Розробка тренінгу «В долонях слова я плекаю щастя»

Про матеріал

Хочу поділитись розробкою свого тренінгу «В долонях слова я плекаю щастя». В ході тренінгу я розкриваю методичну проблему "Розвиток креативності учнів на уроках зарубіжної літератури.". Мета роботи: Поширити та передати педагогічний досвід шляхом показу інноваційних методів та прийомів роботи власної системи викладання; спільно опрацювати запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої перед учасниками. Мою розробку можуть використати не лише вчителі зарубіжної літератури, а також вчителі української мови та літератури, дещо скоригувавши.

Перегляд файлу

                              Підготувала

                                                               вчитель зарубіжної літератури,

                                                                української мови та літератури

                                                              Чечельницької ЗОШ  І – ІІ ступенів

                                          Цьомко Маріна Олегівна

 

Розробка тренінгу «В долонях слова я плекаю щастя»

Тема: Розвиток креативності учнів на уроках зарубіжної літератури.

Мета: Поширити та передати педагогічний досвід шляхом показу  інноваційних  методів та прийомів роботи власної системи викладання; спільно опрацювати запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої перед учасниками.

Форма проведення: тренінг.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, дидактичний матеріал.

     ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Установчо -мотиваційна частина.                           

Вступне слово вчителя - майстра:

     Вітаю вас, колеги! Я, Цьомко Маріна Олегівна, вчитель зарубіжної літератури, української мови та літератури Чечельницької ЗОШ

 І – ІІ ступенів.

Моє педагогічне кредо:  «Віддай людині крихітку себе, за це душа наповнюється світлом». Саме від  учителів залежить те, яким може бути  майбутнє, тому що наші уроки формують  та розвивають у дитячій свідомості цінності гуманізму, вказують  на життєві істини, потрібні для кожної людини.

        Хочу запропонувати вам стати учасниками тренінгу «В долонях слова я плекаю щастя», тема якого : «Розвиток креативності учнів на уроках зарубіжної літератури.»

Формування  творчої компетентності в учнів є одним із головних завдань сучасного педагога. Сучасне суспільство потребує творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуально та духовно розвинених  громадян.  Тому я хочу і вас, шановні колеги,  залучити  до співпраці  з метою  обміном  досвіду та пошуку шляхів реалізації  даної методичної проблеми.

ІІ. Організація  діяльності  учасників  тренінгу.

1.Знайомство.  Вправа «Щастя».

      Колеги, погляньте, будь ласка, на слайди. (Вчителям демонструються світлини.)

Що було зображено на світлинах?

Орієнтовна відповідь:

  • Усмішки, діти, родина, щирість, відпочинок тощо.

 

     Так, на світлинах лише позитивні моменти життя, тобто щастя. А що для кожного із вас є щастям?

(Відповіді учасників.)

   Я ж вам бажаю пізнати  у повній мірі омріяне вами щастя.

2.Поділ на групи.

      Шановні колеги, оберіть із мого капелюшка свої картки з малюнками на бічній стороні. На бічній стороні ви побачили малюнки: зірочки, сонечка. Зараз ми сформуємо 2 групи відповідно до зображень на картках.

 (Поділ  учасників семінару  на  групи.)

ІІІ. Проведення  тренінгу з  коментарями вчителя – майстра.

  1. Асоціативний кущ до поняття « Слово»

        Шановні колеги, пропоную  вам  скласти асоціативний кущ до  поняття «Слово». Ви поміркуйте, а згодом свої пропозиції озвучте.

( Створення асоціативного куща учасниками заняття.)

  1. Вправа «Амфора  мудрості» .    

      З  допомогою яких  форм  та  методів  сучасний  педагог  може   сформувати у  дитини  креативність ми  з’ясуємо під час  нашого заняття.

      Учитель повинен зацікавити учнів, розбудити почуття, спонукати використовувати отриману інформацію, тому наступна наша вправа  - це «Амфора  мудрості» .    

  Я намагаюсь розпочинати свої  уроки з мудрих висловів або притч. Учням пропоную висловити свої враження від почутого, а в кінці уроку ми узагальнюємо з позиції отриманого досвіду на уроці.

     Отже, до вашої уваги  притча «Погляди на життя».

Ознайомлення  з  притчею.

(Керівник заняття читає притчу.)

Погляди на життя

      Вирішив один чоловік побудувати дім. Спершу він викопав глибоку яму під фундамент. У нечасті хвилини відпочинку видно було йому тільки хмари на небі і ноги людей, які йшли зовсім поряд.

        Коли фундамент був готовий, чоловік почав зводити стіни першого поверху. Тепер він стояв на землі, а під час відпочинку міг дивитися в будь-який бік. Та й видно було йому звідти набагато більше за те, що міг він роздивитися досі.

         Чим вище виростав дім, тим далі чоловік міг бачити. З другого поверху чоловік міг бачити майже всю вулицю, а з третього – сусідню. І коли чоловік вибрався на дах будинку, то побачив ціле селище – усі будинки, вулиці, провулки. Видно йому стало і те, куди і чому поспішають вулицями люди.

* * *

       Так само змінюється і наше уявлення про оточуючий світ. У дитинстві ми помічаємо небагато, а те, що бачимо, часом не спроможні правильно оцінити. Дорослішаючи й навчаючись, ми здобуваємо дедалі більше знань. Щороку оточуючий світ стає більшим і складнішим.

       Чим вище підносяться вгору стіни нашого життя, тим різноманітнішим постає перед нами навколишній світ. При погляді з висоти стає незначним те, що нам було видно з першого чи другого поверхів. Деталі розпливаються, усе меншає.

 

      Колеги, я сподіваюся, що вас така форма роботи зацікавила. З якого поверху дивитеся на життя ви? Чи не занизько сидите, розглядаючи лише дрібниці, і чи не зависоко видряпалися, втрачаючи з поля зору багато речей?   Ми  з  вами є вчителями  нових поглядів, нових ідей, тому працюємо  із  задоволенням. На своїх уроках ми використовуємо інноваційні  методи навчання, намагаємося, щоб  навчання  приносило  і користь, і  радість нашим вихованцям.

3. Вправа «Вільне письмо».

    Колеги, вами прослухано притчу «Погляди на життя».  Я пропоную на картках із зображенням будиночків написати свої враження від прослуханої притчі? (Вчителі записують свої враження від прослуханого твору на картках, згодом озвучують відповіді.)

4. Вправа «Синквейн».

      Вправа «Синквейн» допомагає учням висловити складні ідеї, уявлення в кількох словах.

     Формула «Синквейну»:

1. Тема (іменник).

2. Опис (два прикметника).

3. Дія (три слова).

4. Ставлення (фраза – чотири слова).

5. Перефразування сутності ( одне слово).

        Зразок:

1. Слово.

2. Могутнє, крилате .

3. Збагачує, оспівує, обрамлює .

4. Поетичний засіб виразу думки.

5. Сила.

       Складіть, будь ласка,  «Синквейни» :

1) Долоньки (група «Сонечка»);

2) Щастя (група «Зірочки»).                                                 

       Орієнтовна відповідь:

 Синквейн «Долоньки»

  1. Долоньки.
  2. Гарячі, найрідніші.
  3. Зігрівають, голублять, пестять.
  4. Крила турботи та ніжності.
  5. Вогонь.

Синквейн «Щастя»

  1. Щастя.
  2. Омріяне, справжнє.
  3. Втішає, облагороджує, мандрує.
  4. Материнство – наповнює серце любов’ю .
  5. Сміх.

         Дякую, шановні колеги, за креативні «Синквейни».

5. Вправа «Долоньки».

     Любі мої «учні»! Ви так гарно попрацювали під час тренінгу, проявляючи креативність, критичне мислення. Тож хочу вам запропонувати для релаксації вправу «Долоньки».

    Я недаремно обрала назву семінару «В долонях слова плекаю щастя», адже працюючи ми постійно навчаємось самі, мандруємо сторінками світових книг, поринаємо у таємниці Всесвіту. Тому «в долонях слова ми плекаємо щастя», мистецтво слова – вічне, плодоносне, приносить нам неабияке задоволення, відкриває новий світ.

(Керівник семінару вмикає музику.)

     Будь ласка, заплющіть очі, послухайте ніжну музику, в якій ви відчуєте єднання з природою. Насолодіться дзюрчанням струмків, співом пташок. Уявіть себе пташкою, яка підкорила небо, яка надихає на прекрасне.

Подумайте про щось хороше, заховайте своє щастя у долоньки.

     Я пропоную вам поділитися теплом своїх долонь, теплом своїх сердець. Поділіться своїм щастям з ближнім – з другом, подаруйте один одному комплімент, висловіть побажання.

   Я розпочну.

   У своїх долонях я тримаю любов. Ви миролюбні та наполегливі. Я хочу розкрити свої долоні, поділитись своєю любов’ю із вами та  побажати, щоб ваші серця завжди наповнювала щира, гаряча любов, яка зігріватиме весь світ.

(Відповіді колег.)

6. Прийом «Займи  позицію».

   Дуже ефективним вважаю  прийом «Займи позицію». Такий прийом дає можливість учням висловити свої думки, самореалізуватися. Займіть, будь ласка, і ви одну з позицій:

1. Хлопчик-Зірка не заслужив на такі жахливі страждання, яких йому довелось зазнати, навіть через завдану кривду іншим.

2. Хлопчик-Зірка заслужив на жахливі страждання, яких йому довелось зазнати, через завдану кривду іншим.

7.     Метод  «Незакінчене речення».

      На підсумковому етапі  заняття використовую різні прийоми.

   Шановні колеги! Прошу вас продовжити речення:

  • Мені на уроці сподобалось…
  • Я хочу порадити…
  • Я хочу відзначити…
  • Я зробив (-ла) висновки…
  • Я можу поповнити свою методичну скриньку…
  • Я пропоную…
  • Я бажаю…

(Вчителі  аналізують роботу на занятті.)

IV. Заключне  слово  вчителя – майстра.

     Завершити наш тренінг  я  хочу авторським віршем  «В долонях слова я плекаю щастя», який я присвятила сьогоднішньому заняттю із вами:

В долонях слова я плекаю щастя,

В долонях слова бережу наш скарб,

В долонях слова розквітає казка,

Яка солодша меду на устах.

 

В долонях слова збережу надію,

Яка проміння сипле в світле майбуття,

Що наче маки смагляві багряніє

На ниві нашого свідомого життя.

 

В долонях слова я плекаю правду,

Яка є символом єства людського,

Яка є поштовхом до моралі, гарту,

Що є ціннішим від усього.

 

В долонях слова я гартую мужність,

Яка є надбанням давніх віків.

В долонях слова розвиваю мудрість,

Як заповіт наших батьків.

 

В долонях слова я плекаю думку,

І креативність, і гуманність, і добро.

Мабуть, випробування долі, чи дарунок,

Слово - зернятко, що  із серця проросло.

 

В долонях слова я плекаю щастя,

В долонях слова бережу наш скарб,

В долонях слова розквітає казка,

Яка солодша меду на устах.

     Колеги, я надзвичайно вдячна вам за активність та розуміння, і бажаю вам творчих злетів! Плекайте в долонях слова щастя!

 

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку