Розробка уроку з англійської мови для 4 класу за темою "Природа і навколишне середовище. Ступені порівняння прикметників"

Про матеріал
План-конспект уроку англійської мови за підручником Smart Juniour 4. Мета уроку: уведення мовного інвентаря у тематичному контексті мовленнєвої ситуації «Навколишнє середовище»; активізувати вивчену лексику; розвиток граматичної компетенції за темою "Ступені порівняння прикметників".
Перегляд файлу

                                                Англійська мова

        4 клас

Природа і навколишне середовище. Social Studies. Ступені порівняння прикметників

Objectives:

         To introduce new words (fan, popular, environment, young, old, hero)

         То form language competence in speaking, reading;

         To develop listening comprehension;

         To develop pupils' pair and group communicate skills;

         To reinforce topic items and pupils' knowledge on the topic;

         To develop pupils' attention and reaction, memory, logical thinking creative abilities;

         To develop pupils` interest to the environment.

 

EQUIPMENT:  didactic materials, records, a presentation,

Smart Junior 4 Smart Junior for Ukraine (Видавництво: MM Publications, Лінгвіст).

 

Автор: H.Q. Mitchell.

 

Procedure of the Lesson:

I. Greeting.

Teacher: Good morning! Sing “Hello Song”

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

II. Warming-up

             Teacher: Look at the blackboard and answer the question: How are you today?

  • Practicing Phonetic drills.

First of all look at the blackboard, there are several words that you have to remember the pronunciation

| æ |

|ɑː|

| ŋ |

|ɪ|

fan

army

young

marry

Sam

part

long

angry

 

III.    Main Part

  1.     Vocabulary work.

Teacher: Open your books. Page 76. Read the words.

2) Match the words and the pictures:

 

            

           Old, young, environment, hero, fan, popular, person

         3) Reading

Teacher: Listen to the text (https://publishing.linguist.ua/spysok-audio-fajliv-do-smart-junior-4-for-ukraine/class-smart-junior-cd-2/) and read the text “Everyday Heroes”. Use the microphone.

4) After-reading exercises:

  • True/false
  1. Denzel is the biggest fan of football.
  2. Denzel’s hero is a basketball player, Steve Serio.
  3. My hero is Chad Pregracke.
  4. Chad Pregracke helps for the stray dogs.
  5. Alia’s hero is dad.
  6. Alia’s mum works every day, but she cleans the house and cooks food for her family.
  • Answer the questions ex. 2 p. 77.

5) Moving exercise

Teacher: I think that you are tired. Let`s stand up and do exercise.

https://www.youtube.com/watch?v=q2gT1d_JFR4

5) Grammar

Teacher: Pay attention to these words. Old, young, popular, big, small, intelligent,

They are adjectives.

  • Explanation of the rule. SB, p. 77

The Yellow River is one of the longest rivers in the world.

Basketball is one of the most popular sports in the world.

big – bigger – the biggest

popular – more popular – the most popular

good – better – the best

bad – worse – the worst

6) Listening exercise ex. 3 p. 77 (https://publishing.linguist.ua/spysok-audio-fajliv-do-smart-junior-4-for-ukraine/class-smart-junior-cd-2/)

 

7) Summing up.

Teacher: What did you do at the lesson?

What are your emotions after the lesson?

Do you like this lesson?

           Have a good day!

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 4 клас (Буренко В.М., Михайлик)
Додано
11 січня
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку