Створення медіапроєкту –один із шляхів розвитку особистості вихованця

Про матеріал
В роботі описуються методи та шляхи створення медіапроєктів гурківців, зокрема навчання навичкам 21 століття: роботі в групі, критичному мисленню, креативності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 Створення медіапроєкту –один із шляхів розвитку особистості вихованця 

 

                                   

 

У ХХІ столітті  неграмотні  не ті, хто не вміє читати і писати, а ті,

хто не може вчитися, а ще – забувати те, чого  навчився, й переучуватися.

Елвін Тоффлер

 

Якщо говорити про майбутнє, то, напевно, підходи до навчання дітей повинні змінюватися.               У сучасному інформаційному суспільстві, отримуючи певні знання, вихованці повинні опановувати навичками ХХІ століття. Успіх дітей у майбутньому житті залежить від набутих навичок креативності, критичного мислення, комунікації та вміння співпрацювати й вчитися. Враховуючи сучасні вимоги до освітнього процесу, одним із інноваціних підходів у роботі дитячої ТВ студії «ОбовсемКа»  є створення вихованцями медіапроєктів.

На початковому етапі роботи діти визначають тему проєкту. Звичайно краще, якщо це робиться за допомогою мозкового штурму у групах. Обрана тема повинна бути актуальною та цікавою для вихованців. Якщо виникає багато ідей – дуже добре! Головне для мене – дотримуватися толерантності та заохочувати вихованців висловлювати свої думки.

Наступним етапом нашої роботи є планування етапів реалізації ідеї та розподіл обов’язків. Все повинно бути зрозуміло та наглядно, тому використовуємо  Scrum дошку. На ній фіксуються всі етапи проекту та розподіл обов’язків між вихованцями, а також що треба зробити? що в процесі роботи? що вже зроблено?

 Далі - пошук матеріалів, їх аналіз, оцінювання та відбір найбільш яскравих та корисних. Під час вибору матеріалу я проводжу міні-тренінг «Факт або фейк?», що не буде зайвим для перевірки інформації та розвиткові у вихованців критичного мислення, навичок аналізу тощо.

                   

З метою розвитку навичок критичного мислення часто використовую гру «Це думка або факт? Чому?», під час якої діти у групах або в парах визначають де факт, а де – ні. Я пропоную декілька ситуацій для тренування, наприклад:

  •        Андрій та Ліза вважають, що Світлана не хоче з ними робити покупки.  Світлана не отримала від Андрія та Лізи повідомлення про зустріч у магазині. Світлана думає, що Андрій та Ліза її покинули;  
  •        Джеймс отримав нуль балів за свій науковий проект.  Джеймс не займався науковим проектом, тому що він лінивий.  Однокласники Джеймса вважають, що він не дуже розумний;
  •        Екс-прем’єр  зазначив, що наразі більшість людей незадоволені ситуацією в країні.

Після того, як необхідні матеріали відібрані, обговорюються їх режисерська подача, особливості зйомки та монтажу. Це теж доречно робити в групах та вчити  вихованців презентувати свої  ідеї, поважаючи думку інших. Таким чином діти вчаться знаходити компроміс. Після зйомки, відзнятий матеріал обговорюється разом з гуртківцями: аналізується їх акторська гра, вимова, ракурси зйомки. Як підсумок такої роботи, відбираємо найкращі матеріали для створення самого сюжету та підбираємо музику. 

Медіапроєкти можуть бути різних напрямків у різних вікових групах. Також  під час створення проєкту можна поєднувати вихованців різних вікових категорій. Робота над медіапроєктами – це безпосередня участь у різноманітних заходах, майстер-класах, зустрічах з цікавими людьми.

Усі завершені медіапроєкти, над якими працювали вихованці гуртка, розміщено на каналі Ютюб:  https://www.youtube.com/user/voksya1, який наразі налічує більш ніж 2000 фолоуверів. Також усі матеріали розміщуються в соціальних мережах міста. Студія також має свою сторінку у мережі фейсбук. Всі сюжети можна використовувати під час позакласних заходів, занять та виховних годин у освітньому процесі.

Серед найактуальніших тем, які обрали для роботи вихованці гуртка,  стали такі:

Тема

Назва проєкту

Посилання на продукт

Участь у заходах

Результат

Екологія навколишнього середовища

Майбутнє Землі в твоїх руках

https://www.youtube.com/watch?v=SBGguIAyU8g

фінал Міжнародного медіа фестивалю «Дитятко»

диплом

Захистимо місто від батарейок

https://www.youtube.com/watch?v=v7bX1d3oE-g&t=58s

Обласний етап конкурсу «В об’єктиві натураліста»

2 місце

Як ми природу захищали

https://www.youtube.com/watch?v=eLmWrpF7Zq0&t=174s

ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл естетичного виховання

диплом

Спорт

Майстер-клас від чемпіону світу

https://www.youtube.com/watch?v=j5Q1ltKZ040

-

 

Супергерої серед нас

https://www.youtube.com/watch?v=22S0uZMI5hw

ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл

диплом

НВЕ Хортінг

https://www.youtube.com/watch?v=rZPJw6jiJXM&t=36s

-

 

Свята та традиції

Масляна

https://www.youtube.com/watch?v=2w6vXX3oNDk

 

-

 

Писанки

https://www.youtube.com/watch?v=XAecujIV_ss

-

 

Про Новорічні дива та ялинку

https://www.youtube.com/watch?v=baZBDFYBn8k

 

ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл

диплом

Художники

https://www.youtube.com/watch?v=eDTIm4yDPo8

-

 

Місцеве самоврядування

#Демократія

https://www.youtube.com/watch?v=XaSmEFoeWJI

Міжнародний медіа фестивалі «Дитятко»

3 місце

У пошуках істини

https://www.youtube.com/watch?v=oMwGTJU3G-s

 

Всесвітній форум демократії, Страсбург

 

Децентралізація Інформація. Стандарти

https://www.youtube.com/watch?v=_QfYVV0IAfo

 

Конференція конкурсу «Кращі практики місцевого самоврядування, м.Київ

 

Війна та злагода

Авдіївка

https://www.youtube.com/watch?v=tIcuRpmzbEY&t=4s

-

 

Небо, це така штука, куди треба дивитися годинами

https://www.youtube.com/watch?v=kchTkgK0_nA

 

Міжнародний медіа фестиваль «Дитятко»,

 

ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл

Лауреат ІІІ ступеня

Доброта

Все, сказанное три раза, становится истиной

https://www.youtube.com/watch?v=B6OwrX0tNik

Міжнародний медіа фестиваль «Дитятко»,

1 місце

ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл

Лауреат ІІ ступеню

Доброта

https://www.youtube.com/watch?v=czoDNC23I_w&t=16s

 

 

Школа

О школе,  учителях и  уроках! Ловите фишку!

https://www.youtube.com/watch?v=2ZQkPSZFk9E

ІІ Відкритий конкурс театрально-сценичного мистецтва малих форм серед шкіл

Лауреат ІІ ступеня

 

Міні-EdCamp Chuhuiv очима дітей

 

https://www.youtube.com/watch?v=gUI1VJhl9ko

 

 

                     

 

Світ інтелектуальних технологій вимагає не тільки від дорослого, а вже і від дитини вирішувати складні інтелектуальні завдання, працювати з інформацією. А нам, педагогам,  необхідно будувати освітній процес виходячи із вимог сьогодення, бути партнерами у цьому процесі, будувати заняття таким чином, щоб забезпечувати розвиток та саморозвиток особистості дитини, активізовувати її творчі можливості у навчанні. Створюючи медіапроєкти, вихованці гуртка не тільки опановують навичками написання текстів, зйомки та монтажу, а й навчаються орієнтуватися в медіапросторі, критично мислити, бути креативними та  працювати в команді.

docx
Додано
1 червня 2020
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку