Розробка уроку з математики на тему " Склад числа 6. Таблиця додавання і віднімання числа 6."

Про матеріал
Розробка уроку для учнів та вчителів початкових класів за програмою О.Я. Савченко. Розробка оформлена з додвання елементів ЛЕГО . Ознайомлення з числом 6 на елементах казки.
Перегляд файлу

     Розробка уроку з математики на тему :

   Число та цифра 6. Таблиця додавання і     віднімання числа 6  .                          

                                                                      

 

                                                             Підготувала вчитель 

                                          початкових класів

                                              Кошиль Євгенія Миколаївна

                     Ріпка - українська народна казка                             

Тема : «Число та цифра 6. Таблиця додавання і віднімання числа 6 «

Мета : формувати поняття про число 6, склад числа ; учити подавати число 6 у вигляді суми двох доданків ; учити користуватися знаками додавання і віднімання , термінами « вираз», « значення виразу»; учити розв язувати рівності так позначати їх знаками «=»,»  «, «   «; удосконалювати навички лічби в межах 6; розвивати логічне мислення , увагу, спостережливість ; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: набір математичних матеріалів( геометричні фігури, цифри), картки для парної роботи, ноутбук, відеозаписи , шість цеглинок LEGO , інтерактивна дошка .у дітей на парта олівці та фломастери.

Тип уроку : інтерактивний урок

Освітні галузі: математична, мовно-літературна.

                                                         Хід уроку

I.Вступна частина

1.Організація класу

Дзвоник всім нам дав наказ –

До роботи швидше , клас!

Попрацюємо старанно,

Щоб сказати у кінці.

Що у нашім дружнім класі

Діти прости молодці!

-У нас на уроці діє правило :                                                                                                                                           -  На уроці не гукай ,

  • Завжди руку підіймай»                                                                                                     

Математика

2. Віршовані задачі

- А зараз я пропоную вам розвязати незвичайні задачі. Слухайте уважно та нічого не пропускайте, бо мої задачі віршовані.

- Дітки , у вас на партах лежать картки з цифрами, за допомогою яких ви будете давати відповідь.

 

 

 (слайди з віршованими задачами) діти показують відповіді на картках з цифрами .

- Скажіть мені будь ласка , а які дії виконувались під час розв язання  задач? (додавання і віднімання)

3. Визначення істинних і хибних суджень. Гра « Так чи Ні?»

- А ви любите грати в ігри?

 - Ось зараз ми пограємо в таку гру .Я буду називати вам різні судження ( вони будуть правдиві або ні) і як що вони будуть правдиві ,ви будете плескати в долоні.

Раз, два, три початок гри :

-  За числом 3 слідує число 4 (оплески

- Число 4 –це 1 та 1- ні

- Щоб отримати число 5 потрібно до 2 додати 3( оплески)

- 3 дорівнює 3( оплески)

- 2 і 4 є сусідами числа 3 (оплески)

- Число 2 – це попереднє до числа 5 -ні

-Добре, а скажіть мені ,що саме допомагає запам ятати ця гра? (склад числа

-А ось ми це і перевіримо.

II.Основна частина

1.Актуалізація складу чисел. « Засели будиночки» .

Робота в парах.

-Будь ласка , візьміть листи на партах з будиночками , це незвичайні будиночки в них живуть числа .які  входять до складу  таких чисел як 2.3.4.5. На це завдання вам 3 хвилини. Час пішов.

-Так бачу ,що ви впорались. Молодці, а тепер перевіримо чи все у вас правильно.(на дошці слайд з заповненими будиночками)

 

-Подивіться на дошку та порівняйте відповіді.

-Прочитайте склад числа у вигляді прикладу на додавання.

-Ви добре попрацювали час трішки відпочити.

Фізкультхвилинка

) Відео (

2.Дітки, а як ви вважаєте математика це цікава наука? Так ,звичайно.

---І ми зараз це з вам доведемо  .  Я буду задавати вам запитання ,а відповідь ви будете викладати за допомогою ЛЕГО.

Презентація "Віршовані задачки для дошкільників з конструктором LEGO" |  Презентація. Дидактичні матеріали

\\\\\\ Скільки кольорів у світлофора? 3

\\\\\\\ Скільки крил у птаха?  2

\\\\\\Скільки лап у кішки? 4

\\\\\ Скільки місяців осені? 3

\\\\\ Скільки пальців у вас на одній руці? 5

\\\\\ Покладіть на парту 3 цеглинки . Тепер додайте ще 3. Скільки отримали разом? –Який арифметичний знак нам знадобиться, аби записати  приклад? ( додати або  +). Складіть приклад і найдіть його значення. ( три додати три дорівнює шість).

3 . Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми продовжимо  вивчати число 6 . Давньогрецький математик і філософ Піфагор   

 вважав число 6 дивовижним. Числа 1.2.3. – це три послідовні числа Після їх додавання  одержимо 6. Перевіримо це : покладіть 1 цеглинку ліворуч і 3 цеглинки праворуч; а в центрі 2 .  Усього їх 6.

4.Формування поняття про число 6.

-Подивиться , на мій годинник .

 

Визначення часу за годинником. | Тест з математики – «На Урок»

-Котру годину показує він? Шість годин.

-Це геометрична фігура шестикутник ,що має шість сторін, шість кутів.

-Лего конструктор з яким ми сьогодні працюємо складається з 6 цеглинок.

5.Ознайомлення з цифрою 6.

-Гра « Асоціації»

-Подивіться на цифру 6. На що вона схожа? (Відповіді дітей)

- Ось послухайте невеличкий віршик про не                              

Цифра 6,  як бегемотик ,         

Має кругленький животик. Шесть, Число, 6, Цифра, Шрифт | Картинки, Алфавит, Шрифты

Ну ,а шийка  ,як дуга,

Вліво зігнута вона    .  

-А на що ви перетворите цифру 6? Об єднайтесь в пари, Візьміть олівці або фломастери та пофантазуйте. У вас є 3 хвилини  .

-Дуже добре . А хто бажає розповісти на ,що саме схожа його цифра 6? ( відповіді дітей)

  - Молодці , фантазуєте ви гарно , а ось подивимось які ви уважні. Чи знайдете ви цифру 6 ,, яка заховалась серед інших чисел.  Так ,як ви сидите у групах то і попрацюйте в групах, а чия група впорається перша ви піднімете всі руки до гори.

- Скільки ви знайшли шісток?( відповіді дітей

6.Робота з розв язання виразів.

А давайте уявимо , що ми стали учасниками великих перегонів. Ви зараз оберите собі автомобіль , на якому братимете участь в авторалі. Беріть листки з завданнями. Оберайте авто , обведіть його.

І поїхали.

  • Ви бачите два стовпчика 1 це – приклади, 2 порівняння чисел.

Потрібно за 4 хвилини розв язати всі.

  • Давайте перевіримо .Читайте приклад правильно називаючи його компоненти.

Ви втомились?  Так . мабуть треба відпочити

Фізкультхвилинка

))Відео(

Читання

1.Опрацювання казки « Ріпка»                                                                                                                                                     -Чи знаєте ви казку в якій кількість героїв була цифра 6? А я вам підкажу. Це « Ріпка»

- Ось послухайте уважно

1.Читання учителем( супровід слайдами

2.Читання « ланцюжком»

3.Бесіда про прочитанне

- Хто посадив ріпку? (дід

-Яка виросла ріпка?(  велика превелика

- Що дід робив з ріпкою? (тягнув з землі

- Чи зміг витягнути? (ні

- Кого першою покликав на допомогу?(бабу

- Чи змогли вони витягнути?( ні

- А хто прийшов потім?(внучка

- Як звали внучку(МАрушка

- А кого позвала внучка ?(собачку

- А собачка? (кішку

- А кішка?) мишку

- А скільки  було героїв в казці? 6

III.Заключна частина. Рефлексія.

  • Яке число дослідили на уроці?

Складіть його із цеглинок ЛЕгО.

Nummer 6 Sechs Isoliert Auf Weißer Kulisse Aus Bunten  Kunststoffspielzeugsteinblockkonstruktor Mosaikschriftziffern Für Poster  Banner Druck Für Kinder Konzeptbildung Lernzahlen Mit Kind Stellen Stock  Vektor Art und mehr Bilder von Banneranzeige - iStock

  • Вправа «Незакінчене речення»
  •  На уроці було складно?
  • Цікаво було?
  • А що сподобалось найбільше…?

 

 

 

                                                                                                                                                

 

docx
Додав(-ла)
Кошиль Евгения
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
1715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку