Самоаналіз уроку з фізики "Визначення показника заломлення світла"

Про матеріал

При проведенні уроку я дотримувалася загально дидактичних вимог, спираючись на вимоги шкільної програми. Час був раціонально розподілений. Виконуючи деякі усні вправи, не всі учні змогли правильно відповісти на питання (звернути увагу на збільшення усних вправ на уроках). Урок відповідав принципам науковості, послідовності. Були систематизовані знання, отримані раніше.

Перегляд файлу

Самоаналіз уроку фізики,

Проведеного Олійник Світланою Станіславівною у 11-А класі

Тема уроку: Лабораторна робота «Визначення показника заломлення скла»

Місце уроку в системі роботи з фізики: це четвертий урок з теми.

Мета уроку:

  • навчальна: показати, що для пари оптичних середовищ справедлива рівність

 = п = const; дослідити поведінку падаючого променя, який має різні кути падіння, у тому числі і кут  падіння,  який дорівнює нулю; отримані результати порівняти із табличними даними;

  • розвивальна: формування предметної та дослідницької компетенції; розвиток логічного мислення; розвиток пізнавальної самостійності й послідовності, міцності знань;
  • виховна: виховання сумлінного ставлення до праці, навчання; формування світогляду, зв’язку учбового матеріалу із життям.

Обладнання: мультимедійний апарат, ноутбук, екран, інструкція № 10 з охорони праці до лабораторних робіт у 11 (12) класі; скляна пластинка з двома бічними плоскими паралельними гранями; лист паперу; лампочка із джерелом живлення; екран із щілиною; транспортир, лінійка, олівець, таблиця Брадіса; таблиця «Показники заломлення деяких речовин», плакати, малюнки.

Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань.

Загальна оцінка проведеного уроку

Раціональність розподілу часу на окремі види роботи:

При проведенні уроку я дотримувалася загально дидактичних вимог, спираючись на вимоги шкільної програми. Час був раціонально розподілений. Виконуючи деякі усні вправи, не всі учні змогли правильно відповісти на питання (звернути увагу на збільшення усних вправ на уроках). Урок відповідав принципам науковості, послідовності. Були систематизовані знання, отримані раніше.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу та форми організації діяльності учнів:

Всі використані методи та прийоми були ефективними, бо сприяли реалізації поставленої мети та намічених завдань. Дидактичний матеріал допомагав закріпити й перевірити знання учнів з теми. Мозковий штурм активізував розумову діяльність школярів. Науковий ланцюжок допоміг узагальнити учбовий матеріал та дав зрозуміти, чи всі усвідомили матеріал даної теми. Усні вправи мали певне порівняльне спрямування та розвивав усне мовлення учнів. Ілюстративний метод і використання відео було спрямоване на зорове сприйняття учбового матеріалу й ефективність досліджень при виконанні лабораторної роботи. «Бланк оцінювання знань» – це самооцінка, яка показала учням, де і які прогалини є в знаннях, на що звернути увагу. В середині уроку я використала «Валеологічну паузу» із музичним супроводом, що дало змогу відпочити очам і налаштувати учнів на виконання лабораторної роботи.

Основні засоби навчання, обладнання, їх доцільність та ефективність:

Засоби навчання, обладнання ефективно допомагали реалізувати мету уроку. Використання ІКТ дає більш ефективно використовувати час на уроці.

Розвиток предметної та дослідницької компетенції:

Учні показали знання з Інструкажу з БЖД, вміння працювати з обладнанням, дотримуючись інструкції до лабораторної роботи, були наполегливими, охайними. Учням вдалися всі досліди, зроблені розрахунки, використана таблиця Брадіса, виконані порівняння отриманих результатів із таблицею «Показники заломлення деяких речовин», знайдені абсолютні і відносні похибки. Написані висновки.

Результативність роботи уроку:

Урок був результативний. Спрацювали всі методи і прийоми на уроці. Учні виконали лабораторну роботу. Також відчувалася віддача школярів на уроці: вони були зацікавлені процесом роботи з приладами. Використала технологію «Створення ситуації успіху», щоб бачити в кожній дитині особистість і зацікавити учнів предметом фізика. Мета уроку була досягнута.

Щоб змінила у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробила б:

Так як не вистачає обладнання для проведення лабораторних робіт, було б чудово включати в урок групову роботу, я це роблю при виконанні фронтальних лабораторних робіт, але є деякі учні, які нічого не будуть робити на певних етапах уроку. Тому б хотілося більше приладів і матеріалів для практичних робіт. Більше використовувати комп’ютерне обладнання при проведенні уроків.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Світлана Станіславівна
    Шановні колеги, самоанализ можна завантажити як шаблон.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
1230
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку