Стаття "Фіксація прогресу: як цей спосіб мотивує вчитися"

Про матеріал
Навчальна мотивація – це процес, який запускає, спрямовує й підтримує зусилля, спрямовані на здійснення навчальної діяльності. Це – складна, комплексна система. Існують різні види мотивації. Один з них - це фіксація прогресу.
Перегляд файлу

 

Фіксація прогресу: як цей спосіб мотивує вчитися

Навіщо потрібна фіксація? Нерідко учнів демотивує те, що вони не бачать свого прогресу у навчанні. Як учневі зрозуміти, що він чогось досяг? Як він може підтвердити здобуті знання, вміння та навички? Тут буде корисна  фіксація прогресу.

Розберемо застосування стратеги з прикладу курсу англійської мови.

Звернемося до типажів цільової аудиторії нашого освітнього продукту.

Міс Марпл, 26 років, Київ. Домогосподарка. Вивчає англійську мову для себе, як хобі.

Гаррі Поттер, 28 років, Львів. Часто подорожує. Необхідне знання мови, щоб комфортно почуватися закордоном.

Том Соєр, 30 років, Одеса. На роботі знання мови бажане, але необов'язкове. Вивчати мову – це особиста ініціатива.

Що в них спільного? Вони не ставлять собі за мету отримати міжнародний сертифікат або вступити до іноземного ВНЗ. Більшість таких людей взагалі важко можуть собі пояснити, навіщо їм потрібна англійська мова і до якого рівня вони готові її вчити. У них немає розуміння, як має виглядати підсумковий результат, навчальний процес будується на чистому ентузіазмі. У їхньому випадку 100 академічних годин - це занадто довгий шлях до рівня, де учні можуть усвідомити свій прогрес. Тому вчителю треба підтримувати в них почуття, що вони вже молодці і від уроку до уроку пізнають мову трохи краще.

Довгий шлях вимагає мотивуючої дозаправки і ось що можна включити в навчання, щоб учень міг регулярно відстежувати свій розвиток:

  • тести, заліки після проходження певних тем;
  • карту шляху учня (Student Journey Map) – схему, яка відображає освітній маршрут з погляду учня, де можна відзначати прогрес;
  • чек-лист здачі домашніх завдань;
  • швидкий і підтримуючий зворотний зв'язок від викладача;
  • анкети саморефлексії (це допомагає учневі пригадати, що він знає і вміє);
  • порт фоліо.

За допомогою чек-листів, проміжних тестів і SJM саме навчання перетворюється на більш чіткий шлях з простих кроків, які потрібно проходити поступово. Адже набагато приємніше усвідомлювати, що залишилося пройти не 60 годин, а три теми з восьми. А зворотний зв'язок, що підтримує, і саморефлексія допомагають побачити свій результат і оцінити затрачені зусилля. Мотивація завжди знаходиться поряд з дитиною. Учневі необхідно намагатися уникати думок, що кажуть йому, ніби він на щось не здатний. Існують поради, які допоможуть змінити ставлення учня до навчання: змініть підхід, не порівнюйте себе з іншими, визначтеся зі своєю метою, заведіть щоденник, пам’ятайте, звідки ви починали, не бійтеся критики, встановіть час обов’язкового завершення роботи, перетворіть бажання на звички, не здавайтеся і обов’язково фіксуйте прогрес!  

 

docx
Додано
30 серпня 2022
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку