Театралізований майстер - клас "Формування художньо - естетичної компетентності учня засобами мистецтва"

Про матеріал

Представлені у майстер -класі методи використовуються на моїх уроках.

Метод роздумів про образи музики, метод асоціацій, відповідність музичного образу живописному, словесний опис формують процес сприймання музичного твору та дають можливість кожному учню зрозуміти його особистісну неповторність.

Неможливо уявити уроки музичного мистецтва без виконання пісні. Хочу вам запропонувати вивчення пісні із допомогою мнемотаблиць.

Суть мнемосхем полягає в наступному: на кожне слово або маленьке словосполучення підбирається графічне або частково графічне зображення персонажів казки, явищ природи, деяких дій.

Перегляд файлу

Майстер-клас для керівників закладами освіти Запорізького району

 

Гостей зустрічає

Сніговик:

Вітаю вас, наші гості !

Незабаром Новий рік,

Переступить наш поріг.

Хай до вас він завітає,

З тим, що серце забажає.

Оберіть по одній новорічній іграшці та сідайте за столи, об*єднуйтесь, будь ласка, по групам.

(Музика. Гості дістають зі скриньки по одній  кольоровій іграшці, проходять до медіатеки та сідають за столи з позначкою -

жовта іграшка - це “Мистецтвознавці”, червона - “Музиканти”,

синя - “Психологи”).

Майстер: Доброго дня, шановні гості ! Я, Чайковська Ольга Володимирівна, - учитель музичного мистецтва Новоолександрівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Сьогодні ви станете учасниками Новорічного майстер - класу “Формування художньо - естетичної компетенції засобами мистецтва”.

Ви об'єдналися у три групи: “Мистецтвознавці”, “Музиканти” та “Психологи”. 

Майстер: Музика відкриває нам загадковий, чарівний світ вражень та почуттів. Кожна людина відчуває ці різні настрої, а музика відображає їх, розповідає про людські почуття.Та найголовніше, найважливіше в мистецтві це людина, її почуття й думки, її вчинки та мрії, її радість і смуток, її настрої та життя.

Пропоную проаналізувати музичний твір.

   Цей метод роздумів про образи музики, метод асоціацій, відповідність музичного образу живописному, словесний опис  формують процес сприймання музичного твору та дають можливість кожному учню зрозуміти його особистісну  неповторність.

Кожній групі потрібно, використовуючи один із зазначених прийомів, показати образ та відповісти на питання після прослуховування музики:

  • Про що цей твір?
  • Як би ви назвали цей твір і чому?
  • Скільки в цьому музичному творі героїв?
  • Як музика зображує героя п'єси?

1 група - «Мистецтвознавці» - переклад музики на мову іншого виду мистецтва (за допомогою фарб  намалювати те, про що йдеться у музичному творі).

2 група - «Психологи» - прийом «Асоціація».У конверті предмети є предмети, які допоможуть визначити образ.

 (вата, гілочка дерева (кістяна нога), намистинка, ґудзик, стрічка, перо (літає), шишка (живе в лісі), голка (характер зловісний), камінь, шпилька.)

 3 група «Музиканти» -  обирають картинки музичних інструментів, які звучать  у аудіозапису.

 

Готові слухати музику ?

Отже, музична загадка: (слухають 2 хвилини)

Виконуємо завдання. Для цього вам 5 хвилин.

( Знов лунає музичний твір -  групи працюють, обговорюючи відповіді на питання.)

 

Майстер:  Всі групи виконали завдання. Ви слухали п'єсу композитора Модеста Мусоргського «Хатинка на курячих ніжках» з циклу «Картинки з виставки». 

Група МУЗИКАНТИ - обрали музичні інструменти симфонічного оркестру.

Група МИСТЕЦТВОЗНАВЦІ намалювали фарбами картину, які почуття виникли у них під час слухання музики, використовували темні, яскраві кольори.

Група ПСИХОЛОГІВ - який образ виник у вас?

 

Майстер: Музика, то кудись стрімко несеться, раптом майже зупиняється.

Мелодія якась скорочена - спершу тупцює на місці, потім рухається підстрибом або раптом якось навмисне перебільшено кульгає.

Композитор нас веде від однієї картини до іншої, і ми чуємо, як повз зі свистом і громом проноситься в ступі господиня цього будиночка. (Баба Яга)

 

 Всі групи довели, що це образ Баби Яги.

 

Вбігає Баба Яга:

  • Ви про мене згадали?  А я тут і з'явилась!!! Ха-ха!!!

І мене намалювали!!! І мої улюблені музичні інструменти звучали!!(бере в руку бубон - грає на ньому). Ха!

А ось мої картинки ви не вмієте розгадувати ! Як вони там називаються - ці…. мне...мне..мнемотаб….мнемотаблиці ! Ось!

(дістає із торби малюнки та роздає кожній групі - № 1, №2, № 3,№4, № 5)

(майстер говорит - Баба Яга роздає картинки)

 

Майстер:  Неможливо уявити уроки музичного мистецтва без виконання пісні. Хочу вам запропонувати вивчення пісні із допомогою мнемотаблиць.

 Суть мнемосхем полягає в наступному: на кожне слово або маленьке словосполучення підбирається графічне або частково графічне зображення персонажів казки, явищ природи, деяких дій.

   У мнемосхемах до пісень я використовую маленькі картинки (зображення): схеми потрібно виконати так, щоб намальоване було зрозуміло дітям, викликало у них наочну асоціацію і не відволікало їх увагу зайвими деталями.

 Спробуємо познайомитися із піснею Наталії Май “Новий рік”.

 

Баба Яга: Я покажу як це робити - слухайте !!! (співає та показує на великій таблиці).

 А зараз ви - шановні ! Я буду диригентом ! Уважно слідкуйте за моїми рухами!!!

 

(Всі присутні співають пісню)

Майстер: Сьогодні я охоче поділилась з вами своїм досвідом, навчила вас використовувати потенціал різних видів мистецтв у створенні умов для формування художньо-естетичної компетентності школярів і сподіваюсь почути про ваші враження - прикрасити нашу Новорічну ялинку святковими враженнями

 

Будь ласка, оберіть кольоровий прапорець  та  напишіть свої враження. Прикрасимо нашу новорічну ялинку.

(Музика пісні “Новий рік” Н.Май)

ПРИКРАШАННЯ ЯЛИНКИ (РЕФЛЕКСІЯ)

 

ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ!!!

 

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку