Розробка уроку з основ здоров'я для учнів 6 класу "Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров’я підлітків."

Про матеріал

Урок з основ здоров'я

6 клас

Тема: Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров'я підлітків. Практична робота: «Моделювання ситуації відмови від куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотиків».

Мета: Продовжувати формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички та їх вплив на здоров'я, про згубну дію на дитячий організм наркотичних і токсичних речовин; навчати аргументовано відмовлятися від пропозиції закурити, спробувати наркотичну речовину, алкоголь; виховувати почуття відповідальності за власну поведінку.

Перегляд файлу

Урок з основ здоров’я

6 клас

 

Тема:  Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров’я підлітків. Практична робота: «Моделювання ситуації відмови від куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотиків».

 

Мета: Продовжувати формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички та їх вплив на здоров’я, про згубну дію на дитячий організм наркотичних і токсичних речовин; навчати аргументовано відмовлятися від пропозиції закурити, спробувати наркотичну речовину, алкоголь; виховувати почуття відповідальності за власну поведінку.

 

Учні повинні:

Знати:

- небезпечні наслідки вживання наркотичних і токсичних речовин;

  • продукти, які приховують в собі наркотичні і токсичні речовини.

Уміти відмовлятись від запропонованих ним речовин, що  можуть негативно впливати на здоров’я .

Розуміти:

- кожен відповідає за своє здоров’я особисто, вибір: здоровий спосіб життя чи згубні звички кожен робить сам;

- на скільки важлива підтримка людини, що стала на шлях наркоманії, з боку рідних і близьких

 

Методи і прийоми: бесіда, «мозковий штурм», випереджувальне завдання, учися-навчаючи, «мікрофон», «ПРЕС», робота з таблицями.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Основні терміни: звичка, наркотики,токсичні речовини, алкоголь, тютюн, маніпуляція.
 

Обладнання і матеріали: підручник, комп’ютер, проектор, екран, презентація з графічними зображеннями та таблицями.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

Вітання. Перевірка наявності учнів на уроці. Готовність до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної  діяльності.

На минулому уроці ми говорили алкоголь. Пригадайте: (Фронтальне опитування)

  • Як алкоголь впливає на організм людини?
  • Які причини спонукають підлітка до вживання алкоголю?
  • Що таке гостре алкогольне отруєння, які його ознаки?
  • Чи може вживання пива спричинити алкоголізм?

Здача підготованих рефератів.

Окрім тютюну та алкоголю, які є легальними наркотиками, існують інші речовини, які спричиняють залежність. Це ліки, токсичні речовини та нелегальні наркотики. Їхня небезпека – надзвичайна. Найчастіше, звичка вживати ці речовини в найкоротші терміни призводить до смерті. Тому актуально поговорити про це саме сьогодні.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Тема нашого уроку «Вплив наркотичних і токсичних речовин на здоров’я підлітків».

Мікрофон

Що вам відомо про наркотичні і токсичні речовини, що ви хотіли б дізнатися ще?

 

Ще на сьогоднішньому уроці ви вчитиметесь розпізнавати маніпуляції і відмовлятися від небажаних пропозиції. Виконаємо практичну роботу: «Моделювання ситуації відмови від куріння, вживання алкогольних напоїв, наркотиків».

 

 ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Вступне слово учителя

Вся історія людства тісно пов'язана з вживанням засобів, які можуть змінювати психічний стан людини. На жаль, неможливо охопити всі причини, які спонукають людину до вживання психотропних препаратів. Наркотики вживали люди різних культур, переслідуючи різні цілі: під час релігійних обрядів, для зняття болю та неприємних відчуттів, перед боєм.
Згодом, разом з розширенням міграції і контактів між культурами посилювався обмін інформацією про психотропні речовини. Зараз наркотики тісно переплелись з життям суспільства. Вони суттєво впливають на життя кожного, незалежно від того, вживає їх людина чи ні.

 Наркоманія - це захворювання, що виникає у разі систематичного вживання речовин, які включені до списку наркотиків, та виявляється психічною та фізичною залежністю від них.

Токсикоманією називають хворобу, яка характеризується подібною до наркоманії психічною та фізичною залежністю від речовин, які не включені до переліку наркотиків.

В деяких країнах наркоманія і токсикоманія, особливо серед підлітків і молоді, набули характеру епідемії. Наслідками вживання наркотиків є втрата працездатності та здоров'я в молодому віці, смерть внаслідок передозування або спричинена ускладненнями наркоманії, поширення ВІЛ/СНІДу, вірусних гепатитів, соціальна дезадаптація, зростання злочинності.

Мозковий штурм

– Чому ж зараз, коли відомі всі жахаючі наслідки цих хвороб, продовжують розповсюджувати, спонукати людей до вживання цих речовин?

– Чому люди стають на цей хибний шлях?

Повідомлення учителя

Нелегальні наркотики за характером їх впливу на центральну нервову систему можна поділити на декілька груп:
•Седативні  (заспокійливі). Сюди відносять препарати опіати та опіоіди(морфін, героїн, кодеїн, метадон, фентаніл та ін.), барбітурати (фенобарбітал), бензодіазепіни (сібазон, реланіум, феназепам), кетамін та ін.
• Стимулятори. До цієї групи входять кокаїн, похідні ефедрину, амфетаміни («Екстазі»), фенілпропаноламін.
•Галюциногени  (фантастики). До них відносяться препарати коноплі, холінолітичні препарати (циклодол), ЛСД, деякі гриби тощо.

 

Найчастіші шляхи вживання наркотичних речовин:
• Куріння (конопля, гашиш, «план», опій)
•Внутрішньовенне  введення (екстракт з макової соломки «ширка», героїн, кокаїн, ефедрон та ін.)
•Ковтання  (конопля, кодеїн, ЛСД, «Екстазі» та ін.)
•Вдихання  (через слизову носа) - кокаїн, героїн.

 

Під час прийому токсичних речовин спочатку виникає щось подібне до ейфорії з ознаками деякого оглушення. Далі можуть спостерігатися зорові омани, психоз. Вживання атропіноподібних препаратів спричинює появу неприємних відчуттів, пов'язаних з отруєнням. Розчинники, лаки та інші подібні ре­човини найчастіше призводять до тяжких уражень внутрішніх органів (нирок, печінки). У разі збільшення дози починаються конвульсії, настають кома і смерть.

 

Але не всі речовини є забороненими, бо випускаються не в чистому вигляді, а як додатковий компонент до певного виробу. Одними із таких виробів, є лікарські препарати та препарати побутової хімії. Тому слід бути дуже обережним при вживанні і використанні даних препаратів. У вашому віці вживати ліки можна лише за призначенням лікаря або порадою батьків але ні в якому разі не самостійно, чи за пропозицією знайомих чи сторонніх людей.

В залежності від особливостей організму, віку, статі та інших умов, у людини може з тією чи іншою швидкістю виникати залежність до наркотичних і токсичних речовин.

В загальних рисах формування залежності відбувається в наступній послідовності:

1. Експеримент. На цьому етапі потенційний споживач вивчає, як можна підняти собі настрій за допомогою наркотичних речовин. Він на власному досвіді визначає дію наркотичних речовин на свідомість.

2. Періодичне вживання (стадія контрольованого прийому). Прийом наркотичних речовин пов'язаний з якимись обставинами. Періодичне вживання характеризується певним ступенем самоконтролю за частотою вживання та дозою.

3. Регулярне вживання. На цьому етапі споживач більше не вживає наркотик тільки для того, щоб отримати позитивні емоції, він також намагається позбавитись від негативних емоцій та станів.

4. Нав'язлива ідея. На цьому етапі споживач в значній мірі розраховує на наркотик як на засіб позбавлення від негативних емоцій.

5. Формування психофізіологічної залежності. Останнім етапом є психофізіологічна залежність. На цьому етапі споживачу важко стає відтворити позитивні моменти, які раніше мотивували його поведінку. Тепер замість ейфорії він отримує лише можливість ненадовго перепочити від фізичних та психічних проблем. Головною метою є позбавлення від симптомів абстиненції (ломки).

 

Мотиви прийому наркотиків у дітей та підлітків можуть бути різноманітними.

Презентація проекту «Причина куріння, виживання алкоголю, наркотиків в підлітковому віці»

Група учнів (4-6 чоловік)  отримали випереджувальне завдання підготувати проект, здійснити анонімне анкетування учнів 5-7 класів за планом:

Твій вік

Чи курив ти коли-небудь? Чи куриш зараз постійно?

В якому віці це трапилося вперше?

Чому ти вирішив це зробити?

Чи вживав коли-небудь алкогольні вироби? Чи вживаєш їх постійно (хоча б 1 раз щотижня)?

За яких умов це трапилося?

Чи вживав коли-небудь наркотичні речовини? Чи робиш це постійно?

Презентують виконану роботу, доповідають про здійснені статистичні підрахунки, роблять аналіз результаті.  Роблять висновки.

 

Випереджувальне завдання.

Повідомлення учнем

Слід пам'ятати, що майже всі дії, пов'язані з наркотиками, переслідуються законом. Звернемося до науково-практичного коментарю кримінального кодексу України.

Придбання наркотичних засобів або психотропних речовин - це їх купівля, отримання в обмін на інші товари і речі у вигляді позички, дарунка, нагороди, сплати боргу, привласнення знайденого, збирання дикоростучих конопель чи маку тощо. Отже, придбання вищезазначених предметів може бути як платним так і безоплатним.

Зберігання - це будь-які умисні дії, пов'язані з незаконним перебуванням наркотичних засобів або психотропних речовин у володінні винної особи. При цьому не має значення тривалість зберігання і те, таємно чи відкрито і в якому саме місці зберігаються ці засоби та речовини.

Під незаконним збутом розуміються будь-які спроби платного чи безоплатного розповсюдження наркотичних засобів або психотропних речовин серед невизначеного кола осіб (продаж, дарування, обмін, сплата боргу, позичання, за певних умов - введення наркотику чи психотропної речовини його власником іншій особі шляхом ін'єкцій, пригощання цигарками, які містять наркотик тощо). Незаконний збут передбачає відчуження цих засобів або речовин іншій особі, яка може розпоряджатися ними (або їх частиною), як своїм майном.

Таким чином, якщо особа вживає будь-які речовини, внесені до Переліку, то вона обов'язково придбає та зберігає їх, тобто такі дії можуть бути розцінені як кримінальний злочин, а саме «Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення чи пересилання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів без мети збуту» (Стаття 309 Кримінального кодексу України) і караються обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк від трьох до восьми років, в залежності від кількості наркотиків та наявності обтяжуючих обставин . Частина 4 статті 309 передбачає спеціальну підставу для звільнення кримінальної відповідальності винної особи.

Якщо мала місце мета збуту, то кримінальна відповідальність настає за Статтею 307 «Незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, пересилання чи збут наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів» - такі дії караються позбавленням волі на строк від трьох до дванадцяти років в залежності від кількості наркотиків та наявності обтяжуючих обставин. Частина 4 статті 307 передбачає спеціальний вид звільнення від кримінальної відповідальності особи, яка вчинила незаконне виробництво, виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, пересилання чи збут наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів, передбачене ч. 1 ст. 307. Таке звільнення застосовується за сукупності умов, а саме якщо особа: 1) добровільно здала наркотичні засоби, психотропні речовини та їх аналоги; 2) вказала джерело їх придбання; 3) сприяла розкриттю злочинів, пов'язаних з їх незаконним обігом.

Під добровільною здачею наркотичних засобів або психотропних речовин маються на увазі дії особи, яка мали можливість володіти ними й надалі, але з власної волі здала їх представникам влади. Усна чи письмова заява про бажання добровільно здати наркотичні засоби чи психотропні речовини, зроблена особою (або виявлена в неї) під час затримання чи обшуку, сама по собі не може визнаватися підставою для звільнення від відповідальності.

Слід зазначити, що якщо особа ще не досягла віку 18 років, і вчинила злочини, передбачені статтями 307 чи 309, з обтяжливими обставинами, то вона може понести кримінальну відповідальність з 16, і навіть з 14 років.

 

Пауза релаксації

На хвилинку забудьте про урок, про наркотики і алкоголь, про тютюновий дим і токсичні речовини. Заплющіть очі і уявіть, що ви знаходитесь в чарівному світі, де живуть лише хороші  щирі люди, які бажають один-одному лише добра; в світі гармонії і чистоти. Там завжди чудова погода, теплий легенький вітер лоскоче ваше обличчя, чиста джерельна вода живить ваше тіло енергією, сонце ласкаво торкається вашого волосся. Послухайте, як чарівно співають птахи, шелестить багатовіковий могутній ліс, шумить широка ріка…

А тепер розплющітьочі. І поверніться до реальності. Ми маємо ще багато зробити, щоб жити у такому світі.
 

VІ.  Рефлексія

Отже, чи зрозуміли ви на скільки небезпечними є звички тютюнопаління, вживання алкоголю, наркотичних і токсичних речовин?

Вправа «ПРЕС»

Починайте відповідь із слів:

Я думаю …… 

Тому що  ……

Наприклад ……

Отже  ……

Чи виправдані ваші очікування від вивчення дано теми?

 

 V. Практична робота.

Мета:навчитися відмовлятися від небажаних пропозицій; замислитися, чому деякі підлітки пропонуються своїм друзям спробувати алкоголь, наркотики або почати палити.

 

Повідомлення вчителя

Ми живемо серед людей і постійно перебуваємо під їхнім впливом. У свою чергу ми також впливаємо на них. Отже, взаємовпливи,  це частина нашого життя. На нас, наші рішення і поведінку впливають батьки, друзі, вчителі, різні правила і закони, а також засоби масової інформації.

Мозковий штурм

  • Які рішення ви найчастіше приймаєте під впливом дорослих? (можливі відповіді: у якій школі навчатися, де провести канікули…)
  • Які рішення ви можете прийняти під впливом однолітків? можливі відповіді куди піти погуляти, в яку гру пограти, яку музику послухати, яку книгу прочитати, пробувати пиво (сигарети) чи ні…)

 

Деякі з впливів прямо вказують нам,що ми повинні робити,а чого робити не можна. Інші – є опосередкованими, коли люди чи ЗМІ надають нам інформацію, на основі якої ми приймаємо рішення. Вирішуючи щось ми маємо упевнитися, що це в наших інтересах і нікому іншому не зашкодить. Тому треба навчитися розрізняти позитивні і негативні впливи, а також маніпуляції – коли хтось намагається змусити нас прийняти рішення під тиском чи обманом, надаючи недостовірну інформацію.

Як же розпізнати маніпуляцію? Слід навчитися розпізнавати прийоми, до яких вдаються люди, змушуючи інших робити те, що є для них небезпечним.

 

Робота з таблицею «Способи маніпуляції» (слайд презентації)

1.

Лестощі

Підлещуватися, домагаючись свого («Ти  такий кльовий, з тобою так весело завжди»).

2.

Наведення неправдивих або псевдонаукових аргументів

Наприклад, алкоголь у невеликих кількостях корисний для здоров’я,

3.

Посилання на думку авторитетів

Наприклад, якщо у тебе спортивний режим, можуть згадати відомих спортсменів, які рекламують пиво.

4.

Спокуса обіцянкою популярності

Наприклад, коли у новій компанії попереджують, що не слід відмовлятися від випивки, якщо хочеш, аби тебе запросили наступного разу.

5.

Погроза відлученням

«З такими ніхто не товаришує», «Приєднуйся, або вимітайся».

6.

Умовляння

Постійно канючити («Ну чого ти, ніхто ж не дізнається»)

7.

Робити з тебе винного

«Ти ж не псуватимеш мені свято?»

  Як долати тиск однолітків? Є багато способів сказати «Ні!», але в будь-якому випадку воно має бути впевненим  і твердим, без вагань у голосі. Погляд має бути спрямований у очі співрозмовника. Міміка обличчя повинна відповідати тому, що ти говориш.

Якщо пропонує стороння людина достатньо просто сказати «Ні» або «Ваша пропозиція мені не підходить». Якщо наполягають, використовуйте метод «заїждженої платівки», повторюйте відмову знову і знову.

Якщо вас умовляє друг (брат, сестра), варто пояснити причину відмови і свої почуття. Але не виправдовуйся. Запропонуйте альтернативу. Наприклад: «Я не робитиму цього і тобі не раджу. Мені здається, що сигарети і алкоголь (наркотики) – це не для нас. Давай краще…»

Найважче протистояти тиску в компанії. Якщо це можливо, проігноруй пропозицію (наче її й не чув) або зневажливо відмахнись і переведи розмову на інше.

У будь-якому випадку знайти, що сказати можна, аби було бажання відмовитись.

 

Робота з таблицями

Виражаємо тверезницьку позицію

  1.     Я живу тверезо!
  2.     Тверезість — це стиль життя. Це модно, красиво і найголовніше — це здорово!
  3.     Не бажаю втратити здоров’я, розум і самоповагу.
  4.     Не вживаю, і Вам не раджу.
  5.     Тверезим бути веселіше!
  6.     Алкоголь — отрута, яку я вживати не хочу і не буду.
  7.     Я себе чудово почуваю і без цього.
  8.     Веду здоровий спосіб життя, не травлюся.
  9.     Не п'ю. Сказала і все!
  10. Ти що, не зрозумів?! Я не вживаю алкоголь!
  11. Ну хіба Вам набридло бути щасливими і здоровими?!
  12. Маю тверезий погляд на життя.
  13. Ні. Не вживаю.
  14. Навіщо? Смисл?!
  15. Я вірю в своє здорове майбутнє! Повірте і Ви!
  16. Я не вбиваю себе.
  17. Алкоголь — отрута, тому вживати його не маю жодного бажання.
  18. Етиловий спирт — отруйна і наркотична речовина, тому труїтися сам і отруювати життя оточуючим не буду.
  19. Мої діти повинні бути здорові!
  20. Я ж тебе не змушую отруюватися, а ти мене примушуєш!
  21. Я п'ю свіжі, натуральні соки.
  22. Допінгу для розслаблення не потребую.
  23. У моє тіло цій гидоті не вдасться потрапити.
  24. Мені це не цікаво, бо знаю, до чого це призводить.
  25. Не п'ю, не курю. І вам не раджу.
  26. Бажаю залишатись при ясному розумі і здоровому глузді.
  27. Пити й курити — смердом бути.
  28. Питання має стояти навпаки: «Чому ви п’єте отруту?»
  29. Тверезість — природний стан людини!
  30. Прошу поважати мій власний вибір тверезого способу життя!
  31. А де сенс платити гроші за те, щоб псувати власне здоров'я?

 

Інформуємо про наслідки

  1.     Не маю ні найменшого бажання отруювати свій організм цією отрутою.
  2.     Здоров'я та спокій для мене важливіші, ніж тимчасовий кайф та головний біль після нього.
  3.     Нудота й запаморочення — не для мене.
  4.     Я не можу дозволити собі завдати шкоди своєму мозку.
  5.     Мені подобається мій мозок у робочому стані.
  6.     Обезводнення призводить до зморшок.
  7.     Моя печінка отримує достатнє навантаження і від того, що готують в макдональдсі...
  8.     Всі алкоголіки починали зі 100 грамів «для апетиту»…
  9.     Вино робить людей скигликами.
  10. Й покінчити з кар'єрою, вчинивши щось безглузде привселюдно?
  11. Спиртні «напої» не вживаю тому, що бачив, як горілка спотворює людину.
  12. Судимість погано виглядає у резюме.
  13. Два слова: заборонено законом.

 

Жартуємо

  1.     А давай вип'ємо шампуню! Чому ні?
  2.     Мій мозок дуже цінний, і я не хочу зливати свій капітал у каналізацію.
  3.     «Круто» і «пиво» — не синоніми.
  4.     Я бережу гроші на шоколадки.
  5.     Ніхто у світі не був народжений з пляшкою чи папіросою в руці.
  6.     Я хочу запам'ятати сьогоднішній вечір.
  7.     Я хочу поважати себе зранку.
  8.     Мені веселіше, коли я можу ходити рівно.
  9.     Мої мозкові клітини потрібні мені для домашки з математики :)
  10. Я й моя печінка хочемо старіти  разом.
  11. Таку смачну їжу гріх використовувати як закуску.
  12. Є набагато ефективніші методи покінчити зі своїм здоров’ям.
  13. Життя і так занадто коротке, щоб його ще вкорочувати.
  14. Дякую, але блювота не личить моєму вбранню.
  15. ...І пропустити виставу?
  16. Я схожий на ідіота?
  17. Ти бачив, як я поводжуся нетверезий?
  18. Вибачте, але цей костюм можна носити тільки тверезим!
  19. Ні, дякую, в мене алергія на тупість.
  20. Потрібно берегти кілька мозкових клітин, що залишилися :)
  21. Я виглядаю краще без похмілля!
  22. Похмілля псує мені перегляд ранкових мультиків!
  23. Я й так достатньо дурний ;)
  24. Я більш привабливий без перегару.
  25. Пивні животики хай носять бегемотики :)
  26. У мене тільки тверезим виходить танцювати!
  27. Сповнені крові очі не личать до мого вбрання.
  28. Я б волів не померти від сорому, коли когось поцілую.
  29. Мені потрібна чиста біографія, коли я буду балотуватися на президента.

 

Грузимо інтелектом

  1.     Ще ніхто не зміг навести для мене гідного аргументу, щоб я випив алкоголь. З радістю розгляну нові пропозиції.
  2.     Ви читали ГОСТ 18300-72? Ні? А я читав…
  3.     Повторюй за мною: дефіцит алкогольдегідрогенази...
  4.     Дізнався про алкоголь деякі речі, і після цього немає ніякого бажання його приймати.
  5.     Я не настільки легковажний, щоб ризикувати своїм життям. Адже воно дається лише один раз.
  6.     Я заробляю на життя мізками і занадто ними дорожу, щоб отруювати.
  7.     Алкогольні «напої» — це речовини, які дають тільки ілюзію щастя, радості чи повноцінного дорослого життя.
  8.     Отрут, наркотиків і т. ін. не п’ю тому, що здоровий (в першу чергу психічно).
  9.     Бог дав людині розум, єдиному на планеті виду живих істот. І щоб я, своїми руками, зі своєї власної волі відбирала у самої себе свій розум?!
  10. Нас загнали у вигідний для виробника лайна формат життя. Живуть наші люди, як зомбі: купують бухло з реклами, яке псує їм здоров'я, йдуть потім лікуватися тим, що, знову ж таки, рекламують…
  11. Людям, які поважають себе, отруюватися протипоказано.
  12. Це те саме, якби колорадський жук свідомо купував собі дихлофос
  13. Чи не хворий я? Я здоровий, і хочу далі бути здоровим. А хворієте Ви, вживаючи цю отруту.
  14. Я бережу свій мозок для своєї блискучої кар'єри.
  15. А це навіщо я буду заливати у себе субстанцію, яка використовується для стерилізації мед. інструментів?!
  16. Давай. Тільки ти спочатку маленькій дочці, собаці або коту налий! Поглянемо: смачна горілка чи ні?
  17. Вживати алкоголь — це самогубство. А самогубець — це (м’яко кажучи) неврівноважена людина...
  18. Мені приємніше, коли люди розуміють, про що я говорю.
  19. Мені більше подобається, коли я пам'ятаю все, про що говорив.
  20. Я б волів пам'ятати усі свої найбезглуздіші вчинки, а не слухати потім розповіді про них від когось!
  21. Я й так вже завдав собі достатньо шкоди, дихаючи вихлопними газами автомобілів...
  22. А ви мухомори їсте? Ні? А друзів пригощаєте? Теж ні? Ось і в мене таке ж ставлення до алкоголю, як і до мухоморів, тому що я знаю правду, а ви ні.
  23. Я ж можу не витримати і розповісти все, що я насправді про це думаю!

 

Закликаємо до відповідальності за майбутнє Батьківщини та своїх дітей

  1.     Живу тверезо і цим рятую Вітчизну.
  2.     А ви хіба не знаєте, що вживання цієї вашої «дорогої» отрути впливає на весь організм людини, а особливо на дітонародження? А так як я жінка, то хочу мати здорових та повноцінних дітей, тому живу тверезо.
  3.     Алкогольних отрут не вживаю — рятую своїх дітей.
  4.     Державі потрібні тверезі громадяни.
  5.     Я не п'ю отрути. Я не ворог своїй нації, яку знищують алкоголем.
  6.     Наше довкілля і так занадто забруднене, щоб ще чимось себе труїти...
  7.     В України є два шляхи — жити тверезо або повторити історію індіанців.
  8.     Мрію про тверезу Україну!
  9.     Нехай вороги тверезості знають: зроблю все, що зможу — Україну споїти не дам!
  10. Я хочу, щоб моя сім'я, а особливо мої діти жили в тверезому оточенні.
  11. Мені дуже хочеться стати батьком здорової дитини.

 

Навички відмови потребують тренування. Але не обов’язково у реальному житті. Ви можете уявити себе на місці людини, якій пропонують щось небезпечне. Напишіть відповіді на листи ваших однолітків.

Учні отримує один із трьох  варіантів листа, на який треба відповісти.

1 варіант

«У нашому класі з’явилась новенька Женя. На перервах вона пригощає мене сигаретами. Одного разу нас побачила вчителька, і про це дізналися мої батьки. Вони дуже засмутилися. Я пообіцяла їм більше не палити, але Женя знову вмовляє мене йти з нею: «Ну хоч за компанію постоїш», а потім пропонує: «На затягнись. Ніхто ж не дізнається.» Що мені робити?

Катя»

2 варіант

«Нас із другом запросили на день народження. На столі стояло шампанське, а коли ми його випили, дівчата дістали із холодильника пиво. Вони наливали нам удвічі більше, ніж собі, і казали, що треба пити до дна. Потім моєму другу стало зле, його знудило. Ми ледве дійшли додому. Скоро у мене день народження, і дівчата сподіваються, що там теж буде випивка. Я цього не хочу, але боюсь, що інакше ніхто не прийде до мене.

Андрій.»

3 варіант

«Вчора у мене був чудовий день. Я познайомився із новим хлопцем із нашого двору, він приїхав сюди жити з іншого міста. Його звати Павло. Мені здалося, що нема більш веселих і радісних людей на світі. Він пригостив мене сигаретою і це ще більше додало мені настрою. Але все зіпсувала моя тітка. Вона побачила нас і розповіла моїм батькам. Ті сказали, що Павло – наркоман, що він не лише палить марихуану, а ще й вживає наркотичні порошки. Я знаю, яку шкоду приносять людині наркотики, і думав, що звичайна сигарета. Тепер вагаюся тепер, чи товаришувати мені з Павлом? Адже він здався мені таким гарним другом?

Іван.»

VІ.  Висновки і підсумок уроку

Нашому суспільству дедалі частіше доводиться мати справу з проявами алкоголізму, наркоманії та токсикоманії серед школярів. У підлітків, які вживають алкоголь та наркотики, передусім зазнають ураження нервова, а згодом — й інші сис­теми організму. Зміни, що ведуть до інвалідності, настають у них катастрофічне швидко. З цим злом неможливо боротися, не знаючи причин його виникнення, особливостей впливу наркотичних та токсичних речовин на організм.  На наших уроках ви ознайомилися з даною інформацією і тепер залишається вам самим робити вибір: йти шляхом здоров’я чи загубити себе та душевний спокій рідних.

 

 

VІI. Оцінювання роботи учнів

Збір зошитів з виконаними практичними роботами. Аналіз і оцінювання буде здійснено на наступному уроці.

VІІI. Домашнє завдання

1. Опрацювати 13 параграф підручника (ст.71-75).

2. Запитай у батьків, як вони виходять із ситуації, коли на них чинять тиск. Як вони поводились у таких ситуаціях у твоєму віці.

3. Випереджувальне завдання

 

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
3593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку