Спілкування та здоров'я. Вербальне та невербальне спілкування

Про матеріал
Тема: Спілкування та здоров’я. Вербальне та невербальне спілкування. Очікувані результати: знати, що таке спілкування; називати його види; пояснювати вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту. застосовувати вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації. Матеріал до уроку: набори смайликів, картинки із зображенням ситуацій спілкування, картки для вправи «Зіпсований телефон», підручник, картки самооцінювання, матеріал до вправи «Веселка», QR-код, дошка Jambord. Предмет: Здоров’я, безпека та добробут Клас: 5
Перегляд файлу

Тема: Спілкування та здоров’я. Вербальне та невербальне спілкування.

Очікувані результати: знати, що таке спілкування; називати його види; пояснювати вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту. застосовувати вербальні і невербальні засоби        спілкування для конструктивної комунікації.

Матеріал до уроку: набори смайликів, картинки із зображенням ситуацій спілкування, картки для вправи «Зіпсований телефон», підручник, картки самооцінювання, матеріал до вправи «Веселка», QR-код, дошка Jambord.

Предмет: Здоров’я, безпека та добробут

Клас: 5

Вчитель: Сірак К.П.

 

І. Організаційний момент

- Психологічне налаштування на урок. Вправа «Настрій»

(На партах учнів знаходяться набори карток із зображенням смайликів із зображенням різних емоцій: сумний, веселий, здивований, задоволений, розлючений. Учні обирають картку, яка максимально точно відображає їх настрій на початку уроку, і показують її.

Якщо хтось із дітей має поганий настрій та демонструє сумний або розлючений смайлик, однокласники намагаються підбадьорити та підтримати їх за допомогою жестів, слів. Якщо ж таких учнів немає, вчитель може взяти на себе цю роль).

ІІ. Проблемне запитання

  • Погляньте на дошку. Що об’єднує усі ці картинки?

(Вчитель пропонує учням розглянути декілька карток і назвати, що спільного між зображуваними картинами. Для того, аби нічого не пропустити, можна записувати усі терміни на дошці)

ІІІ. Повідомлення теми уроку

3.1. Оголошення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми працюватимемо над темою «Спілкування та здоров’я. Вербальне та невербальне спілкування».

3.2. Запис у зошитах

  • Запишіть у зошити число, класна робота і тему нашого уроку.
  • По закінченні уроку ви повинні:

знати, що таке спілкування; називати його види; пояснювати вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту. застосовувати вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації.

  1.           Оголошення критеріїв оцінювання на уроці.

(Вони знаходяться на партах учнів)

  1.           Робота на дошці Jambord

(Вчитель роздає учням QR-код, за яким вони переходять і переходять на онлайн-дошку Jambord. На 1 фреймі вони записують інформацію про те, що вони вони знають з цієї теми. На 2 фреймі – що хотіли б дізнатися. Вчитель виводить відповіді на загальний екран та аналізує їх).

ІV. Вивчення нового матеріалу

4.1. Асоціативний кущ «Спілкування»

Запис асоціативного куща у зошити

4.2. Метод «Трибуна думок»

Як ви розумієте вислів відомого французького письменника Антуана де Сент Екзюпері: «Єдина відома мені розкіш – це спілкування»?

(учні висловлюють власні думки)

4.3. Взаємозв’язок спілкування із здоров’ям людини

- Чи може людина жити без спілкування?

- Чи відомі вам приклади, коли людина не може повноцінно жити без спілкування?

-

4.4. Вправа «Зіпсований телефон»/Руханка

За допомогою кольорових прищіпок учнів розділяють на ІІ групи + два керівники. Обидві команди стають у шеренгу.

Керівники отримують картки із словами, які потім:

І група: говорить слово на вушко учню, який стоїть перед ним, той передає на вушко далі. Так продовжується, поки не дійде до останнього учня – він називає слово, яке до нього дійшло. Керівник говорить чи  це  слово було загадано.

ІІ група: мовчки показує учню. Щоб той повернувся, учень-керівник плескає по плечу однокласника, який стоїть перед ним. Той повертається і тренер показує йому жестами певний предмет (предмети повинні бути не важкими для учнів, наприклад: м'яч, книга, ручка, дерево і т.д.), потім учень плескає по плечу наступного і показує йому цей же предмет, все продовжується, доки не дійде до останнього. Останній учень говорить, що за предмет був загаданий.

Після декількох виконань, групи обмінюються завданнями.

4.5. Бесіда

- Який варіант був важчим? Як ви думаєте, чому? Що допомогло вам відгадати слово?

4.6. Вербальне та невербальне спілкування

  1. Існує два види спілкування: вербальне та невербальне. Спілкування за допомого жестів, міміки називають невербальним.
  2. Як ви вважаєте, чи доцільно використовувати лише один із видів? У яких ситуаціях?
  3. У своїх зошитах записуємо в рядочок числа від 1 до 4 на певній відстані. Погляньте на дошку. (На дошці показано табличку). Установіть відповідність між прикладами вербального та невербального спілкування. Записуємо лише цифру та літеру відповідного прикладу.

 

4.7. Руханка

https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A

 4.8. Робота з підручником с.139. «Пам’ятка «Вміння спілкуватися»

- Один учень читає текст, два інші відтворюють почуте.

4.9 Вправа «Розіграй ситуацію»

Вчитель пропонує учням розіграти одні і ті ж ситуації по різному: змінити тон, поведінку і т.д.

  • Учитель зробив зауваження учениці через запізнення на урок.
  • Учителька запитує, чи все зрозуміло, а учневі потрібно дещо уточнити.

4.10. Бесіда

- Чи важливий тон, поведінка при спілкуванні? Сформулюйте правила ефективного спілкування.

V. Домашнє завдання

Дослідити стилі спілкування. Записати основні їх характеристики.

VІ. Рефлексія

Вправа «Веселка»

На партах учнів лежить набір кольорів веселки. Вчитель читає усі варіанти підсумку за урок, учні піднімають відповідні кольори.

 

 

 

VІІ. Оцінювання учнів.

Самооцінювання за допомогою карток (максимум 2 бали за кожен із критеріїв)

 

Прізвище та ім’я учня

 

 

Я знаю, що таке спілкування

 

Я можу назвати види спілкування

 

Я можу визначити види спілкування

 

Я можу пояснити вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту

 

Я вмію застосовувати вербальні і невербальні засоби        спілкування для конструктивної комунікації.

 

Я був (була)  активним (-ою) на уроці

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сірак Катерина
Додано
10 травня 2023
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку