Складнопідрядне речення з підрядним означальним

Про матеріал
Мета уроку: дати уявлення учням про СПР з підрядними означальними; удосконалювати навички визначати головну і підрядну частини; розвивати вміння здійснювати заміну СПР простими реченнями з дієприкметниковими зворотами і навпаки; виховувати повагу до праці
Перегляд файлу

Тема. СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ З ПІДРЯДНИМ ОЗНАЧАЛЬНИМ

Мета: дати уявлення учням про СПР з підрядними означальними; удосконалювати навички визначати головну і підрядну частини; розвивати вміння здійснювати заміну СПР простими реченнями з дієприкметниковими зворотами і навпаки; виховувати повагу до праці

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

І. Емоційне налаштування на урок

 «Цікавий факт»

-         Добрий день, діти! Джон Рокфеллер мріяв заробити $100 тисяч та дожити до 100 років. А заробив $192 мільярди і помер у 97. Не всі мрії збуваються.

-         Скільки років не дожив Рокфеллер до ста?

-         На скільки більше заробив?

Мрійте! Але пам`ятайте: якщо фантазія про перетворення на супергероя може в кінцевому підсумку розчарувати, тому що вона занадто надумана, то структурована мрія може мотивувати, оскільки вона реалістична.

ІІ. Перевірка раніше засвоєних знань

Учитель:

- Правда – найкраща підтримка на життєвому шляху.

1.Гра «Чи правда, що…»

- Дайте відповідь на запитання «Чи правда, що…»

а) Чи правда, що складнопідрядним називається речення, в якому одне речення залежить від іншого і пояснює його?

б) Чи правда, що СПР складається з рівноправних, незалежних речень?

в) Чи правда, що підрядні речення з’єднуються з головним сурядними сполучниками?

г) Чи правда, що головні речення, до яких належать підрядні, можуть мати вказівні слова?

д) Чи правда, що підрядні речення можуть стояти перед головним, в середині головного і після нього?

е) Чи правда, що підрядне відокремлюється від головного комою, якщо ж воно стоїть у середині головного, то виділяється комами з обох боків?

є) Чи правда, що сполучники, які поєднують підрядні речення з головними, виступають членами речення?

ж) Чи правда, що СПР за їх значенням поділяються на три групи: означальні, з’ясувальні, обставинні?

з) Чи правда, що мерчендайзинг – робота для молодих та непосидючих?

image_11

Учитель:

- Ким, Петре, працюватимеш?

- Мерчендайзером!

- Не хочеш казати – не треба.

Мерчендайзинг (англ. merchandising – мистецтво торгувати) - це комплекс заходів, метою якого є підвищення попиту на продукцію, мистецтво представити товар у торговому залі.

2.Синтаксичний розбір речень

- Зробити синтаксичний розбір речення

Мерчендайзер – це спеціаліст, який контролює розташування товару на полицях, стежить за рекламою та цінами на товар. (Розповідне, неокличне, складне, сполучникове, СПР з підрядним означальним; І речення – головне, двоскладне, непоширене, повне, неускладнене; ІІ речення – підрядне, двоскладне, поширене, повне, ускладнене)

[   ім..], ( який).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель:

   Народилася ця професія в 30-ті роки минулого століття у Сполучених Штатах. Основними вимогами до мерчендайзерів є наявність вищої освіти, комунікабельність.

- Які ж вимоги до СПР з підрядними означальними ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

Запис теми уроку

Мета уроку

Критерії оцінювання

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Робота з підручником § 20, стор.72

2. Бесіда

Висновки:

  • Підрядні означальні речення відповідають на питання який? і залежать від члена головного речення, вираженого іменником або іншим словом у значенні іменника.
  • З'єднуються з головним сполучними словами:

займенниками: який, котрий, чий;

прислівниками: де, куди, звідки, коли, як;

сполучниками: що, щоб, наче, неначе, ніби, як.

Вказівні слова: той, такий.

  • Займенниково-означальні — пояснюють у головному член речення, виражений займенниками: той, такий, усе, кожний.

 

Учитель:

Кожен товар має своє місце. У великих магазинах розроблені планограми, відповідно до яких виставляють товар на полицях. Мерчендайзери стежать, щоб був представлений весь асортимент, товар стояв згідно з планограмою.

3.Намалюйте схему речення

- Намалюйте схеми поданих речень, встановіть засіб зв’язку в цих реченнях (сполучник чи сполучне слово).

     Бренд-менеджер – фахівець, який керує продажем якоїсь групи товарів певної торговельної марки.

 

     Особа, що здійснює прямий продаж товару через мережу фірм, називається дистриб’ютор.

 

     Сейзлмен – це такий представник фірми, який ходить по наметах і пропонує торговцям продукти фірми.

 

Учитель:

 

 Нові слова у різних мовах світу з’являються постійно. Згідно з The Global Language Monitor в англійській мові нові слова з’являються кожні 98 хвилин. А це майже 15 нових слів щодня. Геть не всі приживаються, але якась частина залишається. Цей процес свідчить про «живість» мови та її безперервний розвиток.

Те саме стосується й української мови. Нові поняття з’являються увесь час. Якщо для їх позначення ми обмежимось запозиченнями і не будемо творити нових слів — ризикуємо втратити нашу мову.

Погоджуюсь: новоутворені слова на початку звучать трохи незвично. Але з часом вони стануть невіддільною частиною української мови.

Бренд- торговий знак, менеджер – керівник

Спікер-промовець

Девайс-пристрій

Пост – допис

Сайт –сторінка

Фейк- вигадка

Лайк –вподобайка

Лайфхак -хитрик

ХИТРИК

Практичні прийоми розрізнення омонімічних сполучників і сполучних слів

Лише три слова «що», «коли» і «як» можуть бути і сполучниками, і сполучними словами.

    1. Що:

а) коли «що» можна без усякої шкоди змісту вислову замінити займенником «який», «яка» тощо — то це сполучне слово (займенник);

б) сполучне слово «що» може бути логічно наголошеним, на сполучник логічний наголос ніколи не падає.

2. Коли:

       а)якщо «коли» приєднує підрядне часу, умови — то це сполучник;

       б) якщо «коли» приєднує підрядне означальне, з'ясувальне — то це сполучне слово.

3. Як:

а) коли «як» приєднує підрядне часу, умови, порівняльне — то це сполучник;

б) коли «як» приєднує підрядне з'ясувальне, способу дії — то це сполучне слово.

 

Учитель:

Найважливіша задача мерчендайзера – визначення місця для найкращого розміщення товару, щоб продукти одного виду не конкурували між собою, а доповнювали один одного.

 

4.Визначте  місце підрядного

- Доберіть з довідки підрядні означальні і введіть їх у речення.

Деякі закони психології покупця,...

1.Товар, …, повинен мати привабливий вигляд.

2.Логотип бренду не повинен закриватися цінником, акцизною маркою.

3.Отже, будь-яка корисна інформація,…, не повинна бути заклеєна.

4.Товар, ..., повинен знаходитися на рівні очей покупця.

5.При викладенні нової партії товару потрібно обов'язково перевіряти термін придатності продукції, ….

6.5.З появою нової продукції її необхідно розташовувати її поруч з продукцією, ….

 

Довідка: яка є лідером продажу; які використовують мерчендайзери; що залишилася на полицях; що розміщена на упаковці; який потрібно продати в першу чергу; що продається.

 

- Спробуйте замінити складнопідрядні речення з підрядними означальними (3 та 5 речення) на прості речення, ускладнені поширеними означеннями.

Деякі закони психології покупця, які використовують мерчендайзери

1.Товар, що продається,  повинен мати привабливий вигляд.

2.Логотип бренду не повинен закриватися цінником, акцизною маркою.

3.Отже, будь-яка корисна інформація, що розміщена на упаковці, не повинна бути заклеєна.

4.Товар, який потрібно продати в першу чергу, повинен знаходитися на рівні очей покупця.

5.При викладенні нової партії товару потрібно обов'язково перевіряти термін придатності продукції, що залишилася на полицях.

6.5.З появою нової продукції її необхідно розташовувати  поруч з продукцією, яка є лідером продажу.

Висновок:

  • Складнопідрядні речення з підрядними означальними і прості речення з поширеними відокремленими означеннями, які виражені дієприкметниковими зворотами, часто бувають синонімічними, тобто однаковими чи близькими за значенням. Вони можуть заміняти одне одного, тобто виступати як граматичні синоніми.
  • У СПР з підрядними означальними підрядна частина не може розпочинати речення.

Учитель:

-         У середині товарної групи товар повинен сортуватися за кольорами, розмірами, комплектами у визначеній послідовності: від більшого до меншого, від дорожчого до дешевшого, від яскравого до блідого. Але сьогодні ми повинні звертати увагу на виробника товарів, щоб не стати спонсором тероризму.

I:\Документи 17.10.10\Мої документи\Мамуля\Кожний урок відкритий\Показовий урок\зображення_viber_2023-11-28_13-00-24-220.jpgПЕРЕГЛЯД ВІДЕО

На фото  представлена ​​німецька військова уніформа, пошита у 1934 році на держзамовлення Третього Рейху від бренду "Hugo Boss". Пізніше німецький будинок моди вибачиться за співпрацю з нацистами.

 

- До речі, перенесення товару з нижньої полиці на рівень очей піднімає його продаж на 80%. А знання орфограми підносить рівень вашої грамотності на інший рівень.

 

 

P9210822Тирамису, 330г. -

 

 

 

5. Пригадаймо правило!

 

Чинний правопис забороняє писати літеру «і» в запозичених загальних назвах після 9 приголосних, а саме: д, т, з, с, ц, ж, ш, ч, р — перед наступною літерою, що позначає приголосний звук (крім й): сигнал, динамо, режим, дизель, зиґзаґ, принтер тощо .

Виконання вправи за посиланням

https://wordwall.net/uk/resource

6.Виправте помилки

- На жаль, не вчились так, як треба, деякі копірайтери, тому створили ось таку рекламу (копірайтер – рекламотворець)

 

img014P9210823

P9220859

 

7. Гра «Хто найуважніший?»

- Уважно прослухавши рекламу, назвіть складнопідрядне речення з підрядним означальним.

Є країна Україна, у якій живуть особливі люди…

…серце, яке важко збагнути.

Колекція відчуттів, що знайомі кожному серцю.

Аромоксамит, що зближує.

Смак переносить вас до міста, де кожен  будинок, кожна кав`ярня переповнені неймовірними історіями.

V. Рефлексія

Заповни «Вітрину знань»

 

 

Monaxis

Я знаю…

Я вмію…

Я усвідомлюю...

Я навчився…

Я дізнався…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.Підсумки

VІ. Домашнє завдання: § 20 ( вивчити), вправа на сторінці 75.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складнопідрядне речення з підрядним означальним

Мініпідручник

                                             image_11

1.Словникова робота

Мерчендайзинг (англ. merchandising – мистецтво торгувати) - це комплекс заходів, метою якого є підвищення попиту на продукцію, мистецтво представити товар у торговому залі.

2.Синтаксичний розбір речень

- Зробити синтаксичний розбір речення

Мерчендайзер – це спеціаліст, який контролює розташування товару на полицях, стежить за рекламою та цінами на товар.

3.Намалюйте схему речення

- Намалюйте схеми поданих речень, встановіть засіб зв’язку в цих реченнях (сполучник чи сполучне слово).

Бренд-менеджер – фахівець, який керує продажем якоїсь групи товарів певної торговельної марки.

Особа, що здійснює прямий продаж товару через мережу фірм, називається дистриб’ютор.

Сейзлмен – це такий представник фірми, який ходить по наметах і пропонує торговцям продукти фірми.

4.Доповніть речення

- Доберіть з довідки підрядні означальні і введіть їх у речення.

Деякі закони психології покупця,...

1.Товар, …, повинен мати привабливий вигляд.

2.Логотип бренду не повинен закриватися цінником, акцизною маркою.

3.Отже, будь-яка корисна інформація,…, не повинна бути заклеєна.

4.Товар, ..., повинен знаходитися на рівні очей покупця.

5.При викладенні нової партії товару потрібно обов'язково перевіряти термін придатності продукції, ….

6.5.З появою нової продукції її необхідно розташовувати  поруч з продукцією, ….

 

Довідка: яка є лідером продажу; які використовують мерчендайзери; що залишилася на полицях; що розміщена на упаковці; який потрібно продати в першу чергу; що продається.

- Спробуйте замінити складнопідрядні речення з підрядними означальними (3 та 5 речення) на прості речення, ускладнені поширеними означеннями.

 

 

 

5. Пригадаймо правило!

 

Чинний правопис забороняє писати літеру «і» в запозичених загальних назвах після 9 приголосних, а саме: д, т, з, с, ц, ж, ш, ч, р — перед наступною літерою, що позначає приголосний звук (крім й): сигнал, динамо, режим, дизель, зиґзаґ, принтер тощо .

 

 

Заповніть «вітрину знань»

Monaxis

 

Я знаю…

 

Я вмію…

Я усвідомлюю...

Я навчився…

Я дізнався…

 

 

 

 

 

 

 

Merchandising 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
24 січня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку