві у створенні спільноти в класі, позитивної атмосфери та налаштовує дітей на активну продуктивну співпрацю, допомагає усім учасникам більше дізнатися один про одного, формує учнівський колектив.

   Основна мета ранкових зустрічей-забезпечити дітям комфортне та безпечне середовище, яке сприяє:

-формуванню довіри;

-дозволяє дітям почувати себе потрібними, важливими;

-допомагає регулювати емоції;

-сприяє розвитку емпатії;

-спонукає до спільної роботи;

-підтримує всі аспекти навчання: академічні, емоційні та соціальні.

   Створення класної спільноти має бути наповнене ритуалами і традиціями. Тому ранкові зустрічі мають особливу структуру:

1.Вітання

2.Обмін інформацією. Щоденні новини

3.Групова робота

4.Щоденник вражень

   В 1 класі після вітання я представляла Дитину тижня. Щодня впродовж тижня  ми збирали про цю дитину інформацію:

В понеділок -це було інтерв’ю. Діти запитували-дитина тижня відповідала. (Використовували іграшковий  мікрофон.)

У вівторок-висловлювання дитини про себе та свою сім’ю.

В середу дитина тижня презентувала свої творчі роботи чи досягнення.

В четвер розповідала про своїх домашніх тварин( чи про кого мріє, якщо тварин немає)

В п’ятницю-зустріч з родинним експертом. Мама, тато, сестра чи брат, дідусь чи бабуся приходили на ранкову зустріч. Діти розповідали, що дізналися про дитину тижня . Родинний експерт доповнює цю інформацію чи ділиться порадами по темі тижня.

   Підсумковою частиною ранкової зустрічі має бути робота у щоденнику вражень. Для першокласників- це нова, нелегка робота. Тому запропонувала своїм першачкам спочатку створити Щоденник вражень класу, а вже в другому семестрі, коли діти могли не тільки малювати, а й писати короткі речення, ми почали працювати в індивідуальних щоденниках вражень.

   Ідею щоденника вражень класу підказав мені відомий український дитячий письменник Анатолій Качан під час зустрічі з учнями нашої початкової школи. Вчитель за освітою, він цікавиться змінами в сучасній школі та залюбки ділиться своїми ідеями та баченням того, як впровадити ці новинки в освітній процес. Отже, щоденник вражень класу ми з дітками створили так: аркуш папки для креслення(А3) -це сторінка щоденника вражень. На ній я щоранку записувала число та тему для висловлювання. Діти впродовж дня писали свої думки чи робили малюнки. На останньому уроці ми обговорювали створену тематичну сторінку. Так діти набирались досвіду для того, щоб наступним кроком розпочати ведення власного щоденника вражень. 

   В 2 класі, після вітання в колі, визначаємо чергових учнів та розподіляємо обов’язки:

-синоптик (визначає  пору року, місяць, погодні умови)

-помічник вчителя ( впродовж дня допомагає вчителю: роздає ( збирає) зошити чи необхідні для уроку матеріали)

-чистюля (слідкує за чистотою в класній кімнаті, витирає дошку)

-репортер (збирає щоденні новини: чим цей день особливий, які свята, події відзначають в Україні та світі, збирає ,,компліменти ‘’ числу та проводить усний рахунок( просить скласти приклади з відповіддю, що є сьогоднішньою датою)

   Після групової роботи по темі тижня чи уроку, діти можуть зробити записи у щоденниках вражень на одну із тем, запропонованих вчителем. Зі своєї багаторічної щоденної практики можу сказати, що не вистачає часу щодня робити записи у щоденнику вражень. Тому , щоб ця важлива практика працювала і була системною, проводимо  роботу у щоденниках вражень щоп’ятниці. Діти вже мають певну інформацію по темі тижня та охоче записують й обговорюють запропоновані теми.


Ранкова зустріч у День знань (2 клас)

Тема: Добре жити, коли можна дружити

Мета: уточнити уявлення дітей про дружбу, формувати дружні стосунки в колективі, виховувати бажання бути чуйним і уважним до своїх товаришів, бути справжнім другом.

1.Вітання

-Пролунав уже дзвінок.

 Починається урок.

 В коло діти всі збираються.

 Ранкова зустріч починається.

Діти сидять у колі, повертаються до сусіда, вітаються та називають його ім’я (привіт, Лізо, добрий день, Денисе...)

Вчитель каже, що всі люди різні, але водночас чимось схожі. Щоб у цьому переконатись, пропоную піднятися тим, кого це стосується та посміхнутися один одному :

-Встаньте ті, хто любить морозиво

-Вміє плавати

-Вправно катається на велосипеді

-Любить малювати

-Любить танцювати

-Любить грати у футбол

-Не боїться павуків

-Із задоволенням ходить до школи

-Хоче вчитися

Діти роблять висновок, що між ними багато спільного.

2. Обмін інформацією

Сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу та друзів.

Бесіда.

Розкажіть, з ким ви дружите. Що можете сказати про свого друга. Який він? Що означає дружити?

Пропоную подивитись мультфільм “Рюкзачок” . Про що цей мультфільм? Які поради можете дати Рюкзачку?

3.Групове заняття

У дружніх стосунках теж є певні правила. Другом бути не тільки цікаво, а й відповідально. До нас завітали Фіксики Сімка та Нулик( це можуть бути будь-які герої казок чи мультфільмів). Вони  гарно розбираються в техніці, люблять вчитися та експериментувати. Фіксики пропонують нам прийняти чи заперечити “Правила дружби”

-Радіти успіхам друга

-Називати друга на ім’я

-Допомагати другові

-Захищати друга

-Ділитися з другом

-Бути чесним з другом

-Частіше посміхатися, бути доброзичливим

Об’єднання у пари. Кожна дитина отримує картку, на якій зображено казкового героя  . Вчитель пропонує знайти його пару(того, з ким він може дружити)

Діти, привітайтеся, коли відшукаєте свою пару. Можна привітати один одного будь-яким способом:нагадати своє ім’я, потиснути руку, обійнятися, сказати комплімент..)

Кожна пара отримує долоньку дружби , читає  прислів’я про дружбу, пораду, мирилку разом та прикріплять на дошку.

4.Щоденні новини

Діти, який сьогодні день? Чим він особливий?(свято День знань).Чим він вам запам’ятався, сподобався? Чи отримали ви якісь знання сьогодні?

Робота у “Щоденнику вражень”

Зараз ви ділились враженнями зі мною, зі своїми однокласниками. Але у кожного з вас є новий особливий записничок “Щоденник вражень”, у якому ви теж можете висловити свої думки. (Підписати “Щоденник вражень” та згадати правила ведення)

Теми для щоденника вражень:

Мій справжній друг...

Я люблю з друзями...

У цей день мені найбільше запам’яталось...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
4189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку