У даній розробці міститься сценарій проведення виховної години "Мій ідеал", яка може бути запропонована учням 5-6 класів з метою формування критичного ставлення до ставлення до самого себе, вибору позитивного ідеалу на шляху до самовдосконалення.
Виховна година
«Мій ідеал»
Мета: формувати критичне ставлення до ставлення до самого себе; прагнення до самовиховання, вибору позитивного ідеалу на шляху до самовдосконалення; створити комфортні умови для розвитку творчих здібностей дітей; виховувати моральність, культуру поведінки, естетизм.
Дата проведення: 25 січня 2013 року
Місце проведення: класна кімната
Учасники: учні 5-А класу.
Запрошені: учні старших класів, адміністрація школи, вчителі, батьки та рідні учнів.
Хід заходу
Багато цікавого для нас є в оточуючому світі, але найпривабливішою для кожної людини є її власна особистість. Хто я? Який я? – часто ми задаємо собі запитання. Навіщо, звідки і для чого я в цьому світі, що я можу і на що здатен? На минулій класній годині ми з вами з’ясували, що основою розвитку людини є самосвіта, самопізнання та самовиховання. Через самоосвіту ми вивчаємо оточуючий нас світ, через самопізнання виявляємо свої слабкі сторони (те, що заважає нам розвиватися) і сильні якості (те, що допомагає нам рухатися вперед). А сьогодні ми з вами поговоримо про самовиховання. Це дуже важка робота, яка не під силу навіть багатьом дорослим, і починається вона з вибору власного ідеалу, людини, на яку хочеться бути схожим.
Для початку ми з вами розглянемо результати проведеного анкетування «Моя життєва позиція»
1. Я живу…
а) щоб їсти
б) щоб працювати
в) щоб просто жити
2. Життя -
а) складне
б) прекрасне
в) цікаве
3. Мати мету в житті - це
а) важливо
б) не обов’язково
4. Що означає хороша людина?
a) чесна
б) сильна
в) розумна
г) добра
д) весела і смішна
е) слухняна
ж) хороша
и) смілива
й) працелюбна
к) ввічлива
л) готова до самопожертви
5. Мати хороший вигляд і бути хорошою людиною – це одне і те ж?
а) так
б) ні
6. Чи робили ви коли-небудь спробу вивчати і виховувати себе?
А) так
Б) ні
В) інколи
7. Чи потрібно людині удосконалювати себе?
А) так
Б) ні
В) не знаю
8. Чи є у Вашому житті людина, на яку ви хотіли б бути схожим?
А) так
Б) ні
В) не знаю
9. Чи можете ви назвати людей, які досягли висот у житті тільки завдяки роботі над собою?
А) так
Б) ні
2. Блок інформаційний
Майже кожен із вас вже обрав собі дороговказ у житті, ви обрали людину, на яку прагнете бути схожим, яку ви поважаєте і любите, якій довіряєте. А зараз ми послухаємо, чому ви зробили саме такий вибір!
(Кожен із виступаючих записує на дошці одну найціннішу рису характеру свого ідеалу)
І. Хлопці розповідають про тат і дідусів. (на дошці слайди з їхніми фото)
1.Зовсім не старенький
Любий мій татусь,
Ми з ним добрі друзі
І я цим горжусь.
Він такий розумний
Все на світі знає,
Бо книжок багато
Він завжди читає.
2. Мій татусю рідний
Завжди будь таким:
Спритним і веселим, -
Вічно молодим!
Підросту ще трішки,
Усього навчусь
І таким завзятим
Стану, як татусь!
3. Мій тато добрий і ласкавий,
Всміхнеться — сонце гріє,
Він різні гарні гри-забави
Придумати уміє.
Улітку йдемо в парк гуляти,
А взимку — на санчата.
Любити Бога, зла цуратись —
Усього вчусь у тата.
Я кожного шаную тата,
Хоч як їх скрізь багато,
Та лиш таким хотів би стати
Розумним, добрим і завзятим,
Як мій, мій рідний тато!
4. Тату, рідний, мусиш знати –
Ти найкращий в світі тато!
Добрий, сильний та стрункий:
Хіба є де ще такий?
Будь упевненим, мій тату,
Що тебе я буду вартий.
Все робитиму, як ти,
Треба тільки підрости!
5. Хочу похожим быть на папу.
Во всём хочу как папа стать.
Как он - носить костюм и шляпу,
Ходить, смотреть и даже спать.
Быть сильным, умным,
Не лениться
И делать всё, как он - на пять!
И не забыть ещё жениться!
И… нашу маму в жёны взять.
6. Мой дедушка любимый,
Ты в жизни мой кумир!
Таким же буду умным,
Прочту тьму книг до дыр!
Когда же стану старше
И вырасту большой,
Наверно, стану важный
И бизнесмен крутой!
Быть на тебя похожим
Хочу и всех любить!
Для внуков своих тоже
Хочу кумиром быть!
Далі виступає з презентацією про тата Козін Владислав
ІІ.Про мам та бабусь (на дошці фото мам)
1. Гарна ти, матусю,
люба дуже, мила!
Ти мене ще змалку
звичаю навчила.
І щодня навчаєш,
як любить родину,
мову нашу гарну,
рідну Україну.
Буду українка,
як і ти, матусю,
і за ту науку
я тобі вклонюся!
2. О, мамо, ти – єдина,
Ти все лиш можеш зрозуміть,
До тебе першої біжить дитина,
Як хтось її в житті образить.
Ти корисну даси пораду
І захистиш від ворогів,
За це тобі Господь у нагороду –
Дає здоров’я, сил і прощення гріхів!
3. С бабушкой моей вдвоем
Очень дружно мы живем!
Вместе ходим мы гулять,
Вместе мы ложимся спать,
Вместе моем мы посуду
-Правда, правда!
Врать не буду!
Мы не любим унывать,
Можем спеть и станцевать
-Будет бабушка мне хлопать,
Ну, а я - кружиться, топать!
Не капризничать стараюсь,
Слез не лью, а улыбаюсь
-С ней большие мы друзья,
Потому что мы - СЕМЬЯ!
Потім презентацію про маму показує Артюх Інга.
Слово вчителя: Дуже часто у житті ми обираємо в якості кумира людей віддалених від нашого оточення: співаків, акторів, спортсменів, вчених, митців і т.д. саме про такі ідеали ми зараз і почуємо.
ІІІ. Про футболістів та учених (на дошці слайди з відомими футболістами)
1. Что жизнь без футбола? Ответит не каждый.
Не каждый поймет судьбоносность игры,
Волнения миг и эмоции жажду –
Футбол открывает другие миры!
2.И сколько загадок порой ожидает,
И сколько сюрпризов готовит футбол!
Никто результат ведь не предугадает,
Когда все решает отчаянный гол!
3.Здесь страх и сомненье, здесь страсть с эйфорией
Сплелись воедино, чтоб править тобой!
Футбол может стать сокрушительной силой,
Людей вдохновляя своею борьбой!
Далі презентацію з Леонардо да Вінчі показує Лахаєв Владік, з адміралом Нахімовим – Роженцев Саша.
Слово вчителя: На початку нашої бесіди, коли ми характеризували анкету, я думаю, ви помітили, що один учень нашого класу не має ідеалу. Давайте послухаємо чому.
Виступає Виповський Артур.
ІV. Підсумковий блок
Слово вчителя: Сьогодні ми разом з вами стали на першу сходинку до самовиховання. Ми визначили з вами риси, якими повинна володіти людина, для того щоб бути ідеальною.(зачитуються риси, записані на дошці) Залишається не так і багато – СТАТИ такими. Але я впевнена, що ви цього зможете обов’язково досягти. Наприкінці послухайте притчу про метелика.
Колись дуже давно в одному місті жив великий мудрець. Слава про його мудрість рознеслася за межі міста і багато людей приходило до нього за порадами.
Але був у місті чоловік, який дуже заздрив мудрецеві. Прийшов він якось на луки, піймав метелика, посадив його поміж долонь і подумав: «Піду я до мудреця і запитаю в нього: «Живий чи мертвий метелик у мене між долонями?». Якщо він скаже: «Мертвий!», я розкрию долоні і метелик полетить. А якщо скаже, що живий, я роздавлю метелика. Тут ми і побачимо, хто з нас найрозумніший!». Як задумав, так і зробив.
Прийшов до мудреця і сказав: «Наймудріший, скажи-но мені, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий?». Тоді мудрець, який був дійсно дуже розумною людиною, відповів: «Все в руках твоїх!».
Тож я вам бажаю успіхів на шляху до свого ідеалу і пам’ятайте: НІЧОГО НЕМОЖЛИВАГО НЕМАЄ – ВСЕ У ВАШИХ РУКАХ!!!