Силабус дисципліни "Безпека життєдіяльності"

Про матеріал
Силабус дисципліни "Безпека життєдіяльності" для фахових молодших бакалаврів спеціальності "Будівництво та цивільна інженерія"
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

 

ДНЗ «Вище професійне училище №2 м.Херсона»

 

 

                                                           

ЗАТВЕРДЖУЮ

 Заст. директора з НВР

                                                                                                             Л.Л.Воїнова

“______”_______2020  року

 

 

 

 

 Безпека життєдіяльності

СИЛЛАБУС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

галузь знань 19 «Архітектура та будівництво»

освітньо-професійна програма «Будівництво та експлуатація будівель і споруд»

спеціальності  192  «Будівництво та цивільна інженерія»

 

 (Шифр за ОПП – ОК 18. (ЗП І.18))

Освітній рівень: фаховий молодший бакалавр

 

 

 

               Вид дисципліни     нормативна

Мова викладання, навчання та оцінювання  українська

 

 

 

 

 

 

 

 

Схвалено  на засіданні циклової випускової комісії.

 Протокол №    від          2020

Голова циклової випускової комісії О.М.Лисенко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва поля

Детальний контент

1

Освітньо-професійна програма

«Будівництво та експлуатація будівель і споруд»

2

Код і назва спеціальності

192  «Будівництво та цивільна інженерія»

3

Код і назва дисципліни

ОК 18. (ЗП І.18) «Безпека життєдіяльності»

4

Кількість ЄКТС кредитів

1,5

5

Рік навчання:               

1

6

Семестр:

2

7

Кількість кредитів:  

1,5

8

Мова викладання:

українська

9

Компетентності, знання,

вміння, розуміння, якими

оволодіє здобувач освіти в процесі навчання

Дисципліна «Безпека життєдіяльності» узагальнює дані відповідної науково-практичної діяльності, формує поняттєво-категорійний, теоретичний і методологічний апарат, необхідний для вивчення у  подальшому дисциплін «Основи охорони праці», «Охорона праці в галузі» та інших  дисциплін,  які  вивчають конкретні небезпеки і способи захисту від них.

Метою освоєння дисципліни є набуття здобувачем фахової передвищої освіти компетенцій, знань, умінь і навичок для здійснення професійної діяльності за спеціальністю з урахуванням ризику виникнення техногенних аварій й природних небезпек, які можуть спричинити надзвичайні ситуації та привести до несприятливих наслідків на об’єктах господарювання, а також формування у здобувачів вищої освіти відповідальності за особисту та колективну безпеку.

Завданнями дисципліни є:

  • опанування знаннями, вміннями та навичками вирішувати професійні завдання з обов’язковим урахуванням галузевих вимог щодо забезпечення безпеки персоналу та захисту населення в небезпечних та надзвичайних ситуаціях;
  • формування мотивації щодо посилення особистої відповідальності за забезпечення необхідного рівня безпеки функціонування промислових об’єктів, збереження матеріальних та культурних цінностей у межах науково-обґрунтованих критеріїв прийнятного ризику.

Дисципліна спрямована на формування компетенцій:Навики здійснення безпечної діяльності. Здатність до оцінювання ризиків виникнення та впливу надзвичайних ситуацій на об’єктах суб’єкта господарювання та ризиків у сфері безпеки праці.

та результатів навчання:

Передбачати екологічно-збалансовану діяльність, необхідний рівень індивідуальної безпеки та психічного здоров’я у разі виникнення типових небезпечних подій.

 Класифікувати речовини, матеріали, продукцію, процеси, послуги та суб’єкти господарювання за ступенем їх небезпечності.

Демонструвати вміння щодо проведення заходів з ліквідування надзвичайних ситуацій та їх наслідків, аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт.

В результаті вивчення дисципліни здобувач фахової передвищої освіти повинен

знати:

основні положення Концепції національної безпеки України, що стосуються безпеки життя та здоров’я особи;

аксіоми про потенційну небезпеку діяльності людини;

джерела небезпеки та їх класифікацію;

концепцію допустимого ризику;

загальні положення управління ризиком;

системи забезпечення життєдіяльності людини;

характеристики системи «людина - життєве середовище»;

об’єкти та цілі безпеки життєдіяльності в системі «людина - життєве середовище» різного рівня;

основні законодавчі та нормативно-правові акти з безпеки життєдіяльності;

види уражень організму людини;

послідовність дій при наданні домедичної допомоги.

10

Результати навчання

здобувача освіти

 

Визначати рівень безпеки системи «людина - життєве середовище»;

ідентифікувати небезпеку;

визначати причини та можливі наслідки небезпек;

класифікувати небезпечні, шкідливі та уражаючі фактори;

аналізувати умови виникнення небезпечних та надзвичайних ситуацій;

здійснювати системний аналіз безпеки життєдіяльності;

ідентифікувати тип ситуації та оцінити рівень небезпеки, визначати профілактичні заходи запобігання надзвичайним ситуаціям;

обґрунтовувати ймовірність прояву небезпечних факторів у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

застосовувати засоби індивідуального захисту на будівництві.

11

Система оцінювання

відповідно до кожного

завдання для складання

заліку

 

1. Відпрацювати практичні заняття.

2. Виконати 2 контр. роботи (тестування) на

семінарських  заняттях.

3. Отримати за семестр не менше 60 балів.

4. Скласти залік

 

12

Якість освітнього процесу

 

Дотримання принципів академічної доброчесності

https://classroom.google.com/c/OTE0NTkyNjIwNDBa?=f46sajr                            Оновлення робочої програми дисципліни – 2020 р. http://vpu-2.web.optima.com.ua

13

Методичне забезпечення

 

1. Комплекс навчально-методичного забезпечення навчальної дисципліни "Безпека життєдіяльності" підготовки фахового молодшого бакалавра за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» ВПУ№2 м.Херсона; розробник Воїнова Л.Л.

– Херсон, 2020. – 46 с.

2. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 30 с.  3.Методичні вказівки до семінарських занять з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 30 с.

4.Методичні вказівки до лекційних занять з дисципліни «Безпека життєдіяльності» для студентів спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія»/ Упоряд. Л.Л. Воїнова – Херсон:ВПУ №2 м.Херсона, 2020 – 30 с.

14

Розробник силабусу

(посада, ПІБ, ел.пошта)

Викладач Воїнова Людмила Леонідівна

Е-mail: lyuda.voinova7@gmail.com

15

Номер аудиторії

301

                                                     Опис дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни  «Безпека життєдіяльності» є  формування системи теоретичних та прикладних знань із правових, економічних і організаційних питань захисту людини від впливу негативних факторів середовища існування та праці.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Безпека життєдіяльності» є засвоєння студентами теоретичних знань та практичних умінь з виявлення негативного впливу на життєдіяльність людини зовнішніх та внутрішніх чинників і обґрунтування оптимальних умов життя і діяльності людини.

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

Кількість кредитів  – 1,5

Галузь знань

19 «Архітектура та будівництво»

Нормативна

Модулів – 2

Спеціальність (професійне

спрямування):

192 «Будівництво та цивільна інженерія»

Рік підготовки:

Змістових модулів – 4

1-й

Загальна кількість годин – 45

Семестр

2-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 1,5,

самостійної роботи студента - 1

Освітньо-кваліфікаційний рівень:

Фаховий молодший бакалавр

28 год.

Лабораторні

-

Семінарські

4  год.

Самостійна робота

13 год.

Індивідуальні завдання: 0 год.

                                                   

Структура курсу

 

Назви змістових модулів і тем

 

 

 

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

практ.

заняття.

семінар

сам.роб.

Модульний кон-троль

1

2

3

4

5

7

8

Модуль   1.  Теоретичні основи безпеки життєдіяльності.

30

19

-

3

8

 

Змістовий модуль  1.1. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності, таксономія небезпек. Ризик, як кількісна оцінка небезпек.

12

6

-

2

4

 

Змістовий модуль  1.2. Природні загрози, характер їхніх проявів та дії на людей, тварин, рослин, об’єкти економіки

8

6

-

1

1

 

Змістовий модуль  1.3.Джерела небезпеки життєдіяльності людини та породжені з ними фактори

10

7

 

 

3

 

Модуль   2.  Безпека  життєдіяльності в сфері проживання

15

9

-

1

5

 

Змістовий модуль  2.1.  Менеджмент безпеки, правове забезпечення та організаційно-функціональна структура захисту населення у НС. Управління силами та засобами ОГ під час НС.

15

9

 

1

5

 

Разом:

45

28

-

4

13

залік

 

 

 

 

Рекомендована література

№ з/п

Підручники, навчальні посібники

Кількість примірників у бібліотеці або на кафедрі для базової літератури

 

Базова

1

Протасенко О. , Ф.Буц Ю.  Безпека життєдіяльності.  Харків. Вид. ХНЕУ, 2013

1

2

Гайченко В.А., Коваль Г.М. Основи безпеки життєдіяльності. – К.: МАУП, 2002. – 232 с.

1

3

Є. П. Желібо, Н. М. Заверуха, В. В. Зацарний. Безпека життєдіяльності. «Каравелла», Київ, 2008р. Рекомендовано

Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів.

Електронний підручник

4

Березуцький В.В.,Васьковець Л.А.,Вершиніна Н.П., Горбенко В.В,.Лісогор О.С., Райко В.Ф «Безпека життєдіяльності» Харків, 2005, «Факт».

Електронний підручник

 

Допоміжна

1

Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з дисципліни «Безпека життєдіяльності». Херсон. 2020р. Воїнова Л.Л.

Електронний посібник

2

Д.В.Зеркалов. Безпека життєдіяльності. 2011р. Київ . «Основа»

Електронний підручник

3

Електронний посібник з охорони праці. Херсон. 2020р.

Електронний посібник

4

Методичні рекомендації контрольні і завдання з дисципліни

«Безпека життєдіяльності». Київ. 2012р.

Електронний посібник

1

Ю.Ю. Млавець. Безпека життєдіяльності. Конспект лекцій. Ужгород. 2015р.

Електронний підручник

2

Я. І. Бедрій. Безпека життєдіяльності. Київ. 2009р. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів

Електронний підручник

                                                          Інформаційні ресурси

№ з/п

Назва, теми

 

Інтернет-ресурси

1

http://www.budinfo.com.ua Портал «Украина строительная: строительные компании Украины, строительные стандарты: ДБН ГОСТ ДСТУ».

2

http://www.nau.ua   Інформаційно-пошукова правова система «Нормативні акти України (НАУ)».

3

http://base.safework.ru/safework   Библиотека безопасного труда МОТ.

4

http://www.mns.gov.ua   Офіційний сайт Міністерства надзвичайних ситуацій України.

5

Офіційне інтернет-представництво Президента України http://www.president.gov.ua/.

6

Верховна Рада України http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.rada.kiev.ua .

7

Кабінет Міністрів України http://www.kmu.gov.ua/.

8

Міністерство екології та природних ресурсів України http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.menr.gov.ua/.

9

Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.mns.gov.ua/.

10

Рада національної безпеки і оборони України http:Верховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада УкраїниВерховна Рада України//www.rainbow.gov.ua/.

11

Постійне представництво України при ООН http://www.uamission.org/.

12

Північноатлантичний альянс (НАТО) http://www.nato.int/.

13

Новини про поточні події у світі, в т. ч. про надзвичайні ситуації http://www.100top.ru/news/ (російською мовою).

14

Сайт, присвячений землетрусам та сейсмічному районуванню території  http://www.scgis.ru/russian/.

15

Сайт, присвячений надзвичайним ситуаціям природного характеру http://chronicl.chat.ru/.

16

Офіційний сайт Американського вулканологічного товариства http://vulcan.wr.usgs.gov/ (англійською мовою).

17

Український інститут досліджень навколишнього середовища i ресурсів при Раді національної безпеки i оборони України  http://www.erriu.ukrtel.net/index.htm.

18

http://www.dnop.kiev.ua   Офіційний сайт Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду (Держгірпромнагляду).

19

http://www.social.org.ua   Офіційний сайт Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.

20

http://www.iacis.ru  Официальный сайт Межпарламентской Ассамблеи государств–участников Содружества Независимых Государств (МПА СНГ).

21

http://base.safework.ru/iloenc Энциклопедия по охране и безопасности труда МОТ.

 

 

 

 

Політика оцінювання

  • Політика щодо дедлайнів та перескладання: Роботи, які здаються із порушенням термінів без поважних причин, оцінюються на нижчу оцінку (-10 балів). Перескладання модулів відбувається із дозволу навчального відділу за наявності поважних причин.
  • Політика щодо академічної доброчесності: Усі письмові роботи перевіряються на наявність плагіату і допускаються до захисту із коректними текстовими запозиченнями не більше як 20%. Списування під час контрольних робіт та екзаменів заборонені (в тому числі із використанням мобільних девайсів).
  • Політика щодо відвідування: Відвідування занять є обов’язковим компонентом оцінювання, за яке нараховуються бали. За об’єктивних причин (наприклад, карантин, хвороба, паралельне навчання) навчання може відбуватись в он-лайн формі за погодженням із керівником курсу шляхом виконання завдань, розміщених у системі дистанційного навчання ClassRoom.

                                            Оцінювання

              Остаточна оцінка за курс розраховується наступним чином:

Аудиторна робота – практичні заняття та контрольні заходи

Самостійна робота

 

Сума

Модуль

1.1

1.2.

1.1.

1.2

50

30

10

10

100

 

Шкала оцінювання студентів:

 

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90 – 100

А

10-12

відмінно 

відмінно 

добре

задовільно

82-89

В

9

добре

74-81

С

7-8

64-73

D

6

задовільно

60-63

Е

4-5

35-59

FX

3

 

незадовільно з можливістю

повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0-34

F

1-2

 

 

незадовільно з обов’язковим

повторним вивченням

дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку