Розробка виховного заходу з родинного виховання на засадах гуманної педагогіки "Урок Серця"

Про матеріал

Дана розробка входить до циклу заходів реалізації засад гуманної педагогіки в освітніх закладах . Є авторською роботою вчителя з метою розвитку співпраці батьківського , учнівського та педагогічного колективів та більш глибокої інтеграції батьків у процес формування життєвих компетентностей

Перегляд файлу

Розробила

вчитель 1 класу

 Сердюківської загальноосвітньої

школи І-ІІ ступенів

Смілянської районної ради

Черкаської області

Малько Наталія Павлівна

 

 

Урок Серця

Тема . Серця плекаємо в любові .

Мета . Розкрити поняття «серця» не як органу людського організму , а як здатності відчувати , турбуватися , страждати і лікувати добром серця інших людей ; визначити родину як первинний осередок формування ключових життєвих компетентностей , донести до дітей усвідомлення важливості довіри і чесності до сім'ї і у сім'ї , зв'язку з родиною і поваги до родини та її цінностей ; утвердити в батьках свідоме ставлення до до своїх обов'язків та необхідності формування міцних родинних зв'язків та сімейних традицій як базових компонентів родинного виховання .

Епіграф . Сім'я — це єдиний організм, що складається з сердець її членів . Допоки вони б'ються  в унісон — вона жива .

Навчальні методи : ілюстративний , парні та групові методи роботи , міні-експеримент, вправа «Острови», кубик вибору , визначення очікувань , «Мікрофон».

Обладнання : ілюстрації , матеріали для виготовлення лепбука , картки , ілюстрації, ребуси , матеріали для практичного заняття (молоток , цвях , дерев'яна дощечка) , кубик вибору , пристрій для програвання музики , мікрофон .

Твори мистецтва : запис пісні “Родина” (слова В.Крищенка  , музика О.Злотника ) у виконанні Назарія Яремчука .

Оформлення класної кімнати : Ілюстративні матеріали на дошці , матеріали для оформлення в українському стилі та створення відчуття родинного затишку .

 

Хід Уроку Серця

І . Організація класу .

Вправа “Подаруй тепло у посмішці”

Вчитель: Ми зібрали на гостину

                  Нашу дружную родину ,

                  Тож любові не шкодуймо ,

                  В усмішці тепло даруймо .

                  Щоб засяяв сонцем клас ,

                  Щоб добро жило між нас !

Учні з батьками і вчителькою беруться за руки і посміхаються один одному.

ІІ . Оголошення теми і мети уроку .

Звучить запис пісні “Родина”

Вчитель: Чи зрозуміли ви зі змісту пісні , про що ми сьогодні будемо думати і говорити ? Які почуття і настрій створила у вас дана пісня ? А щоб переконатися у вірності ваших здогадок пропоную розгадати ребуси .(зашифровані слова “сім'я”і “родина”). Порівняймо ці поняття  та погляньмо на ілюстрації на дошці : де  і що зображено ?

А зараз давайте прочитаємо головну думку нашого заходу та виконаємо вправу “Наші очікування”

Учні спільно з батьками на заготовках-сердечках пишуть свої очікування від уроку і розташовують на квітці очікувань на дошці .

ІІІ . Основна частина уроку .

1. Робота в малих групах над прислів'ями (батьки з дітьми читають запропоновані українські прислів'я про родину та визначають , котрі з них характеризують її з позитивної сторони , а які — ні . Результати закріплюють на дошці і пояснюють свій вибір ) .

Вчитель : Отже , народна мудрість підказує нам , як воно має краще бути у родині . Прислухайтеся до її багатовікового досвіду .

2. Декламація віршів про родину і добро .

(Дане завдання батьки готували з учнями самостійно)

3. Кубик вибору .

Вчитель : А зараз трішки пограємося . І допоможе в цьому нам наш кубик вибору .

(Діти по черзі кидають кубик , отримуючи відповідне завдання “Скажи комплвмент” , “Назви по батькові своїх бабусь і дідусів”, “По скільки років твоїм батькам” та інші завдання , котрі допомагають визначити , чи добре діти знають свої родини ).

4. Вправа “Острови”.

Вчитель : Кожна сім'я неповторна і безцінна . Та , на жаль , так інколи трапляється , що вона розбивається об життєві негаразди . Щоб в майбутньому ви знали , на чому будується міцна родина я пропоную помандрувати вам , діти , по островах “Почуття” , “Спільні інтереси”, “Матеріальна вигода” , “Щоб не бути самотньому” і визначити для себе , на чому ж тримаються міцні сімейні стосунки , а ваші батьки допоможуть вам скерувати свої вітрила .

(Діти виконують вправу , по закінченню обговорюємо остаточний вибір учнів ) .

5. Вправа “Лікування серця” на основі прослуханого літературного твору . Практичний експеримент .

Вчитель : Я розповім вам притчу про батьківське серце та цвяхи в тину . Послухайте уважно не лише вушками , а й своїми серцями її . (Розповідь притчі).

А зараз я пропоную провести маленький експеримент : забити цвях у дощечку . Потім дістати його і розглянути , як змінилася дощечка .

(Діти під наглядом дорослих виконують завдання , приходять до висновку , що в дошці нічого не змінилося , але з'явилася дірочка , яку вже нічим не залагодити) .

Вчитель : Ось так і людські серця страждають , кровоточать від жорстоких слів та нерозважливих вчинків інших людей . Чи є можливість щось змінити ? Погляньте , на дошці у нас  зображено розбите , зранене серце . Подумайте , як ви можете його зцілити .

( Діти працюють в групах з батьками , створюючи лікувальні “клаптики” для зцілення сердець . Потім спільно “зшивають” розбите серце . Вчитель проводить вправу “Вчимося говорити “вибач”” , показуючи на власному прикладі необхідність вчасно вибачитися і вибачити) .

6. Створення лепбука “Родина , що живе серцем ”

Вчитель : Сьогодні я приготувала для вас маленький подаруночок , але щоб ціннішим він був , я пропоную разом закінчити його виготовлення , склавши з окремих частинок життєпис нашої великої класної сердечної родини .

(Учні з батьками під керівництвом вчителя створюють лепбук та доповнюють його вміст власними дописами , передаючи почуте і прожите на даному уроці ).

IV. Результати (рефлексія).

Вчитель : На початку уроку ми з вами створили сердечну квітку очікувань . Щоб підвести підсумки нашого заняття пропоную вам створити  квітку отриманих результатів і порівняти обидві квіточки .

(Діти створюють квітку результатів , зачитуючи і порівнюючи з очікуваннями, батьки допомагають їм оцінити урок в цілому, формують побажання для дітей і класного колективу . )

V. Підсумок уроку .

Вчитель : А щоб наші серця ще більше наповнилися добром і любов'ю , я запрошую вас до спільного родинного чаювання , щоб і у вас , і  у нас все завжди було гаразд !

 

 

 

doc
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку