Розробка навчальних цілей до теми «Оксиди» при вивченні хімії у 8 класі, керуючись таксономією Блума.
І рівень «Знання»
1.Оксиди- це ______ речовини, які складаються з ____елементів, один з яких_______
Оксиди, які містять Ме називаються_______________
Оксиди, які містять не Ме називаються____________
Оксиди, які містять Al і Zn називаються____________
Назвіть оксиди:CO; CuO; MgO
ІІ рівень «Розуміння»
2. З формул виберіть оксиди:
KOH ; CaO ; HCL , Н2О, MgO, BaCO3, CO2, Na2O, Fe2O3.
Випишіть : Основні , Кислотні , Амфотерні.
ІІІ рівень «Застосування»
1.Визначіть формули речовин та напишіть рівняння реакцій:
BaO+ X→BaCO3
2. Здійсніть перетворення відповідно до схеми:
S→SO2→H2SO3→SO2
3. Знайдіть по 1 «Чужому » оксиду в ряді:
H2O ; CaO; SiO2 ;P2O5
CO2 ; ВаO ;CO ; SiO2
4.Напишіть рівняння реакцій:
Фосфор→ фосфор (V) оксид →ортофосфатна кислота
IVрівень « Аналіз»
Доведіть експериментальним шляхом, що в одній із пробірок оксид?
V рівень «Синтез»
Складіть «Сенкан» про оксид за зразком:
1. Один іменник.
2. Два прикметники.
3. Три дієслова.
4. Речення з чотирьох слів.
5. Один іменник – синонім.
VI рівень «Оцінка»
Паркан пофарбували у зелений та синій кольори. Які оксиди при цьому використовували?
Колекція схем- зв'язків таксономії Блума та інтернет-сервісів, які сприяють реалізації навчальних цілей за Блумом:
«Взаємозв’язок між рівнями, навчальними цілями та прикладами завдань, керуючись таксономією Блума».
Рівень |
Навчальні цілі та приклади завдань |
Знання |
Повторення чи розпізнавання інформації Скласти список, виділити, розповісти, показати, назвати |
Розуміння |
Схвачування (розуміння) змісту информаційних матеріалів описати, пояснити , виділити ознаки, сформулювати по-іншому |
Застосування |
Використання в аналогічній (подібній) ситуації використати, проілюструвавати, вирішити |
Аналіз |
Визначення елементів і структури проаналізувати, перевірити, провести експеримент, організувати, порівняти, виявити відмінності |
Синтез |
Об’єднання елементів по-новому створити, придумати дизайн, розробити, скласти план |
Оцінка |
Порівняльна оцінка значущості на основі критеріїв представити аргументи, захистити точку зору, доказати, спрогнозувати |