"Школа добрих вчинків".

Про матеріал
Урок позакласного читання. Поглибити знання про життєвий та творчий шлях Василя Олександровича Сухомлинського. На прикладі його творів виховувати доброту, чесність, повагу.
Перегляд файлу

Тема            Школа добрих вчинків

Мета            Поглибити знання про творчий і життєвий шлях В. О. Сухомлинського,вдосконалювати вміння            

                     орієнтуватися в книжці, формувати оцінні судження ознак добра і зла,розвивати навички

                     свідомого, виразного правильного читання, виховувати доброту, чуйність, милосердя.

                                   Хід уроку

! Організація класу

Доброго дня! Діти сьогодні на урок до нас завітали гості. Тож давайте їх привітаємо.

              Добрий день! У добрий час!

              Радо ми вітаємо вас.

              Здоров’я, щастя, радості бажаємо

               І урок свій розпочинаємо.

 -Сьогодні на уроці ми будемо працювати під гаслом:

               Не просто слухати, а чути.

               Не просто дивитись, а бачити.

               Не просто відповідати, а міркувати.

               Дружно і плідно працювати.

 -Діти, подумайте і скажіть яким має бути наш урок?

(Цікавим, веселим, продуктивним, навчальним).

 -А вам якими треба бути?

(Уважними, зібраними, дисциплінованими, активними).

 -Отже, якщо ви будете такими, то дізнаєтесь багато нового і цікавого, що згодиться вам у житті.

!! Повідомлення теми і мети уроку

 -Сьогодні у нас урок позакласного читання. Тему уроку нам допоможе розкрити вірш.

               Врятує світ краса-

               Завжди так говорили.

               Тепер врятує світ лиш доброта,

                Бо однієї вже краси замало,

                 Бо стільки всюди зла- людина вже не та.

                 Тож люди нам землі!

                Спішіть добро творити,

                 Щоб нам не згинути у морі зла,

                 Щоб кожен міг серед краси прожити

                 У царстві справедливості й добра.

 -Про що йдеться у цьому вірші?

(Про доброту).

 -До чого нас закликає поет?

(Щоб люди поспішали творити добро).

 -Чому треба поспішати творити добро?

(Бо на землі багато зла).

 -Сьогодні ми зробимо ще один крок дорогою добра. Будемо читати і обговорювати цікаві оповідання про ваших ровесників, про їхні добрі справи, про вміння дарувати добро іншим. Тема нашого уроку «Школа добрих вчинків»

 -Як ви розумієте, чому наш урок має таку назву?

(Тому, що в школі дітей навчають робити добрі вчинки).

!!! Засвоєння нових знань

1 Тлумачення поняття «доброта».

 -Але спочатку давайте з’ясуємо, що таке доброта, добро? Як ви розумієте ці поняття?

 (Доброта – чуйне, дружнє ставлення до людей.  Добро – усе позитивне, що є в людини)

2 Побудова павутинка

 -Як ви думаєте, з чим можна порівняти доброту, добро?

(З сонечком).

 -А яке сонечко?

(Жовтеньке, тепле, лагідне, дає життя усьому на Землі).

(На дошці сонечко)

 -Скільки промінчиків у нашого сонечка , стільки компонентів має доброта.

(Доброзичливість, чуйність, приязність, надійність, старанність, сумлінність, ввічливість, ласка, любов, повага, співчуття, захист, турбота, шана, щирість).

 -Ці якості має кожна людина, але не кожна їх розвиває.

 -Чи відрізняється зовнішньо добра людина від інших?

 -Як ми дізнаємось про її доброту?

(За вчинками).

 -Де живе доброта?

(У серці).

 -Все має свій початок. З чого починається доброта? Допоможе нам у цьому вірш

                    Все із доброго чи злого починається з малого

                     Листя виросте з листочка, з нитки витчеться сорочка.

                    Хліб з маленької зернини, дощ із чистої краплини.

 -Доброта людини починається від її народження. Майбутнє кожної дитини закладається ще в дитинстві

І допомагають у цьому батьки, вчителі, гарні цікаві книжки.

3 Біографія В. О. Сухомлинського

4 Літературна вікторина

 -Сьогодні ми продовжуємо збирати золоті зернини добра, розсипані у творах В. О. Сухомлинського. Дома ви читали оповідання В. О. Сухомлинського.

5 Робота над віршем А. Бортняка «Зламана гілка».

(Читаю вірш).

 -Про кого цей вірш?

 -Яке лихо скоїв Івась?

 -З якими словами ви б звернулись до хлопчика?

6 Робота з деревами (у парах)

 -Діти у вас на партах лежать дерева, але вони без гілок. Мабуть і тут Івась постарався .Є у вас і картки зі словами Наше завдання знайти антонімічні групи. Згадали, що таке антоніми.

(Діти підбирають слова)

 -Діти, якими б ви хотіли бачити дерева?

!V Фізкультхвилинка

(Пісня «Усмішка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

doc
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку