Стаття "5 секретів НУШ"

Про матеріал
5 секретів НУШ Усіх вітаю! Я Наталія Гедзюра вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури. Маю за честь сьогодні поділитися своїм досвідом роботи зі здобувачами освіти нової української школи, які навчаються в пілотному 5 класі. Цей матеріал може бути корисним вчителям, які працюють чи наступного року вже працюватимуть у 5 класі НУШ.
Перегляд файлу

5 секретів НУШ

 

Усіх вітаю! Я Наталія Гедзюра вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури.

Маю за честь сьогодні поділитися своїм досвідом роботи зі здобувачами освіти нової української школи, які навчаються в пілотному 5 класі.

Отже, 5 секретів НУШ. З чого ж почати? Пропоную – з інтеграції.

По-перше, в початкових класах діти всі знання отримували комплексно, вивчаючи, досліджуючи, творячи. І хоча наша гімназія не обрала інтегрований курс, я часто на своїх уроках поєдную матеріал своїх предметів. По-друге, підказали діти (до них варто дослухатися). Їм важко було зорієнтуватися, де який зошит, з якого предмета матеріал, а він ще й перегукується за плануванням, деякі теми, особливо, напочатку, співпадають.

Це навіть зручно, бо можна урізноманітнити подачу матеріалу. Або порівняти дві казки, наприклад: індійську народну «Фарбований шакал» та Івана Франка «Фарбований Лис». Учні роблять висновки про те, яка казка створена раніше, що таке мандрівний сюжет та ін. Як продукт пропоную створити лепбук, де можна показати головних героїв в реальному житті за допомогою ілюстрацій, дати можливість погрупувати лісових мешканців кожної казки, показати, до якого божества прирівняв себе кожен хитрун. Тут можуть бути як готові ілюстрації, так і розмальовки, що дуже люблять діти.

2-й секрет – це практична діяльність.

НУШ – це рух, навчальні ігри, експерименти, дослідження та творчість. Ні для кого не секрет, що учні НУШ навчаються все застосовувати у повсякденному житті. Це прекрасно, бо розвиваються життєві компетентності, але іноді це заважає.

Працюючи з 5-класниками, помітила, що в них погано розвинуте образне мислення. Наприклад, на уроці української мови діти працювали в парах, описуючи зображення на картках. Потім я вирішила додати інтриги. І в той час, коли пара презентувала свою роботу, інші мали назвати те, що зображено на картинці. І так, описуючи яблуньку, на якій рясно вродили червоні великі яблука, ми почули що яблука дуже соковиті, корисні, з них можна зробити сік, спекти пиріг… Я ви розумієте, ніхто не вгадав, що саме було на картинці.

Все запрацювало, коли на наступний урок я прийшла з іграшковим собакою. Діти одразу збіглися, щоб його помацати, , погладити, роздивитися, заглянути в очі.

Звичайно, 5-класники люблять гратися, але головне на уроці, щоб гра була навчальною. Тому, якщо на урок прийде гість без запрошення, як ось скелетик Петрик, не нервуйте, а разом з ним навчайте. Дітей це мотивує та зацікавлює. Це може бути індивідуальна, групова чи командна робота. І не важливо, ви даєте завдання у згенерованому Qr-коді, на кольорових стікерах чи вправу з ключем, виконавши яку правильно, можна прочитати ім’я своєї вчительки. Головне – бажання творити та розвиватись.

Що тут скажеш. Ми навіть у дистанційному навчанні знайшли переваги. Цьогоріч карантин у столиці припав на День української писемності та мови, а також наш традиційний тиждень мови та літератури. Тут і тема уроку з української літератури стосувалася перших літописних джерел і самого Нестора, і учні показали себе справжніми творцями, написавши власні казки. Відомо, що сучасні діти надають перевагу аудіокнигам, тому саме такий формат ми обрали. Вийшло досить цікаво. Діти захотіли ще.

Тут не можу не згадати про проєктну роботу. Це, крім створення казок, легенд, виготовлення плакатів «мрії» після прочитання китайської народної казки «Пензлик Маляна», відтворення шляху Герди до Кая (за казкою «Снігова королева» Г.К. Андерсена), що значно цікавіше, ніж, наприклад, складати план до твору, або порівняльна характеристика справжнього та штучного солов’я з однойменної казки того ж автора.

Формувальне оцінювання замість балів. Так було з 1-го по 4-й клас та 1 місяць 5-го.

А далі почалося бальне оцінювання (за рішенням педради). І це теж цікавий досвід. Діти всі бали сприймають позитивно, але знають, що чогось не довчили, то потрібно доопрацювати матеріал. Так з’явилися перездачі. Дуже допомагає «Лист самоаналізу». Тут і учень реально показує свою роботу, і вчитель може побачити чи всі зрозуміли тему, який настрій був у дитини, що допомагає краще взаємодіяти, вчасно звернути увагу на важливі речі.

Ну і яка ж робота в школі без взаємодії з батьками, адже вони теж є активними учасниками освітнього процесу. Нам тут пощастило, бо вже не перший рік користуємось електронним журналом Атомс. У його функціоналі є можливість написати лист на електронну пошту вчителю. Так оперативно вирішуються проблемні питання, вибудовується місточок довіри та взаємопідтримки, що дуже важливо.

 

НУШ – це робота,
Про друзів турбота.
Творчість, натхнення
Не тільки в суботу.

НУШ – крок в майбутнє,
У зоряний час.
Розвиток - круто
Завжди й повсякчас.
Наталія Гедзюра

Дякую за увагу! Передаю слова своєму колезі Ігорю Павловичу.

docx
Додано
15 січня 2022
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку