Розробка уроку Математична гра.

Про матеріал

Проводится у цікавій формі. Діти із задоволенням працюють: і сильні, і слабкі. Заохочує до роботи і оформлення класу під кафе,і меню, і кожне прикрашене завдання

Перегляд файлу

Мета проведення гри:

  1. Стимулювати інтерес до математики;
  2. Розвиток логічного мислення, вміння швидко думати й приймати правильне рішення;
  3. Розвивати кмітливість, увагу, інтуіцію, винахідливість учнів

Обладнання: плакат «Математичне кафе», плакат з меню, плакати з назвами команд та девізами, на дошці таблиця для внесення результатів конкурсів.

             МЕНЮ:

   Салати:

Математична розминка

Математичний єралаш

Перші страви – алгебраїчні:

Уха з рівнянь

Суп функціональний

Другі страви – геометричні:

Жаркоє з кутів

Гарнир трикутний

Напої:

Математичний коктейль

Десерт:

Нагородження

Правила проведення гри: У грі приймають участь дві команди семикласників (клас поділений на дві групи – різнорівневі учні у кожній). Конкурси відповідають меню. У конкурсах, де видаються картки із завданням, команди за відповідний  час  виконують його і здають відповіді журі на перевірку,    журі   перевіряє  та виставляє   за кожний конкурс бали.

             Хід заходу

  1. Вступне слово:

Знайомство з командами учнів, журі,знайомство з меню.

  1. Математична розминка

(проводиться у  формі «Питання - відповідь»      по черзі для кожної команди на протязі 1,5хв .)

Кожна правильна відповідь – 1 балл

Питання для першої команди:

  1. Як називається результат додавання?    (сума)
  2. Скільки хвилин в одному часі: (60)
  3. Як називається пристрій для вимірювання кутів? (транспортир)
  4. На що схожа половина яблука? (на другу половину)
  5. Назвіть найменше трицифрове число. (100)
  6. Трійка коней пробігла 30 км.   Яку відстань  пробіг кожен  кінь?      (30)
  7. Назвіть    модуль числа     - 6. (6)
  8. Як називається дріб, де чисельник дорівнює знаменнику? (непрвильна)
  9. Чому дорівнює сума суміжних кутів?  (180)
  10. Назвіть число  , яке розділяє додатні та від*ємні числа. (0)
  11. 72:8    (9)
  12. Третій місяць літніх канікул. (серпень)
  13. Друга назва незалежної змінної. (аргумент)
  14. Найменше парне натуральне число (2)
  15. Скільки козенят було у багатодітної кози?  (7)
  16. Трикутник,      у якого дві сторони рівні    (рівнобедрений)
  17. Сума довжин всіх сторін многокутника  (периметр)
  18. Який вал зображений на картині Айвазовського (9)
  19. Число обернене до 2   (1/2 або 0,5)
  20. Як називається відрізок, який з*єднує вершину трикутника з  серединою протилежної сторони?
  21. (медіана)
  22. Одна сота метра (1 см)

Питання для другої команди:

  1. Як називається результат множення? (добуток)
  2. Скільки секунд у одній хвилині? (60)
  3. Назвати найбільше трицифрове число.  (999)
  4. Назвіть модуль числа – 4 (4)
  5. Чому дорівнює розгорнутий кут? (180  градусів)
  6. Назвіть ціле число більше за -1, але менше за 1 (0)
  7. 60:5  (12)
  8. Останній місяць навчального року  (травень)
  9. Число обернене до 5 (1/5 або 0,2)
  10. Назва графіка функції    прямої залежності  (пряма)
  11. День тижня, який передує п*ятниці (четвер)
  12. Одиниця вимірювання кутів  (градус)
  13. 14*4 (56)
  14. Які прямі перетинаються під прями кутом? (перпендикулярні)
  15. Як називаються рівні сторони в рівнобедреному трикутнику? (бічні)
  16. Фігура утворена двома промінями     з одним початком (кут)
  17. 1/60 частина градуса (хвилина)
  18. Друг ігрека   (ікс)
  19. Як називається значення залежної змінної  (значення функції)
  20. Кут  рівний 180 (розгорнутий)
  21. Одна сота кілометра (10 метрів)
  22. Властивість вертикальних кутів (рівні)
  1. Математичний єралаш

Кожна команда одержує картку 1, яку необідно заповнити та здати.

З тими,хто здав картку, проводитьсяконкурс прислів*їв, де зустрічаються натуральні числа.

Картка 1

1

 

 

 

 

 

2

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 Заповнити порожні клітини квадрата, вписав 1, 2, 3, 4 так,щоб по горизонталіі вертикалі не було однакових цифр.

 

Вставити пропущене число:

а) 1; 3; 6; 10;……

б) 3; 5; 9; 17;……

Де необхідно поставити дужки:

21: 8 – 5 * 2 + 6 : 3 = 16

Розв*язати анаграму:

а) РИПЕТРЕМ

б) БОДЬР

4. Уха з рівнянь

Команди отримують картку 2

Розв*язати рівняння:

3 (4х – 3) – (5х + 11) = 9 – (3х – 1)

10х – (2х +   5) = 2 (4х – 7)

5 (3х – 4) = 1  + (15х    -    21).

З тими,  хто  виконав роботу проводиться конкурс.

  1. У клітці 4 кроліки. Четверо хлопців купили по   одному  кролю, один кріль залишився  у клітці. Як це могло    статися? (одного купили з кліткою)
  2. Знайти     «зайве   слово», решту      замінити   одним словом:

МЕТР

ДЕЦИМЕТР

КіЛОГРАМ    (одиниця  маси)

САНТИМЕТР

МІЛІМЕТР

  1. Дах будинку має різний нахил. Один його уклін складає з горизонтом кут в                                70*,  другий – в 60*. Відомо, що півник відкладає яйця  на гребені   даху.  Куди  будуть  скочуватися   яйця?       (Півник яйця   не несе) 
  2. У мене у    кишені дві монети   на  загальну суму 15 коп.. Одна з них не п*ятак.   Що  це        за    монети?  (10 коп. та 5 коп.)   

5.Суп        функціональний 

Картка 3

Чи      перетинаються графіки заданих   функцій: 

а)  у = 2х – 3 та у  = 0,5х – 3

б)    у = 3х  - 5   та     у =  -3х + 5

в)  у = -   12х +  5 та     у    =    - 12х – 7

Знайти координати  точки перетину графіків   функції:

У = 2х  - 4 та  у = -  3х – 1

6.     Жаркоє із кутів

Картка 4

Проведіть прямі АС та ВD, які перетинаються в точці О. Знайти всі утворені кути,якщо кут ВДС дорівнює 37*.

Проведіть прямі АС та ВD, які перетинаються в точці О. Знайти  кути АОD та DОВ, якщо сума   кутів  АОD,   АОС  та   СОВ дорівнює   240*.

7. Гарнир трикутний

Побудуйте трикутник, проведіть    всі його медіани та порахуйте кількість    утворених трикутників.

Побудуйте прямокутник, проведіть його діагоналі та порахуйте кількість  утворених трикутників.

8. Математичний коктейль

Проводиться конкурс пантоміми: один учень показує жестами математичні поняття, а іншідають відповіді. Виграє той, хто матиме правильних відповідей.

ТОЧКА                                                ТРИКУТНИК               ПІДРУЧНИК

КВАДРАТ                                          КОЛО                          ОЛІВЕЦЬ

КУТ                                                      ВІДРІЗОК                      ВИСОТА

9. Підсумок заняття (нагорода )

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку