Створення простого анімаційного зображення.

Про матеріал
Вибірковий модуль. " Комп'ютерна анімація". Урок "Створення простого анімаційного зображення"
Перегляд файлу

Створення простого анімаційного зображення.

Мета:

Освітні - сформувати уявлення про найпростіші способи створення рухомих зображень; закріпити навички обробки графічної інформації.

Розвиваючі - розвиток уваги, логічного мислення, інформаційної культури учнів;

Виховні - виховання моральних якостей: акуратність, дисциплінованість, відповідальність.

Хід уроку:

І Організаційний момент .

Учні сидять за партами (комп'ютерними столами).

Привітання учнів.

Перевірка наявності відсутніх в класі.

ІІ. Перевірка знань за допомогою тесту.

1. Давайте згадаємо, які види графічних зображень ви вже знаєте?

(Растрові і векторні)

2.Що являє собою растрове зображення?

(Растрове зображення - зображення, що представляє собою сітку пікселів - кольорових крапок (зазвичай прямокутних) на моніторі, папері та інших відображають пристроях)

3.За допомогою якого програмного забезпечення редагують растрову графіку?

(Растрову графіком редагують за допомогою растрових графічних редакторів.)

4.Які растрові графічні редактори ви знаєте?(MS Paint, PhotoShop)

5.Які формати растрових графічних файлів ви знаєте? (BMP, PNG, JPEG, GIF)

6.Який з цих форматів має найкращу якість зображення? Чому? (BMP) (Використовується максимальну кількість кольорів)

7 . В якому форматі зазвичай зберігаються файли, отримані на цифрових фотоапаратах? (JPEG, jpg)

8.Чому обрано саме цей формат графічних файлів, а не формат BMP? (Зображення в форматі JPEG зменшується приблизно в 8-10 разів за рахунок стиснення для економії пам'яті фотоапарата)

9.Який ви знаєте недолік у формату JPEG? (Якість зображення при стисненні знижується)

10. В якому форматі не слід зберігати цифрове зображення, отримане за допомогою цифрового фотоапарата?

(GIF - занадто погана якість, тому що використовується всього 256 кольорів)

11.Якщо у формату GIF таке погана якість, де ж він тоді використовується?

(GIF-анімації невеликого розміру)

Взаємоперевірка тесту за зразком (учні за партою обмінюються роботами, порівнюють з еталоном на екрані, оцінюють).
ІІІ. Постановка мети уроку .
Сучасна людина не може собі уявити своє життя без інформації. У ХХІ столітті  80%  цієї інформації - відеоінформація.

- Я пропоную вам подивитися на екрані невелику демонстрацію. (На екрані демонструється файл з анімацією)

- Скажіть, як можна назвати це зображення? Правильно, це анімація, файл у форматі GIF. Чи можна точно сказати, з якої кількості зображень полягає цей файл? (Більше, ніж з одного)

-Чи можна зробити анімацію своїми руками? (Намалювати на папері)

-Чи можна якимось чином автоматизувати цей процес? (Учні пропонують свої варіанти)

-Як ви думаєте, яка буде тема сьогоднішнього уроку?  (Учні пропонують свої варіанти)

- Правильно! Сьогодні на уроці ми познайомимося з GIF-анімацією більш детально і навчимося її створювати.

На даному уроці буде розглянуто створення анімації. Слово анімація має безліч значень.

IV.  Новий матеріал.

- Хто з вас знає, що таке анімація? (Учні відповідають)

1. Анімація (від фр. Animation - оживлення, одухотворення) - західна назва мультиплікації: вид кіномистецтва і його твір (мультфільм), а також відповідна технологія.

https://static-interneturok.cdnvideo.ru/content/konspekt_image/196990/cdae1bc0_959b_0132_65a1_019b15c49127.jpg2. Комп'ютерна анімація - послідовний показ (слайд-шоу) заздалегідь підготовлених графічних файлів, а також комп'ютерна імітація руху за допомогою зміни (і перемальовування) форми об'єктів або показу послідовних зображень з фазами руху.

 Анімація - процес надання здатності рухатися і / або видимості життя об'єктам і мертвим тілам (наприклад, зомбі - анімований труп) в вигаданих світах художніх творів і іграх жанру фентезі.

Створення складних анімованих зображень - дуже трудомістка і непроста задача. Існують спеціальні люди - аніматори, які займаються створенням і обробкою анімації. За допомогою анімації стала можливою передача руху людини різних комп'ютерних персонажам. У більшості фільмів комп'ютерні персонажі насправді мають цілком реальні людські прототипи. За допомогою спеціальних датчиків фіксуються руху і міміка людини, які потім передаються і аналізуються комп'ютером.

- А як робляться мультфільми? (Учні відповідають)

https://static-interneturok.cdnvideo.ru/content/konspekt_image/196994/d49ae510_959b_0132_65a5_019b15c49127.jpg Прийнято вважати, що мультфільм - розвага для дітей. Однак красиві мультиплікаційні історії люблять не тільки діти, а й дорослі. Сьогодні мультиплікація перестала бути просто забавою. Це справжнє мистецтво і складний технічний процес. Для того щоб дізнатися, як роблять мультфільми, потрібно подивитися на роботу художника-аніматора і побачити, як оживають неживі картинки і вчаться говорити пластилінові персонажі. Мало хто знає, що мультиплікація з'явилася навіть раніше кінематографа. Батьком-засновником мультфільмів прийнято вважати Еміля Рейно. Він в 1877 році представив публіці першу рухому стрічку, на якій послідовно змінювали один одного мальовані картинки. Однак і до нього були спроби оживити картинки. Ще в XV столітті в Європі були поширені книги, яке при швидкому гортанні створювали ілюзію рухів персонажів. Власне саме на цьому і побудований сам принцип мультиплікації.

 Найпопулярніший вид мультиплікації донині - мальовані. Змінюються тільки технічні пристосування. Якщо раніше мультфільми малювалися від руки, то тепер це робиться на комп'ютері. Принцип того, як роблять мальовані мультфільми, залишився незмінним. Спочатку пишеться детальний сценарій. Потім малюються всі персонажі. Кожен  малюнок являє собою елемент руху персонажа, окрему  його позу. Таких малюнків може бути тисячі. Після малюнки або фотографуються по одному і зводяться в єдиний відеоряд з 24 кадрами в секунду, або за допомогою спеціальних програм те ж саме робиться на комп'ютері .

3D-мультфільми

https://static-interneturok.cdnvideo.ru/content/konspekt_image/196996/d64f87d0_959b_0132_65a7_019b15c49127.jpgКомп'ютерна анімація - це найперспективніший напрямок на сьогоднішній день. Вони дозволяють робити зображення об'ємним. Це дуже дорога технологія, але саме 3D-мультфільми сьогодні збирають повні зали в кінотеатрах.

Як роблять 3D-мультфільми? Звичайно ж, тут на допомогу людині приходять сучасні технології. Картинка створюється за допомогою спеціальних комп'ютерних програм, наприклад Maya або Z-Brush. Спочатку промальовується «скелет» персонажа з усіма м'язами і сухожиллями. Кожна з них, як у справжньому людському тілі, відповідає за ту чи іншу дію. Тобто при повороті голови ми будемо бачити рух шийних м'язів, а при згині руки буде напружуватися біцепс. Особлива увага приділяється особі, м'язам, які відповідають за міміку. Потім на скелет натягується текстура. Причому це не тільки колір шкіри і одягу.

https://static-interneturok.cdnvideo.ru/content/konspekt_image/196998/d80a0920_959b_0132_65a9_019b15c49127.jpgПотім починається монтаж. Зазвичай аніматор створює 4 секунди мультфільму в тиждень - настільки це кропіткий процес.

 Пластилінові мультфільми. Улюблені з дитинства пластилінові мультфільми робляться трохи простіше. Але комп'ютер в них використовується тільки на стадії монтажу. Всі фігурки у всіх їхніх діях ліпляться вручну. У професійних студіях фігурки роблять з особливого пластиліну, яка не плавиться під лампами. Потім їх укладають на спеціальну поверхню чистого кольору (синього, зеленого) - хромокей. Фігурки знімаються на цифрову камеру. Потім так само знімається фон. А вже на комп'ютері фон і фігурки з'єднуються. Це називається методом перекладання. Зараз він найбільш поширений.

Гра « Хто більше». Учні діляться на 3 команди в залежності від пори року народження : зима, весна, осінь. Кожна команда по черзі називає мультфільми своєї групи ( мальовані, 3d мультфільми, пластилінові). Виграє та команда, яка згадає більше

IV. Практична робота. Гімнастика для очей.

Релаксація: Зарядимо наші очі позитивною енергією.

Перед початком виконання завдання скачайте на комп'ютер 8 файлів: 

F:\1103\10\анимация\cat1.jpg F:\1103\10\анимация\cat2.jpg F:\1103\10\анимация\cat3.jpg F:\1103\10\анимация\cat4.jpg F:\1103\10\анимация\cat5.jpg F:\1103\10\анимация\cat6.jpg F:\1103\10\анимация\cat7.jpg F:\1103\10\анимация\cat8.jpg

1. Створити у програмі Gimp новий файл, у якому кожен шар буде одним з 8-ми скачаних файлів. Для цього

    а) обрати пункт меню "Файл"-"Открыть как слои" (якщо програма не на рос. мові, то обрати пункт з відповідним перекладом)

    б) вибрати усі 8 скачаних файлів.

2. Кожен шар - кадр анімації. Щоб запустити її, потрібно обрати пункт "Фильтры"-"Анимация"-"Воспроизведение". У вікні анімації запустити ролик (натиснути кнопку "Воспроизведение" у вигляді трикутника).

3. Якщо кадри змінюються надто швидко, потрібно змінити швидкість зміни кадрів. Для цього потрібно 

    а) у панелі "Слои" підсвітити шар (один раз клацнути лівою кнопокою миші на назві шару)

    б) перейменувати шар, додавши до імені шару символи дужок і всередині дужок вказати 1000ms (швидкість кадрів 1 с) - для цього потрібно натиснути на клавіатурі клавішу F2 або праву кнопку миші і обрати "Переименовать слой"

    в) таким чином перейменувати усі шари. Наприклад, Шар (1000ms)

    г) запустити анімацію; якщо швидкість потрібно змінити, число 1000 можна збільшувати чи зменшувати, підбираючи потрібну швидкість.

4. Після встановлення швидкості можна зберегти готову анімацію. Для цього потрібно:

    а) обрати пункт меню ""Файл-"Экспортировать"

    б) у лівому нижньому кутку екрану обрати тип файлу gif

    в) у верхньому рядку вказати ім'я файлу і папку

    г) у нижньому правому куті натиснути кнопку "Экспортировать", поставити "галки" для "Сохранить как анимацию" и "Бесконечный цикл".

 V.Домашнє завдання

Придумати сюжет мультфільму за правилами дорожнього руху. На наступному уроці ми за кращим сюжету створимо мультфільм.

VI. Підведення підсумків уроку.

Оцінювання робіт.

  •  Якби не було в нашому житті мультфільмів, то наш світ не був би таким яскравим. Ось і ваші мультфільми зробили наш кабінет яскравіше, світліше, радісніше.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кацалап Лариса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 липня 2019
Переглядів
7633
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку