Шкільний інтелектуальний марафон

Про матеріал

Інтелектуальний марафон- одна з найефективніших форм позакласної роботи. Особливість і специфіка цього заходу полягає в тому, що це особисте змагання учнів з усіх дисциплін шкільного курсу. Крім того, це наймасовіший захід, в якому можуть брати участь усі учні школи. Для того, щоб стати переможцем, треба бути освідченим в усіх галузях знань.

Перегляд файлу

 

                       Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації

                          Загальноосвітня школа  I-II  ступенів села Граддя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Шкільний інтелектуальний марафон

 

           Методична розробка позакласного заходу з математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ткачук Людмила Феодосіївна,

Вчитель математики і  фізики

 

 

 

 

 

 

 

Маневичі  - 2018

 

 

Назва навчального видання (навчально-методичного) видання: шкільний інтелектуальний марафон

Тип навчально-методичного видання: позакласний захід з математики

Повна назва навчального закладу: загальноосвітня школа I-II ступенів с. Граддя

Кількість сторінок: 13

 

 

 

 

 

Анотація.

 Інтелектуальний марафон – одна з ефективних форм позакласної роботи. Особливість і специфіка цього заходу полягає в тому, що це особисте змагання учнів з усіх дисциплін шкільного курсу. Крім того, це наймасовіший захід в якому можуть брати участь усі учні школи. Для того, щоб стати переможцем марафону, треба бути освіченим в усіх галузях знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Розробник: Ткачук Людмила Феодосіївна – вчитель  математики, вища категорія,                старший вчитель.

 

   Рецензент: Лукашук Володимир Лук’янович – методист РВО 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Зміст

  1. Зміст конкурсу «Шкільний інтелектуальний марафон».
  2. Положення про проведення «Шкільного інтелектуального марафону».
  3. Сценарій проведення.
    1. Вступ.
    2. «Розминка».
    3. «Своя гра».
    4. «Поміркуємо логічно».
    5. «Оратор».
  4. Підсумок гри.
  5. Висновок.

    VI.      Використана література.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід з математики «Шкільний інтелектуальний марафон»

 

                          Зміст конкурсу «Шкільний інтелектуальний марафон».

          Інтелектуальний марафон – це особисте змагання учнів. Особливість і специфіка цього   заходу полягає в тому, що школярі змагаються не з одного предмета, а з усіх дисциплін шкільного курсу. Для того, щоб стати переможцем марафону, не достатньо мати хороші знання з одного предмета, треба бути «корифеєм» в усіх галузях знань. Крім цього, марафон є наймасовішим з подібних змагань: у ньому беруть участь усі учні з першого по одинадцятий клас.

  Шкільний інтелектуальний марафон дає можливість кожному учню:

  •   продемонструвати кожному учню набуті загальні навчальні вміння та навички;
  •   проявити інтелектуальні здібності;
  •    розкрити багатогранність своїх інтересів.

   В основу складання завдань для марафону покладено культурологічний підхід до оцінювання знань учнів, що враховує різний рівень підготовленості учнів та різноманітність їхніх схильностей та інтересів.

   Більшість завдань марафону складена таким чином, що для їх успішного розв’язання не потрібні знання, що виходять за межі шкільної погроми. Одні розраховані на загальну ерудицію учня, інші – потребують глибоких знань з окремої галузі.

Усі завдання повинні бути сформульовані чітко, лаконічно, з використанням відомих учням термінів і бути цікавими. Вони дають можливість використання стандартних знань у нестандартних ситуаціях.

            Важливо, щоб завдання розрізнялися за рівнем складності. Обов’язкова наявність завдань, з якими впораються всі учні, і таких, з якими впораються лише одиниці. Цінність кожного завдання повинна бути визначена в тексті.

      Виконання завдань обмежено часом, тому вони не повинні містити громіздких викладів. Цим же фактором зумовлена і кількість завдань. Дотримання цих правил полегшує перевірку робіт.

       Кожен цикл складається із завдань різного рівня складності і різноманітних за характером. Наприклад, цикл « Математика» містить питання і задачі, пов’язані із шкільними курсами математики, алгебри, геометрії, інформатики. У ньому можуть бути питання з лінгвістики і такі, що мають шахову тематику.

      Тематика циклу «Природознавство» пов’язана з такими предметами, як біологія, екологія, психологія, географія, фізика, хімія, астрономія.

      Максимальна кількість балів, які одержує учень у кожному циклі - 100 балів. Загальна кількість – сума балів, що набрав учень за кожен цикл. Слід також передбачити, що завдання може бути виконане не повністю, і має сенс оцінювати  кожен результативний крок або кожну цікаву змістовну ідею якоюсь наперед заданою кількістю балів.

      Інтегровані пізнавальні завдання розраховані на синтез різноманітних репродуктивних рівнів знань. Ці завдання дозволяють за короткий час виявити інтереси учнів, намітити шляхи їх розвитку, удосконалювати природні задатки особистості.

           Отже, інтелектуальний марафон може розглядатися як цікава й ефективна форма позакласної роботи з різних навчальних дисциплін.  Він є перевіркою інтелекту, здатності до творчого мислення, рівня освіченості. Марафон сприятиме виявленню інтересів учнів, встановленню між предметних зв’язків, формуванню цілісної картини світу, вмінню творчо використовувати знання  в різноманітних ситуаціях; допоможе поставити всі шкільні дисципліни на один рівень.

 

 

 

 

 

 

 

  Положення про проведення «Шкільного інтелектуального марафону»

  1. Шкільний інтелектуальний марафон проводиться в два етапи: перший етап - у класах, другий етап загально шкільний.
  2. Завдання до першого етапу обирають вчителі математики та вчителі- предметники 7-9 класів.
  3. В першому турі можуть приймати участь всі бажаючі. Він проводиться в один день шляхом письмового виконання учнями запропонованих завдань.
  4. Після перевірки обирають кращі роботи, обговорюють методи розв’язання.
  5. В другому турі приймають участь 9 учнів 7-9 класів.
  6. Коло питань другого етапу- природничо- математичний цикл.
  7. Місце проведення другого етапу- актовий зал школи.
  8. Уболівальникам необхідно підготувати наочну агітацію для підтримки своїх гравців.
  9. Склад журі: голова журі- заступник директора з навчально виховної роботи, два вчителі.
  10. Гравець, який набрав найбільшу кількість балів, визнається переможцем.
  11. Після закінчення гри відбувається нагородження переможців першого та другого етапів.

 

            Мета:

  • сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з природничих дисциплін; показати зв'язок математики з іншими науками;
  • активізувати розумову діяльність учнів; психологічно розвантажити учнів, що відчувають певні труднощі при вивченні предметів природничого циклу;
  • забезпечити активність, зацікавленість учнів; виховувати інтерес до вивчення точних наук, сприяти підвищенню загальної культури учнів.

 

         Форма проведення: гра – змагання.

 

         Обладнання: 1. Плакати з висловами:

            - «Ніколи не соромся питати те, чого не  знаєш»   (арабська мудрість)

            - «Математику вже тому треба вчити, що вона розум до порядку приводить» (М. В.                 Ломоносов»

             - «Математика - цариця наук»  (К. Гаус)

             -  «У математиці є своя краса, як у поезії та музиці»  (М.Є. Жуковський)

             - «Знання збираються по краплі, як вода в  долині»  (українське прислів’я)

          2. Нагороди:

             - за перемогу у … етапі шкільного інтелектуального марафону;

              - за працьовитість;

              - за наполегливість;

              - за старанність;

              - за винахідливість;

              -  за кмітливість;

              - за інтуїцію;

              - за розсудливість;

              - за життєрадісність.

        3. Таблиця для оцінювання конкурсу «Розминка»

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       4. Таблиця для конкурсу «Своя гра»         

1. Історія математики

4. Інформатика

7.Географія

2. Арифметика

5. Фізика

8. Алгебра

3. Жартівлива математика

6. Геометрія

9. День космонавтики

 

 

 

 

5. Оціночний аркуш для журі

ПІ учня

Розминка

«Своя гра»

«Поміркуємо логічно»

Конкурс «Оратор»

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Обладнання для конкурсу «Поміркуємо логічно»

    - сірники;

    - магічні квадрати;

    - папір для записів.

 

 

План проведення заходу

Етап

Методи та прийоми

Час

Організаційний

Створення ситуації успіху

2 хв.

Розминка

Тестування

8хв.

«Своя гра»

Бліц- опитування

20 хв.

«Поміркуємо логічно»

Сірники

Світ цікавого

Чи вірите, що

10 хв.

«Оратор»

Виступ учасників

7 хв.

Підсумок заходу

Оголошення результатів гри

Нагородження всіх учасників

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  III.   Сценарій проведення позакласного заходу.

 

 

Ведучий 1. Увага! Увага!

Хай стихнуть розмови

І тиша настане у залі оцім.

Сьогодні на захід прийшли ви чудовий,

Хай буде цікаво і весело всім

Ведучий 2. Ми починаєм наше свято,

Людей зібралося багато.

Щоб інтелект свій розвивати,

                  Про свято слово слід сказати.

Ведучий 1. Доброго дня, дорогі друзі! Ми раді вітати вас сьогодні на нашій грі!

                    Сьогодні ми розпочинаємо шкільний інтелектуальний марафон!

Ведучий 2. Ви можете сказати, що марафон- щось спортивне. Дійсно, марафон названий      на честь еллінського воїна, який прибіг в Афіни з містечка Марафон зі звісткою про перемогу над персами.

Ведучий 1. А наш марафон- інтелектуальний. На всіх гравців чекають складні випробовування, причому з різних наук. Сподіваємося, що звістка про переможців нашого марафону швидко рознесеться по всій школі. А зараз зустрічаємо наших марафонців!

Ведучий 2.У грі приймають участь учні 7-9 класів. Привітаємо їх! …

Ведучий 1. І нехай пані Фортуна визначить найрозумнішого учня школи!

                     А щоб їй допомогти, представимо наше журі: …

 

                            I тур.  «Розминка»

Умови конкурсу: У першому турі гравці відповідають на 10 запитань, ставлячи літеру відповіді, яку вони вважають правильною в оціночну таблицю після того, як ведучий прочитає запитання. За правильну відповідь надається один бал.

Умови для конкурсу « Розминка»:

1. Одиницею маси є:

          а) 1ц; б) 1л; в) 1 км; г) 1а.

2. Кут, градусна міра якого 30°, називається:

          а) тупим; б) прямим; в) гострим; г) розгорнутим.

3. Яка речовина становить 70-80% організму людини?

           а) вода; б) жир; в) білок; г) кисень.

4. Відтінок якого кольору називають «індиго»?

            а) зеленого; б) червоного; в) жовтого; г) синього.

5. Міра  швидкості морського транспорту:

             а) кілометр; б) вузол; в) миля; г) верста.

6. Яке число раніше вважали щасливим?

              а) 1; б) 2; в) 3; г) 12.

7. Мінімальний елемент зображення монітора комп’ютера?

               а) байкар; б) кронштейн) в) штепсель; г) піксель.

8. На уроці фізкультури учні стали на відстані 1м один від одного. Весь ряд склав 25 м. Скільки було учнів?

                 а) 24; б) 25; в) 26) ; г) 27.

9. Скільки планет налічує сонячна система?

                   а) 9; б) 8; в) 10; г) 11.

10. В якому році здійснено перший політований політ у космос?

       а) 1960; б) 1962; В) 1961; г) 1959.

Ведучий 2. ( збирає бланки відповідей і віддає їх журі)  Шановне журі, оцініть, наших гравців. А ми, поки є час, розважимось.

               Гра з вболівальниками «Ой, не можу»

Для перемоги в цій грі треба бути уважними. Запрошуємо взяти участь у грі 6 гостей. Учасники повинні по черзі називати числа натурального ряду за винятком тих які або діляться на три, або містять цифру три. Замість цих цифр треба говорити «Ой, не можу». Хто порушує правила гри, той вибуває і йде на місце.Так триватиме доти, поки не залишиться 1 учасник. Він і буде переможцем.

 

II. Тур «Своя гра»

Умови конкурсу:

На ігровому полі розміщені назви 9 тем: історія математики, інформатика, географія, арифметика, фізика, алгебра, жартівлива математика, геометрія, космонавтика. Ви за бажанням обираєте одну найцікавішу для вас тему і повинні будете відповісти на 7 питань. Першим починає той, хто набрав більшу к-сть балів в конкурсі «Розминка». Журі оцінює гравців після виступу кожного.

  1. Запитання до теми «Історія математики».

 

  1. Хто першим використав координати точок? На його честь названа сучасна система координат. ( Рене Декарт )
  2. Кого називають «батьком алгебри» ? Йому належить винахід способу розв’язання зведених квадратних рівнянь. ( Франсуа Вієт ).
  3. Він був видатним математиком, придворним астрономом й ще видатним – неперевершеним майстром рубаї. ( Омар Хайям ).
  4. Давньогрецький математик, атор книги «Начала». На його честь названа геометрія, яку ми вивчаємо в школі. ( Евклід ).
  5. Давньогрецький фізик, математик, механік. Під час другої пунічної війни він працював над обороною Сіракуз, створив катапульти. Одне з його великих досягнень – побудова планетарію. ( Архімед ). 
  6. Вчений, який знайшов, чому дорівнює квадрат гіпотенузи. Він брав участь у кулачному бою і виграв його, ставши олімпійським чемпіоном 58 олімпіади, яка проходила у 548р до н е. (Піфагор).
  7. Відомий художник епохи Великого відродження, який одночасно був скульптором, архітектором, ученим, інженером, математиком. (Леонардо да Вінчі).

2. Запитання до теми «Арифметика»

       1. Як називається сота частина числа? ( 1%)

       2. На яке число не можна ділити? ( 0 )

       3. Назвіть найменше семицифрове число. ( 100000 )

       4. Скільки буде якщо 2 десятки помножити на 2 десятки? ( 400)

       5. Який знак треба поставити між числами 8 і 9, одержати число більше за 8 і менше за 9? ( кому )

       6. Як називаються числа, які діляться на 2? ( Парні )

       7. Яку частину години становить 20хв? ( Третину )

3. Запитання до теми « Жартівлива математика»

1. Одне яйце вариться 5хв. Скільки часу потрібно, щоб зварити 6 яєць? ( 5хв )

2. На дереві сиділо 6 горобців. Вистріливши, стрілець поцілив двох. Скільки горобців залишилося на дереві? ( жодного ).

3. У батька 5 дочок, і кожна має брата. Скільки дітей у батька? ( 6 )

4. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? ( 50)

5. На столі стояли 3 банки зі сливами. Петро з’їв одну банку слив. Скільки банок залишилося? ( 3 )

6. В кімнаті горіло 3 свічки. Одна погасла. Скільки свічей залишилося? ( одна)

7. На одній вербі було 25 груш на іншій – 15. Скільки груш зібрали діти? ( Жодної ).

Запитання до теми «Інформатика»

  1. Найстародавніший обчислюваний прилад. (пальці)
  2. Прилад, що відображає роботу на ПК. (монітор)
  3. «Світова павутина» (Інтернет)
  4. Міні-компютер для обчислень.(калькулятор)
  5. Пристрій для передачі інформації від людини до персонального комп’ютера.(клавіатура)
  6. Комп’ютерна програма, здатна до само розмноження, яка заважає ПК нормально функціонувати. (комп’ютерний вірус)
  7. Навчився програмуванню в 13 років. В 33 займав 131 місце в списку найбагатших людей світу. На даний момент його фірма займає перше місце серед виробників програмного забезпечення.(Білл Гейтс)

 

 

Запитання до теми «Фізика»

7 клас

1. Скільки кілограмів містить одна тонна? (1000кг)

2. Найменша неподільна частина речовини. (атом)

3. Як називається явище взаємного проникнення молекул чаю в проміжки між молекулами гарячої води? (дифузія)

4. Не стукне, не брякне, а вікно ввійде.(світло)

5. Назвіть прилад для вимірювання серед знаків зодіаку. (Терези)

6. В якому стані знаходиться джин, який, вилазячи із пляшки, та залазячи назад, увесь час змінює свої форму та об’єм? (у газоподібному)

7. Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї а вона за тобою. Що це? (тінь)

 

 

8 клас

1. Тепла гармошка весь дім обігріє. Що це таке? (парове опалення)

2. Вийшовши з води, собака струшується. Яке фізичне явище допомагає їй звільнитися від води? (інерція)

3. Яка тварина орієнтується в середовищі за допомогою ультразвуку? (кажан, дельфін)

4. Як можна підвищити температуру тіла , не нагріваючи його? (виконати над ним роботу: вдарити або натерти)

5. Як називається явище перетворення рідини в пару? (випаровування)

6. У чому тепліше: у трьох сорочках або в сорочці потрійної товщини? (у трьох сорочках)

7. Чому не можна гасити палаючу нафту водою? ( густина нафти менша, ніж густина води, нафта підніметься над водою і продовжить палати)

 

 

9 клас

1. Вийшовши з води, собака струшується. Яке фізичне явище допомагає звільнитись від води собаці? (інерція)

2. Плід цього дерева один з найпоширеніших на землі. Він, як розповідають легенди, став причиною однієї з найбільших війн стародавнього світу. Але він, за легендою, став причиною одного з найбільших фізичних відкриттів. Назвіть це дерево? (яблуня)

3. як називається лінія, яку описує тіло при своєму русі? (траєкторія)

4. Яка сила зупиняє автомобіль, коли вимикають двигун? (сила тертя)

5. Яка фізична величина вимірюється в ватах? (потужність)

6. Прізвище видатного англійського вченого, що вивчав механічний рух і механічні закони природи. Його ім’ям названа одна з фізичних величин. (Ісаак Ньютон)

7. Фізична величина, що дорівнює добутку маси тіла на його швидкість.(імпульс)

 

 

 

 

 

 

6. Запитання до теми «Геометрія»

7 клас

1. Чому дорівнює периметр трикутника із сторонами 9см, 10см, 11см.(30см)

2. Як називається твердження, що потребує доведення? (теорема)

3. Як називається відрізок, що сполучає дві точки кола? (хорда)

4. Як називається пряма, що має з колом лише одну спільну точку? (дотична)

5. Гострий кут він переріс, до тупого не доріс. Як називається такий кут? (прямий)

6. Найбільша сторона прямокутного трикутника. (гіпотенуза)

7. Назвіть кути рівнобедреного прямокутного трикутника. (90°, 45◦, 45◦)

 

8 клас

1. Як називається прямокутник з рівними сторонами? (квадрат)

2. Як називається відношення протилежного катета до гіпотенузи? (синус)

3. Один з кутів паралелограма 80°. Чому дорівнює кут паралелограма, не рівний даному? (100°)

4. Теорема названа на честь математика і стосується прямокутного трикутника. (Теорема Піфагора)

5. Назва цього чотирикутника в перекладі з грецької звучить як обідній стіл. Форму цієї фігури мають вітрила на невеликому судні під назвою трабоколо. (трапеція)

6. ЇЇ дуже полюбляють льотчики, у географії позначають числами, про одну з них , яку захищали наші воїни під час Великої Вітчизняної війни, складено пісню. А в геометрії – це одна з відомих ліній в трикутнику. (висота)

7. Усі знають, що два в квадраті це чотири, три в квадраті дев’ять. А чому дорівнює кут у квадраті? (90°)

 

9 клас

1. Чому дорівнює площа квадрата зі стороною 5см? (25см°)

2. Як називається відрізок, що сполучає вершину трикутника зі  серединою протилежної сторони? (медіана)

3. Як називається відношення протилежного катета до гіпотенузи? (синус)

4. Як називається відрізок, що має напрям? (вектор)

5. Де розташований центр кола, описаного навколо прямокутного трикутника? (на середині гіпотенузи)

6. Яку назву має частина круга, що розташована між двома радіусами? (сектор)

7. Цим словом називають цупку бавовняну або шерстяну тканину з чіткими похилими рубчиками, а в геометрії- відрізок, який сполучає дві несуміжні вершини прямокутника.(діагональ)

 

                               7.  Запитання до теми «Географія»

 

  1. Яку країну носять на голові? (Панама)
  2. Найповноводніша річка України.(Дунай)
  3. Де на земній кулі протягом року день дорівнює ночі? ( на екваторі)
  4. Назвіть найкоротший день року. (22 грудня)
  5. Я хоч і маленький, та удаленький, варто глянути на мене- і відразу знатимеш свій шлях. (компас)
  6. Видно край, але скільки йдеш до нього , не дійдеш. Що це? (горизонт)
  7. Де знаходиться північний магнітний полюс Землі? (біля південного географічного полюса )

 

 

 

 

 

 

                        8. Запитання до теми «Алгебра»

 

7 клас

 

  1. Як називається рівність, що містить невідому величину? (рівняння)
  2. Як називається сума одночленів? (многочлен)
  3. Якою формулою задається графік прямої пропорційності?(у=кх+в)
  4. Великий арабський математик Аль- Хорезмі був автором творів,які мали великий вплив на розвиток математики. Один з них мав назву « Ал-китаб ал- мухтасар фі хісаб ал- джебр в- ал-мукабала», звідки і виникла назва однієї відомої нам науки. Що це за наука? (алгебра)
  5. Третій степінь числа. (куб)
  6. Запам’ятати їх майже неможливо. За ними обчислюють значення виразу. Їх багато в довіднику. ( формули)
  7. Яка лінія є графіком рівняння 2х-3у=5 (пряма) 

 

8 клас

 

  1. Чому дорівнює корінь квадратний з 169? (13)
  2. Вкажіть формулу дискримінанта квадратного рівняння.
  3. Про яку функцію йде мова в українській народній приказці «Хто багато погрожує,  той мало шкодить»? (обернена пропорційність)
  4. Що означає скоротити дріб? (розділити чисельник і знаменник на одне і теж саме число)
  5. Обчисліть …
  6. Звільнитися від ірраціональності в знаменнику дробу.
  7. Як інакше називається незалежна змінна? (аргумент)

 

9 клас

 

  1. Яка лінія є графіком квадратичної функції? (парабола)
  2. Яку величину обчислюють за формулою … (сума нескінченної геометричної прогресії)
  3. Буває відносною, абсолютною при наближених обчислюваннях та вимірюваннях. (похибка)
  4. Про яку властивість функції каже народна мудрість «Чим далі в ліс, тим більше дров» (зростання)
  5. Сформулюйте властивість, що допомагає розв’язати наступну нерівність: -3х більше за 6? (обидві частини нерівності розділити на від’ємне число, знак нерівності змінюється на протилежний)
  6. Як отримати з графіка функції у=х² графік функції у=(х+2)²-4? (здвиг на дві одиниці вліво і на чотири одиниці вниз)
  7. Числа записані в ряд: 2,5,8,11, … Продовжіть перелік. (14,17,20,… арифметична прогресія)

 

 

 

                            9. Запитання до теми «Космонавтика»

      1. Які живі істоти першими побували в космосі? Це відбулося 3 листопада 1957р. на               борту першого космічного супутника. (собаки)

                  2.  Скільки тривав перший політ людини  в космос? ( 108 хвилини)

3. Які із годинників – пісочні , маятникові, пружинні- ви візьмете в космос? (Пружинні)

4. Яка найближча до нас зоря? (Сонце)

5. Хто є основоположником теорії міжпланетних сполучень? (К. Е. Ціолковський)

6. Перший український космонавт, який у 1997 році у складі міжнародного екіпажу здійснив космічний політ на кораблі багаторазового використання « Колумбія» (Л, Каденюк)

                  7. Чи можна користуватися звичайним компасом на місяці? (Ні, оскільки там не має               магнітного поля)

 

 

 

III. Тур  Поміркуємо логічно»

Умови конкурсу:  гравцям буде запропоновано 3 запитання з логічним навантаженням. Отримає бал той, хто за відведений час правильно виконає завдання.

 

          Практичне завдання 1. За 1хв перекласти сірник так, щоб рівність стала правильною.

  V-V=V(X-V=V)

 2.

 

3

 

            Практичне завдання 2. « Світ цікавого». За відведений час дати якомога більше правильних відповідей:

1) між 10 стовпцями треба натягнути сітку. Відстань між двома найближчими стовпцями  3м. Скільки метрів сітки потрібно? (27м)

2) Годинник відбиває три удари за 12с. За який час він відіб’є 6 ударів? (30с)

3) 5 кіп і 7 кіп склали разом. Скільки вийшло кіп? (1)

4) На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з’їла одного. Скільки горобців залишилось? (жодного)

5) Два батьки і два сини впіймали три карасі, кожний по одному. Як це може бути? (Це дід, син, внук)

6) У будинку 5 кімнат. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)

7) Шість картоплин вариться у каструлі 24хв. За скільки звариться 1 картоплина? (24 хв)

8) До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм -4. Скільки всього дітей йшло до школи? (5)

 

 

Практичне завдання 3. « Чи вірите ви , що…»

  1. Першу математичну книгу було надруковано в Росії? (так)
  2.  У Індії від’ємні числа пов’язували з боргом, а додатні – з майном? (так) 
  3. Геніальний російський поет О. С. Пушкін був талановитим математиком? (ні)
  4. Драму « Боротьба за щастя» написала Софія Василівна Ковалевська- російська жінка-математик? (так)
  5. Теорему про суму кутів трикутника довів Т. Г. Шевченко? (ні)
  6. Буквене  позначення невідомих ввів   французький вчений Франсуа Фієт? (так)
  7. Слова «мільярд» і «більйон» означають назву одного і того самого числа? (так)
  8. Слова « Дайте мені точку опори - і я підніму Землю» належать Піфагору? (ні)
  9. Можна побудувати квадрат, площа якого дорівнює площі даного круга? (ні)
  10. Куб інакше називають гексаедром? (так)
  11. Рене Декарт, ім’ям якого названо прямокутну систему координат, народився в Україні? (ні)
  12. Спосіб складання таблиць простих чисел, запропонований давньогрецьким вченим Ератосфеном, називають «решето Ератосфена»? (так)

 

 

 

IV. Конкурс «Оратор»

За 30с красномовно і лаконічно висвітлити запропоновану тему. Учасники самі оцінюють себе. Максимальна оцінка-5 балів.

         Варіанти тем: 

  1. Для мене математика-свято (мука).
  2. Як би я був учителем математики.
  3. Якби у школі не вивчали математику.
  4. Професія , про яку мрію.
  5. Для чого потрібна математика ?
  6. Щоб урок був ефективніший, треба…    

 

 

 

 IV. Підсумок гри.

Ведучий 1.    Слово для оголошення результатів цього туру і гри в цілому надається голові журі … (Виступ журі. Нагородження учасників і переможців)

Ведучий 2.   Гра   була дуже цікава,

                       І знання у вас міцні.

                       Хоч заплутати намагались,

                       Але ви не піддались.

Вчитель. Діти! Ви молодці! Ви всі сьогодні виграли. Хтось виграв, перемігши страх перед сценою, хтось перед – товаришами, хтось -  перед собою. Ви здобули чергову перемогу над собою. Це головне! Спасибі вам за свято науки, що ви нам подарували!

 

 

 

 

V.     Висновок:

Інтелектуальний марафон – одна з ефективних форм позакласної роботи. Особливість і специфіка цього заходу полягає в тому, що це особисте змагання учнів з усіх дисциплін шкільного курсу. Крім того, це наймасовіший захід в якому можуть брати участь усі учні школи. Для того, щоб стати переможцем марафону, треба бути освіченим в усіх галузях знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
30 вересня 2018
Переглядів
1988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку