Розряди займенників за значенням

Про матеріал
Необхідно знати, уміти : - поглибити знання учнів про морфологічні ознаки й синтаксичну роль за - йменника; - формувати навички правильного написання займенників із вивченими орфограмами; - розвивати вміння узагальнювати, порівнювати.
Перегляд файлу

1

                        Українська мова 6 клас

Онлайн - урок

                         

 Тема:  Розряди займенників за значенням

Необхідно знати, уміти :

- поглибити знання учнів про  морфологічні ознаки й синтаксичну роль за -         йменника;                                                                                                                                       

- формувати навички правильного написання займенників із вивченими орфограмами;

- розвивати вміння узагальнювати, порівнювати.

Матеріали для опанування теми :

Посилання на підручник: https://pidruchnyk.com.ua/512-ukrayinska-mova-zabolotniy-6-klas.html

У зошиті запиши :

 

                                             Двадцять восьме квітня

                                          Класна робота 

                                Розряди займенників за значенням

Пригадаймо. Які є засоби зв’язку речень у тексті?  Які є особові займенники?

  1.  Прочитай текст. Визнач, якою частиною мови виступають виділені слова.

Українська пісня! Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє чисте, прозоре дитинство, свою горду юність, своє бажання бути красивим і ніжним, сильним і хоробрим?

Українська пісня – це геніальна поетична біографія українського народу. Це історія українського народу, народу-трудівника, народу-воїна, народу, що цілі віки бився, як лев за свою свободу, що цілі віки витрачав усю свою силу, свою кров, своє життя, як казав великий Шевченко, «без золота, без каменю, без хитрої мови» на виковування в боротьбі свободи, права на повноцінне життя, на виявлення в житті всіх своїх здібностей!

(За О. Довженком)

2. Замініть іменники, які повторюються, займенниками.

Я дивлюсь у вікно. За вікном вирує віхола. Вітер підхоплює сніг і кидає сніг прямо в шибку. Я бачу паркан, біля паркана сидить кудлатий пес. Пес тремтить від пронизливого вітру.

 Для чого ми це зробили?

Опрацювання схеми «Займенник як частина мови».

 Проблемні завдання.

1) Сформулюйте визначення займенника.

2) Визначте, що спільного й відмінного в значенні займенника й іменника, займенника й прикметника й числівника.

 Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу

 Виконання вправ і завдань

3. Тренувальна вправа.

Прочитай прислів’я. поясни їх значення. Випиши займенники, які вказують на: а) предмет; б) ознаку; в) кількість, але не називають їх. Визнач їх синтаксичну роль.

  1. Свого горба ніхто не бачить. 2) Нехай вихваляє тебе будь-хто чужий, а не писок твій. 3) Не дивись на чоловіка, а на його діло. 4) Хто хоче збирати — мусить добре засівати. 5) Як ми до людей, так і люди до нас. 5) Скільки ніг у гадюки, стільки правди в брехуна. 6) Який порядок у себе заведеш, таке й життя поведеш. 7) Хто працює, той ситий, а хто ледарює – голодний. 8) Не замітай чужої хати, дивися, чи твоя заметена.

Зверніть  увагу! Займенники допомагають уникнути небажаного повтору слів і є одним із  засобів зв’язку речень у тексті.

4. Вибірковий диктант.

Запишіть займенники, назвіть, до якого розряду за значеннями належить кожен із них.

Я з тої дивної країни, що має бозна-скільки літ, країни сонця — України, яка дивує й досі світ. (О. Довгий) Дехто в метушні і не помітив, що не та пора і ми не ті. (Б. Олійник) Усяк до чого-небудь вдався. (Л. Глібов) Дід Карпенко ходить щонеділі у степу шукати бозна й що. (Л. Костенко)

Зверніть увагу! Займенники з прийменниками пишемо окремо. Наприклад : наді мною, до нас.

5. Тренувальна вправа.

Прочитай текст, встав пропущені літери.  Підкресли займенники як члени речення. Над ними надпиши рід, число, відмінок.

Родовідна пам___ять – явище в українс___кому побуті унікальне. Оч___видно, мало хто знає, що у давн___ну було за обов'язок знати поімен___о свій родовід від п'ятого чи навіть с___омого коліна.

Пам'ять про своїх предків була природною потребою. Тр___матися свого родоводу, об___рігаючи в такий спосіб сімейні реліквії і традиції та передаючи їх у спадок наступним поколін___ям, було обов___язком. 
Тих, хто цурався чи нехтував історичною пам'ят___ю, зневажливо називали люд___ми без роду-племені. Кожна людина, і кожний народ мають свої св___ятині. Вивішений на стіні портрет дідуся чи бабусі – це не просто дан___на традиції. Це пам'ять про тих, хто творив історію, з кого треба брати приклад.

6. Навчальне редагування.

Відредагуйте речення. Запишіть виправлений варіант.

Я звернулась до учениць, щоб вони самі розповіли, що вони знають. Старий Кайдаш він був добрим стельмахом. У лісі мисливець наскочив на зайця. Він утік. Поет подарував друзям троянди і склав про них вірш. Матусі принесли пакунки, коли її не було вдома.

« Вільний мікрофон»

Сьогодні на уроці:

-я навчився……

-я дізнався…..

-було цікавим…

-я зрозумів…

-я не вмів, а тепер вмію….

 Домашнє завдання:

1) Вивчити теоретичний матеріал параграф 59;

2) Вправа 505 ( усно), вправа 506 ( письмово) ст.192-193, скласти і записати невеликий твір- опис ( 5-6 речень) на тему «Весна за моїм вікном», використовуючи займенники ( на вибір).

        

doc
Додано
7 травня 2023
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку