Самостійна робота за темою "Інформація" Повторення вивченого про текст

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 6 класі НУШ. Тема: I. Самостійна робота за темою "Інформація" • II. Повторення вивченого про текст Мета: I. Перевірити знання, уміння та навички з теми "Інформація"; • II. Узагальнити та систематизувати знання про текст;
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 6 класі

Тема: I. Самостійна робота за темою "Інформація"

  •                               II. Повторення вивченого про текст

Мета: I. Перевірити знання, уміння та навички з теми "Інформація";

  •                               II. Узагальнити та систематизувати знання про текст;
  •                               удосконалювати вміння визначати тему, основну думку, тип і стиль тексту;
  •                               розвивати навички зв'язного мовлення, критичного мислення, логічної пам'яті;
  •                               виховувати культуру мовлення, інформаційну грамотність.

Хід уроку:

I. Самостійна робота за темою "Інформація"

  •                               1. Організаційний момент.
  •                               2. Перевірка домашнього завдання.
  •                               3. Самостійна робота. Виконання тестових завдань  за ІІ варіантами.

II. Повторення вивченого про текст

  •                               1. Оголошення теми та мети уроку.
  •                               2. Повторення теоретичного матеріалу: відповіді на питання:

Текст:

Що таке текст?

Текст - це зв'язне висловлювання, яке складається з декількох речень, об'єднаних темою та основною думкою.

Які є ознаки тексту?

  •                               Тема: Текст має певну тему, про яку йдеться.
  •                               Основна думка: Текст виражає певну думку, ідею, ставлення автора до теми.
  •                               Зв'язність: Речення в тексті пов'язані між собою за змістом і граматично.
  •                               Завершеність: Текст має логічний початок, розвиток і завершення.

Які типи текстів ви знаєте?

  •                               За способом викладу: розповідь, опис, роздум.
  •                               За мовною функцією: інформативні, агітаційні, художні.

Які стилі текстів ви знаєте?

  •                               Науковий: використовується в наукових статтях, підручниках, монографіях.
  •                               Офіційно-діловий: використовується в ділових документах, законах, наказах.
  •                               Публіцистичний: використовується в газетах, журналах, публіцистичних статтях.
  •                               Художній: використовується в художній літературі.
  •                               Розмовний: використовується в усному спілкуванні.

Важливо пам'ятати:

  •                               Текст може поєднувати в собі різні типи і стилі.
  •                               Тип і стиль тексту залежать від мети й адресата висловлювання.
  •                               3. Закріплення знань.
  •                               Виконання вправ з підручника.
  •                               5. Підсумок уроку.
  •                               Вправа:
  •                               7. Домашнє завдання.

Повторити вивчене про текст. Заповнити таблицю:

Що таке текст? | Ознаки тексту | Типи текстів | Стилі текстів |

 

Інформація.

Самостійна робота

Варіант 1:

1. Що таке інформація?

(а) Відомості про об'єкти, явища та процеси навколишнього світу. (б) Текст, звук, зображення, відео. (в) Дані про дослідження. (г) Новини, події.

2. Які є види інформації за способом сприйняття?

(а) Зорова, слухова, нюхова, смакова, дотикова. (б) Текстова, числова, графічна, звукова, відео. (в) Наукова, технічна, соціальна, економічна, культурна. (г) Відкрита, закрита.

3. Який вид інформації представлений книгою?

(а) Зорова. (б) Текстова. (в) Наукова. (г) Відкрита.

4. Звідки можна отримати інформацію?

(а) З книг, Інтернету, від людей, ЗМІ. (б) З магазинів, ресторанів, музеїв. (в) З бібліотек, шкіл, університетів. (г) З подорожей, екскурсій, досліджень.

5. Чому важливо вміти критично оцінювати інформацію?

(а) Щоб відрізняти правду від фейків. (б) Щоб не бути ошуканим. (в) Щоб приймати правильні рішення. (г) Щоб бути успішним у житті.

6. Які джерела інформації ви знаєте?

(а) Пошукові системи (Google, Bing, Yahoo) (б) Чутки (розповіді друзів, знайомих, сусідів) (в) Експерти (вчителі, професори, науковці) (г) ЗМІ (газети, журнали, телебачення, радіо) (д) Бібліотеки (шкільні, публічні, наукові)

7. Що важливо зробити, щоб переконатися, що інформація відповідає дійсності?

(a) Порівняти інформацію з інших джерел (b) Не покладатися на одне джерело інформації (c) Перевірити дату публікації (d) Звернути увагу на тон та стиль інформації (e) Всі вищеперелічені

8. Як використовувати інформацію?

(а) Використовуйте інформацію для навчання: читайте книги, статті, веб-сайти. (б) Використовуйте інформацію для прийняття рішень: зважте всі за і проти, перш ніж робити вибір. (в) Ігноруйте інформацію: вона не має значення. (г) Не перевіряйте інформацію: все, що ви знаходите, є правдивим. (д) Використовуйте інформацію для спілкування: діліться знаннями з друзями, членами сім'ї та іншими людьми.

9. Виберіть та запишіть по одному прикладу достовірної та недостовірної інформації.

 (а) Стаття в науковому журналі: "Вплив вакцинації на частоту захворювань на грип".(б) Новинна стаття з перевіреного джерела: "BBC News: Зміна клімату досягає небезпечної точки".  (в) Клікбейт-заголовок: "10 секретів, які зроблять вас багатими за тиждень".  (г) Веб-сайт урядової організації: "Центр контролю та профілактики захворювань". (д) Стаття на невідомому веб-сайті: "Ліки від раку, про які не говорять лікарі".  (е) Пост в соціальній мережі: "Вакцини викликають аутизм".

 

Варіант 2:

1. Що не є видом інформації?

(а) Текст. (б) Зображення. (в) Емоція. (г) Відео.

2. Який вид інформації використовується для створення карт?

(а) Зорова. (б) Слухова. (в) Графічна. (г) Текстова.

3. Який вид інформації є найпоширенішим у Інтернеті?

(а) Текстова. (б) Числова. (в) Графічна. (г) Звукова.

4. Які правила потрібно дотримуватися, щоб берегти свою особисту інформацію?

(а) Не розголошувати її незнайомцям. (б) Не розміщувати її в Інтернеті. (в) Використовувати складні паролі. (г) Все вищеперераховане.

5. Навіщо людям потрібна інформація?

(а) Щоб знати про світ навколо себе. (б) Щоб навчатися. (в) Щоб приймати рішення. (г) Все вищеперераховане.

Прочитайте твердження та оберіть правильні відповіді

6. Які з наведених джерел інформації є авторитетними?

(a) Наукові журнали (б) Урядові веб-сайти (c) Перевірені новинні організації (d) Соціальні мережі (e) Форуми та блоги

7. Як перевірити надійність інформації?

(а) Вірте на слово: інформація, яку ви чуєте, завжди правдива. (б) Перевірте дату публікації: чи є інформація актуальною? (в) Порівняйте інформацію з інших джерел: чи є вона послідовною? (г) Використовуйте критичне мислення: чи здається вам інформація правдоподібною? (д) Зверніть увагу на джерело інформації: чи є воно авторитетним?

8. Які ознаки недостовірної інформації?

(a) Емоційний або сенсаційний тон (b) Наявність клікбейт (c) Немає посилань на джерела (d) Суперечить інформації з інших джерел (e) Всі вищеперелічені

9. Виберіть та запишіть по одному прикладу достовірної та недостовірної інформації.

 (а) Стаття на невідомому веб-сайті: "Ліки від раку, про які не говорять лікарі".  (б) Новинна стаття з перевіреного джерела: "BBC News: Зміна клімату досягає небезпечної точки".  (в) Клікбейт-заголовок: "10 секретів, які зроблять вас багатими за тиждень".  (г) Веб-сайт урядової організації: "Центр контролю та профілактики захворювань". (д) Стаття в науковому журналі: "Вплив вакцинації на частоту захворювань на грип". (е) Пост в соціальній мережі: "Вакцини викликають аутизм".

Відповіді на тести


Варіант 1:

1. (а) Відомості про об'єкти, явища …

2. (а) Зорова, слухова, нюхова, смакова, дотикова.

3. (б) Текстова.

4. (а) З книг, Інтернету, від людей, ЗМІ.

5. (а), (б), (в), (г).

6. (а), (в), (г), (д).

7. (е) Всі вищеперелічені.

8. (а), (б), (д).

9. Достовірна:

(а) Стаття в науковому журналі: "Вплив вакцинації на частоту захворювань на грип".

(г) Веб-сайт урядової організації: "Центр контролю та профілактики захворювань".

Недостовірна:

(в) Клікбейт-заголовок: "10 секретів, які зроблять вас багатими за тиждень".

(д) Стаття на невідомому веб-сайті: "Ліки від раку, про які не говорять лікарі".

(е) Пост в соціальній мережі: "Вакцини викликають аутизм".

 

 

Варіант 2:

1. (в) Емоція.

2. (в) Графічна.

3. (а) Текстова.

4. (г) Все вищеперераховане.

5. (г) Все вищеперераховане.

6. (a), (b), (c).

7. (д), (б), (в), (г).

8. (e) Всі вищеперелічені.

9. Достовірна:

(б) Новинна стаття з перевіреного джерела: "BBC News: Зміна клімату досягає небезпечної точки".

(г) Веб-сайт урядової організації: "Центр контролю та профілактики захворювань".

(д) Стаття в науковому журналі: "Вплив вакцинації на частоту захворювань на грип".

Недостовірна:

(а) Стаття на невідомому веб-сайті: "Ліки від раку, про які не говорять лікарі".

(в) Клікбейт-заголовок: "10 секретів, які зроблять вас багатими за тиждень".

(е) Пост в соціальній мережі: "Вакцини викликають аутизм".


 

doc
Додано
10 квітня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку