Розробка уроку "Різноманітність птахів"

Про матеріал
Урок побудовано із застосуванням прийомів технології критичного мислення, передбачає використання наочності та самостійної роботи учнів з підручником та додатковими джерелами інформації
Перегляд файлу

Тема. Різноманітність птахів.

Мета: сформувати знання про різноманітність птахів, їх пристосування до середовища життя; розвивати вміння будувати логічні зв'язки між особливостями будови, властивими різним систематичним групам птахів, та способом їх життя; формувати екологічний світогляд, виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиці «Птахи», біологічне лото «Систематика птахів», малюнки їз зображенням представників різних систематичних груп птахів.

                                                                    Хід уроку.

І.  Актуалізація опорних знань

Вправа «Лови помилку»

Птахи – гілка еволюції, що безпосередньо  походить від амфібій, яка виникла в результаті глобального похолоднішання клімату. Тіло цих тварин вкрите хутром, в якому розрізняють контурні та пухові пера. Цим тваринам властиві порожнисті кістки, розвинені зуби та кіль – найбільша кістка, до якої кріпляться черевні м’язи, потрібні для польоту. Для покращення роботи травних залоз вони ковтають камінці. Легкості тілу додають плавальні мііхури, що беруть участь в подвійному диханні. Вони теплокровні, мають 2-камерне серце  та 1 коло кровообігу. Особливості будови сечового міхура додають їх тілу легкості. Птахи розмножкються відкладанням яєць, тому в них нема клоаки

Кількість впійманих помилок = оцінка 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Станом на 2018 рік, офіційна кількість різновидів птахів складає 10699 особин.

Чи існують безкрилі птахи?  (ківі)

Чим відрізняються ворон  і  ворона? (2 різні види)

Є птахи, що можуть літати задом наперед (колібрі), і, задерши ноги догори (орлан білохвостий)

Які птахи спокійно можуть пити морську воду (чайки)?

А найчисленніші у світі птахи прикидаються мертвими, відчуваючи загрозу життю (кури)

Тож познайомимось з ним трохи ближче. Тема уроку…

ІІІ. Формування нових знань і вмінь.

  1. Систематика класу Птахи

Біологічне лото

На  дошці в довільному порядку розміщені назви таксонів та систематичних груп. Треба їх посортувати так, щоб вийшло ввести в сисемаматикуклас Птахи та виокремити ряди, на які він ділиться

Домен   Евкаріоти    Царство   Тварини    Тип    Хордові    Підтип   Хребетні      Надклас     Чотириногі        Клас      Птахи       Надряд      Пінгвіни      Безкілеві      Кілегруді

Обговорення – при складанні схеми називаємо 1-кілька ознак, за якими відносимо птахів до кожного таксону

  1. Різноманітність птахів.

На дошці розміщую «німі» малюнки із зображеннями представників різних рядів птахів. Учні за підручником  (§ 24) та джерелами з інтернету визначають назви надрядів та рядів птахів, по черзі виходять до дошки  та стисло записують їх найсуттєвіші ознаки, назви приналежних видів.Триває обговорення.  Вибудовується ментальна карта

IV.  Узагальнення та систематизація набутих знань

Побудова  діаграми  Вена «Порівняння Пінгвінів, Безкільових та  Кілегрудих птахів»

V.  Домашнє завдання

Вивчити §24 (підручник за ред. К. М. Задорожного)

 

docx
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку