Розробка уроку математики в 1 класі на тему " Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Побудова відрізків."

Про матеріал
Розробка уроку математики у першому класі на тему "Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Побудова відрізків."
Перегляд файлу

Конспект  уроку математики  у 1 класі .

Тема уроку : Обчислення  значень виразів. Розв’язування  задач. Побудова відрізків.

Мета уроку : поглибити знання та вміння учнів  розв’язувати задачі та креслити відрізки ; вдосконалювати  обчислювальні навички  додавання  і віднімання  в межах 20 ;розвивати увагу, мовлення , мислення ;виховувати інтерес до вивчення математики.

Тип уроку:  узагальнення знань

Форма уроку: урок-подорож  до казки «Колобок».

Обладнання:розмальовки з казки «Колобок», математичні віяла,іграшкові герої казки «Колобок»,коробочки з прикладами та іграшками ,таблиці  з числами та прикладами ,малюнки хмарок і сонечок.

 Хід уроку

І.Організація учнів до роботи на уроці

Встаньте всі рівненько , вийдіть із-за парти,

Урок математики час нам розпочати.

Треба всім нам привітатись :

-Добрий  день!

Дружно , весело сказати

-Добрий день!

Вліво , вправо  повернулись ,

Туди –сюди  посміхнулись ,

-Добрий день! Добрий день!

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

-Діти , ви любите казки?Які вам розповідали казки мами?

Зараз я вам прочитаю віршик ,а ви  відгадайте , з якої це казки.

Я по засіку метений , я із борошна  спечений ,

Я від діда втік , я від баби втік

І від тебе втечу! ( Колобок)

От сьогодні  ми  здійснимо подорож до цієї казки , будемо допомагати  Колобку.  Розв’язуватимемо цікаві завдання  від  героїв цієї казки  і  змінимо  кінець казки на щасливий. А в кінці уроку  ви виберете собі хмаринку чи сонечко в залежності який настрій у вас буде після нашої роботи.

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань учнів.

Спекла баба увечері Колобок  і поклала на вікно , щоб прохолов. Колобок , на диво , вийшов  незвичайний. Мало  того , що непосидючий , а ще  й допитливий. Лежить Колобок  на вікні , дивиться на небо  і зірки рахує . Допоможемо йому.

1.Усний рахунок.

-полічити від 1 до 20 , від 20 до 1 ;

- порахувати від 12 до 18 , від 15 до 10 , від  11 до 17;

- назвати сусідів чисел  15 , 18 , 6 ,2, 17, 12.

Молодці , як ви вправно  допомогли Колобку .Та вже  трішки  почало світати і зірочки на небі , а вони  були не  прості , кожна  мала  своє ім’я  у вигляді  числа  і ось вони на ранок почали зникати . Назвіть , яких  зірочок  не вистачає?

2.Гра  «Доповни ряд»

 

11

 

 

14

 

 

 

18

 

11

12

 

 

 

16

 

 

10

 

 

13

 

 

 

17

 

 

2

 

 

 

6

 

 

9

  • Лежить собі Колобок  на віконечку  і не помітив  , як  настав ранок , і сонечко  засіяло на небі . А сонечко має також своє завдання ,треба розв’язати приклади :

5+3= 1+3= 0+3=

3+3= 2+3= 4+3=

7+3= 6+3=

- Сонячні промінчики  розбудили Колобка , він  стрибнув з вікна  і помандрував у ліс . Дорогу ми не знаємо , але  повинні швидко  знайти  Колобка. Тому ми спершу  запишемо каліграфічну хвилинку.

3. Напишіть каліграфічно   по рядочку цифри 3 , 6, 9.

- Ось ми  вийшли  на лісову галявину. А на зустріч поспішає….. Хто?

Раптом бачить  Колобок ,

З-за тернинки виглядає якась тваринка.

Вушка довгенькі, кожушок сіренький . Хто це , діти? (Зайчик).

- Так . це Зайчик -  Побігайчик . Він  вже  зустрічався з Колобком , але  не покаже  нам доріжку доти , поки ми  не виконаємо його завдання.

 

 

4.Віршовані задачі.

-А для цього вам треба швиденько розв’язати віршовані задачки. Слухайте уважно , бо Колобок  чекає вашої допомоги.

•Скачуть жабки: ква – ква - ква

Ой , яка м’яка трава !

Тут – сімнадцять , а там - дві .

Скільки  разом їх в траві?(17+2=19)

•Каже мати - квочка :

В мене дванадцять синочків і чотири дочки.

Скільки ж діток у квочки?(12+4=16)

•Бігло до річки одинадцять каченят .

А на шість  більше – курчат..

Дуже  вони  захотіли  попити .

Скільки курчат?Нумо лічити.(11+6=17)

•У живім  куточку в школі

Є сім рибок  у воді .

Ще одну додасть Микола

Скільки буде риб тоді.(7+1=8)

•Посадив ведмідь в лісочку  6 беріз  та 2 дубочки.

Рахувати сам не вмів і зозулю попросив.

Почала вона  літати , почала вона кувати.

Та не може  полічить , ану ж ви  допоможіть!(6+2=8)

- Молодці! Виконали завдання зайчика.

- Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?(вовка).

Вовк до школи не ходив ,Вовк уроків не учив .

Не читав і не писав і по нотах не співав.

Тож нічого і не знав.

  • А якщо  він  нічого не  знає , то  хоче  подивитись , як ви самостійно  виконуєте   приклади.  Я  читатиму  вам завдання , а ви  маєте самостійно  його  записати  і виконати.

 

5.Математичний диктант.

- Пригадайте ,  якщо  треба знайти суму  , яку дію  виконуємо? Як назаваються  числа при   додаванні?( перший доданок , другий доданок і сума).

А якщо  знаходимо  різницю? Як називаються числа при відніманні?(зменшуване , від’ємник і різниця).

  • Знайдіть суму чисел 12 і 8 (20),  знайти різницю чисел 19 і 3 (16).

Перший доданок 13 , другий 4.Знайти суму.(17).

Зменшуване 15, від’ємник 2.Знайти різницю.(13).

  • Молодці! Вовчику сподобалося , як ви працювали.

Фізкультхвилинка

Дружно разом піднялись (підводяться , виходять з-за пирт)

Вліво , вправо подивились(нахиляють голову  ліворуч-праворуч).

Потім хутко повернулись(руки на пояс і повертаються)

Всім навколо посміхнулись(посміхаються)

Поплескали у долоні(плескають у долоні)

І побігли всі ,як поні(біг на місці)

Хай лунає всюди сміх

Ми малята кращі всіх(промовляють хором).

6.Гра « Яка іграшка з якої коробки».

- Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам , вкаже , де знайти Колобка?

Взимку  ляже спати  дядько волохатий,

Лиш тоді устане , як весна настане (Ведмідь).

-А він нам  покаже доріжку до Колобка тільки  тоді , коли  ми  доведемо йому . що вміємо  розв’язувати  приклади.

-У нас  є три коробочки , на кожній з них є числа , це  відповіді до прикладів і є в нас іграшки з  прикладами. Нам  необхідно розв’язати і записати приклади  та дізнатися у якій коробці  яка іграшка  знаходиться . А  записати ми  маємо у 3 стовпчики , 1-й стовпчик з відповіддю 10 , 2-й стовпчик -20 , 3-й  стовпчик -17.

Отже записуємо перший приклад:

 

10

20

17

16-6

15+5

10+7

7+3

10+10

15+2

6+4

19+1

19-2

7.Креслення відрізків.

-А ще Ведмедик хоче подивитись , як ви  вмієте креслити відрізки.

- Хто мені скаже . що таке відрізок?(Відрізок – це  дві точки з’єднані частиною прямої).

-А скільки  в 1 дм  сантиметрів?(10 см)

- Так от , нам  необхідно  накреслити  відрізок  довжиною  в 1 дм і 1 см . Ми  сказали , що  1дм це 10см, та  ще 1 см , скільки це буде?(11см).Отже наш  відрізок має бути 11сантиметрів.

- Ще накресліть відрізок  котрий буде коротший за  той , що  ви накреслили. Коротший , це буде більший чи менший?(менший).

 

8.Робота над задачею

- Вже чується , наче, пісенька Колобка. З ким йому залишилось зустрітися?

У темнім лісі проживає ,довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться , як зовуть її?(Лисиця).

-Поки Колобок  котиться  по дорозі ,співаччи свою пісеньку,  ми перші зустрінемось з Лисичкою і не дамо їй з’їсти Колобка.

Я Лисичка , я сестричка , не сиджу без діла,

Задачки ось такі ви  розв’яжіть вміло!

Отже для вас задачі:

-У  Миколки 5 цукерок , а у Петрика 15.У кого більше цукерок і на скільки ?У кого менше і на скільки?.

-Що цікаве в задачі?(Питання різні , а розв’язок один)

-А чому так?(бо ми знаємо правило :щоб знайти  на скільки одне числа більше*менше  від іншого , треба від більшого числа відняти менше.)

 -Які ж ви молодці ! Допомогли Колобку втекти від Лисички.

 ІУ.Підсумок уроку

-Молодці ,діти, сьогодні ви гарно допомогли Колобку.

- а що ж ми робили сьогодні на уроці?

-Що вам найбільше сподобалося?

-Виберіть  відповідно свого настрою  : собі  сонечко чи хмарку (діти вибирають і пояснюють чому).

- А в знак вдячності вам Колобок дарує  розмальовки.

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
2012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку