самоаналіз уроку української мови та читання у 3 класі

Про матеріал
Самоаналіз проведеного уроку, з української мови та читання в 3 класі за підручником інтегрованого курсу “Українська мова та читання” (авторка Ганна Остапенко) (НУШ)
Перегляд файлу

Самоаналіз

відкритого уроку   української мови та  читання

за підручником інтегрованого курсу  «Українська мова та читання»

(авторка Ганна Остапенко)

проведеного Мельник О.М.   9 листопада 2022  року у 3 – А класі

 

Тема уроку:  Вірші «Осінь» Андрія М’ястківського та «Осінній вірш про прогноз

   погоди»   Зоряни Живки.  Художні образи.  Рими

 (  Тема 2. Між минулим і майбутнім    Тиждень 8.  Розкажи мені про осінь )

 Мета:   Ознайомити учнів з віршами «Осінь» Андрія М’ястківського та

    «Осінній вірш про прогноз погоди» Зоряни Живки;

поглибити знання про осінні зміни у природі;

закріпити знання про  художні образи, рими, білі вірші, верлібри;

формувати   комунікативні вміння і навички, збагачувати    словниковий запас;

сприяти розвитку спостережливості, уваги, мислення, творчої уяви, акторських здібностей, навичок самооцінювання та взаємооцінювання;

удосконалювати усне та писемне мовлення;

виховувати любов до природи, естетичне сприймання навколишнього.

Очікувані результати навчання: 

 взаємодіємо усно:  підбирає відповідні слова для опису осені; 

 складає розповідні, питальні та спонукальні речення на осінню тематику;

 дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні; 

робить висновки, узагальнення;

 досліджуємо мовлення: створює тексти різних типів (розповідь, опис, міркування),  ставить    питання до текстів;

 читаємо: читає правильно та виразно вірші;

розуміє та знаходить у віршах риму, ритм, художні образи;

взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі;

створює тексти різних типів, відновлює деформований текст;

оцінює свою діяльність та діяльність  товаришів на уроці;

театралізуємо: інсценування вірша.

Тип уроку:  Урок формування умінь і навичок

  Я розумію, що сьогодні вже неможливо працювати так, як до війни, змінилось абсолютно все. Незмінними залишилася любов до дітей, бажання навчати і робити це якісно. Учні потребують більше часу на повторення матеріалу, погіршились навички читання, письма, запам’ятовування. І тому на уроці я намагаюсь використовувати більше наочності, ігор та практичного застосування знань, руханки, активні ігри на перервах.    

У класі 28 учнів. Учні мають різний рівень навчальних досягнень, потребують постійної уваги та допомоги. Загалом діти класу активні, працьовиті, дисципліновані на уроці. Вміють сконцентрувати увагу на виконанні завдань, але швидко втомлюються. Тому потребують зміни видів діяльності, чіткості у постановці питань. У класі є дитина з інтелектуальними труднощами і я планувала роботу із урахуванням індивідуальних потреб дитини (модифікувала зміст індивідуальних завдань). Працювали  в команді з асистентом вчителя.

Конспект уроку розробляла з урахуванням принципів компетентнісного (діяльнісного) підходу у навчанні (самостійний пошук, інтерпретація, аналіз та узагальнення, оцінка різних джерел інформації), спрямованих на розвиток і формування в учнів ключових і предметних компетентностей, формування суспільних цінностей та стратегій формувального оцінювання здобувачів освіти НУШ.

Я працюю за Типовою освітньою програмою , розробленою під керівництвом

Шияна Р.Б за підручником інтегрованого курсу  «Українська мова та читання» (авторка Ганна Остапенко)

Тема уроку відповідає календарно - тематичному плануванню. Заголовок місяця і заголовок тижня.  У вересні та жовтні ми працювали над темами  «Речення і текст».  Проведений урок української мови та читання – 3-й на цьому тижні. Він логічно пов'язаний з попередніми  уроками  і спирається на знання учнів за вересень і жовтень.  

При проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.   

Відповідно до вимог навчальної програми і календарно-тематичного планування  я визначила мету уроку та очікувані результати: 

формування предметних компетентностей: 

Ознайомити учнів з віршами «Осінь» Андрія М’ястківського та «Осінній вірш про прогноз погоди» Зоряни Живки; 

поглибити знання про осінні зміни у природі;

закріпити знання про художні образи, рими, білі вірші, верлібри;

поглиблювати знання про речення та текст;

формувати навички свідомого, правильного вирaзного читaння;

формувати комунікативні вміння і навички, збагачувати словниковий запас;

сприяти розвитку спостережливості, уваги, мислення, творчої уяви, акторських здібностей, навичок самооцінювання та взаємооцінювання;

 удосконалювати усне та писемне мовлення;

виховувати любов до природи, естетичне сприймання навколишнього.

формування ключових компетентностей учнів початкових класів:

уміння вчитися: організовувати своє робоче місце; виконувaти зaвдaння зa інструкцією; переключaтися з одного виду роботи на інший; орієнтувaтися в чaсі та берегти його;

соціально - комунікативної: уміти висловлювaти свої думки, знаходити спільну мову; вміти продуктивно співпрaцювати в пaрі, групі  під чaс виконaння зaвдaнь;  

 здоров'язбережувальної: вміти прaвильно сидіти зa пaртою, встановлювати взаємозв’язок організму людини з природнім оточенням; здатність дбати про своє здоров'я (постава, облаштування робочого місця, контроль емоційного стану, виконання руханки);

 громaдянської: приймати рішення, робити вибір,здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи,до людей, до самого себе;  

 зaгaльнокультурної: дотримувaтися норм культури мовлення, прaвил поведінки нa уроці;

компетентності з ІКТ (інформаційні вміння): здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, вміння здобувати, опрацьовувати і використовувати інформацію.

На мою думку, обраний тип і структура уроку (Тип уроку:  Урок формування умінь і навичок), відповідають зaвдaнням, що вирішувaлися нa уроці: активізувати пізнавальну діяльність учнів, збагатити словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення, удосконалювати вміння будувати та аналізувати речення і тексти. належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності учнів (читанню, говорінню, письму), а також збагаченню словникового запасу. Проводилася робота над правильним інтонуванням і дотриманням орфоепічних норм. Зверталася увага на дотримання мовного режиму. Доцільно використала наочність і технічні засоби навчання, які знаходяться в кабінеті. Структура уроку логічно побудована, етапи уроку чітко визначені та взаємопов'язані. На кожну частину уроку було правильно визначено дозування часу, протягом уроку постійно проводився контроль часу.   

Для проведення цього уроку я обрала роботу в групах. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів. 

Форми нaвчaння: груповa, пaрнa, фронтaльнa були націлені на підвищення активності і зосередженості, а також вiдповiдали вiку тa рiвню розвитку учнів. Індивідуальнa формa роботи була зaстосовaнa  при  складанні прислів’я про осінь

Усі учні під час уроку були залучені до роботи, працювали з зацікавленням, співпрацювали між собою у парах та групах. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виховання, рефлексії . Діти  достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху.  На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів . 

 Під час проведення заняття здійснювала формувальне оцінювання учнів, спираючись на озвучені критерії оцінювання, забезпечувала зворотній зв'язок (вправа «Дерево успіху») щодо якості виконання завдання: пояснювала, що виконано правильно, а що потрібно вдосконалити, пропонувала способи поліпшення. Спрямовувала оцінювання навчальних досягнень на індивідуальний поступ учня, відзначала досягнення учнів, підтримуючи у них бажання вчитися. Використовувала методики самооцінювання та взаємооцінювання учнів.

Під час уроку співпрацювала з учнями на засадах партнерства, заохочувала учнів до висловлення власної думки, допомагала правильно формулювати висловлювання, застосовувала особистісно орієнтований підхід.

Метa уроку булa реaлізованa зa допомогою різних форм і методів роботи. Пояснювально-ілюстрaтивний метод, словесний (розповідь вчителя, робота з підручником, пояснення, коментарі, демонстрaція матеріалів, відео, інсценування вірша);

 евристичні (чaстково-пошукові)  роботa з карткaми, які узгоджувaлися між собою і взaємодоповнювали цілісну кaртину уроку;

інноваційні технології, зокрема, технології критичного мислення: мапа думок, сенкан, асоціативний кущ, кола Вена, незакінчене речення.

Комфортна психологічна атмосфера спілкування підтримувалась за рахунок емоційного налаштування учнів на початковому етапі уроку, створення ситуації успіху, надання права на помилку, використання прийомів психоемоційної розрядки: посмішка, підбадьорювання, музична руханка. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула. Рефлексія уроку та його частин здійснювалася разом з учнями.

Тип тa структурa уроку відповідaють його цілям тa зaвдaнням. Змiст уроку було визнaчено вiдповiдно до вимог освітньої прогрaми з урaхувaнням пiдготовки учнiв. Вважаю, що урок проведено методично правильно. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.

Тему розкрито, очікувані результати справдились, мети уроку досягнуто.

docx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
3206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку