Що покласти у рюкзак. Вікторина-гра

Про матеріал
закріпити знання дітей про мандрівки (туристичні походи), туристичне обладнання; формувати пізнавальний інтерес до довкілля; розвивати стійку увагу, логічне мислення, вербальну пам'ять; виховувати почуття колективізму підчас гри, емоційно позитивне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема:

Що покласти у рюкзак?

Мета:

закріпити знання дітей про мандрівки (туристичні походи), туристичне обладнання; формувати пізнавальний інтерес до довкілля; розвивати стійку увагу, логічне мислення, вербальну пам'ять; виховувати почуття колективізму підчас гри, емоційно позитивне ставлення до природи.

Клас:

3

Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка.

Дидактичне забезпечення: презентація, конверти з тематичними малюнками.    

Використані джерела:

  1. Нові години спілкування 3 клас. Розробки виховних заходів. – 107-108 с.
  2.  «Що покласти в рюкзачок для мандрівочок»  [Електронний ресурс] / гра-вікторина – режим доступу: http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-752A9FB9015DD/list-AAB774EB26

Попередня робота:  бесіди, дидактичні ігри на ознайомлення та закріплення знань дітей про правила поведінки під час мандрівок, особисту безпеку, спеціальне туристичне обладнання.

Складова моделі  успішного випускника: громадянин

Орієнтир: здоровий спосіб життя

Форма проведення: вікторина- гра

 

Хід гри

Вихователь:

І. Організаційний момент

 

ІІ. Мотивація діяльності, повідомлення теми та мети

В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора? (Літо) (Слайд 1)

Вихователь:

Літня пора, діти, – це період зміцнення здоров’я, сили, виховання мужності, спритності. Це час фізичного загартування, духовного збагачення, випробування своїх сил у праці, поході, це період активного фізичного відпочинку. А ще це час яскравих вражень,самодіяльності,творчості, активного пізнання природи, друзів, себе.

Вихователь:

Літня пора – це час захопливих туристичних походів,під час яких юні туристи отримують навички підготовки до змагань, навчаються орієнтуватись на місцевості,користуються топографічною картою, навчаються долати справжні природні перешкоди на шляху, виробляють уміння вибирати місце для привалу, ставити намети, розпалювати вогнище, готувати їжу, уміти надавати першу допомогу потерпілим, вивчати ландшафт місцевості, збирати краєзнавчий матеріал, писати щоденники, а головне, вчаться гарно проводити привали, вечори відпочинку.

      А ви люби те мандрувати? (відповіді дітей)

      Куди можна здійснити мандрівку? (відповіді дітей) (Слайд 2)

Вихователь:

Незабаром настане літо і  ви з батьками відправитесь мандрувати. Тож давайте пригадаємо, що ж треба брати з собою в мандрівку.  Зробимо це сьогодні зігравши в гру «Що покласти у рюкзак?» А щоб вам було цікавіше грати, ви розділитеся на дві команди, оберете капітана, який представлятиме команду, придумаєте назву та девіз команди. Це і буде перший конкурс, який назвемо «Візитівка».

 

Дітям дається певний час для виконання цього завдання

Вихователь:

Якщо команди готові до представлення, прошу капітанів до слова!

Команда 1:

Назва нашої команди – «Лісові мандрівники», наш девіз:

Ти на місці не сиди,

Поспішай, вперед іди!

Команда 2:

Назва нашої команди – «Туристи-активісти»,наш девіз:

Турист завжди вперед іде

Ніколи він не відстає!

Вихователь:

За кожну правильну відповідь у грі команда буде отримувати смайлик-сонечко.

Вихователь:

Ну що ж, пора вирушати у мандрівку! Але мені здається, що ми дещо забули пригадати. Що саме, діти? (відповіді дітей)

Вихователь:

Молодці, вірно – це правила безпечної поведінки під час мандрівки. Давайте повторимо їх, увага на дошку! (Слайд 3)

Вихователь:

Правила ми пригадали, а тепер пригадаємо, що нам знадобиться в нашій мандрівці.

 

2 конкурс «Розминка»

Команди по черзі відповідають на питання вихователя. За правильну відповідь отримують смайлик-сонечко.

Вихователь:

1. Щоб знайти правильну дорогу, нам знадобиться … (компас).

2. Що треба взяти, щоб сховатися від дощу? (палатка).

3. Вночі холодно. Що візьмем , щоб зігрітися? (спальний мішок).

4. А ще нам знадобиться … (посуд).

5. Щоб зварити обід потрібен … (казан).

6. А щоб обід з’їсти? (миска, кружка, ложка, виделка, ніж).

7. Ще нам знадобиться … (сокира).

8. Щоб скласти вогнище ви: зрубаєте дерево, пошукаєте сіно, чи зберете сухий хмиз?

9. Щоб розпалити вогнище потрібні … (сірники).

 Всі ці речі треба скласти в … (рюкзак). (Слайд 4)

 

3 конкурс «Туристська кмітливість»

Вихователь:

Усім відомо, що туристи повинні мати швидку реакцію, меткий розум. Конкурс «Туристська кмітливість» покаже нам, чи наші юні туристи ерудовані та кмітливі. Кожній команді дається десять запитань на які потрібно дати відповідь відразу ж. Якщо гравці не мають варіанту відповіді,  кажуть «далі». Команда, яка надасть більше відповідей та витратить на це найменше часу отримає перемогу.

 

Запитання для першої команди:

  1. Супутник туристів у поході? (компас)
  2. Природній витік води із землі? (джерело)
  3. Романтичне вечірнє місце збору туристів? (біля вогнища)
  4. Місце влучення в ціль? (мішень)
  5. Інструмент, найнеобхідніший у поході? (сокира)
  6. Пункт випуску команд на змагання? (старт)
  7. Фіксування цікавих пам’ятних моментів? (фотознімок)
  8. Одна із головних якостей туриста? (спостережливість)
  9. Категорія людей, які оцінюють завдання? (судді)
  10. Документ, у якому схематично визначені маршрути? (карта)

Запитання для другої команди:

  1. Основний похідний документ туриста? (маршрутний лист)
  2. Місце набирання води? (криниця)
  3. Місце в таборі для оголошень? (вітрина)
  4. Кінцевий пункт закінчення змагань? (фініш)
  5. Відстань від старту до фінішу? (дистанція)
  6. Похідне житло туриста? (намет)
  7. Заплечовий мішок туриста? (рюкзак)
  8. Засіб для орієнтування на місцевості? (компас)
  9. Один з видів туризму? (похід)
  10. Прилад визначення часу на дистанції? (секундомір)

 

4 конкурс «Відходи –у доходи»

Командам пропонується із пластикових пляшок виготовити нескладну декоративну саморобку.

 

5 конкурс «Збери рюкзак»

На двох партах лежать різноманітні речі: продукти, взуття, одяг, посуд, інструменти… З кожної команди по одному учаснику підходять і складають у рюкзак те, що вони вважають необхідним у поході, потім пояснюють,чому ці речі вони беруть із собою у похід. Перемагає та команда, яка складе у рюкзак найнеобхідніші речі, і рюкзак у неї буде легшим.

 

ІІІ. Підсумок

Вихователь:

До нас звернулись за допомогою два брата-близнюки – Сергійко і  Андрійко. Вони зібрали свої рюкзаки для мандрівки, але не знають, чи всі необхідні речі зібрали. Хлопчики надіслали вам конверти. В них лежать малюнки речей, які вони склали в свої рюкзаки. Відкрийте конверти і подивіться, може там є щось зайве? Робота з малюнками, відповіді дітей. (Слайд 5)

Вихователь:

Молодці, діти! Ви гарно попрацювали сьогодні. Хочу попросити команду яка не перемогла, не засмучуватися, адже програш – це наступний виграш!

Тепер ви всі чітко знаєте, що потрібно брати із собою у мандрівку. Бажаю вам здійснювати цікаві подорожі під час літнього відпочинку, бути здоровими та активними!