Технологія проведення особистісно зорієнтованого уроку математики в 3 класі

Про матеріал
Оновлення змісту освіти на сучасному етапі розвитку вітчизняної школи веде до трансформації її технологій, надає їй особистісної сформованості. Найпростішою ланкою, з якої складається особистісно орієнтована технологія, є особистісно орієнтована педагогічна ситуація. Це така навчальна ситуація, потрапивши в яку, дитина має шукати сенс, пристосовувати її до своїх інтересів, вибрати творчий момент, дати критичну оцінку.
Перегляд файлу

Технологія проведення особистісно зорієнтованого уроку

математики в 3 класі

 

 Оновлення змісту освіти на сучасному етапі розвитку вітчизняної школи веде до трансформації її технологій, надає їй особистісної сформованості.

 Найпростішою ланкою, з якої складається особистісно орієнтована технологія, є особистісно орієнтована педагогічна ситуація. Це така навчальна ситуація, потрапивши в яку, дитина має шукати сенс, пристосовувати її до своїх інтересів, вибрати творчий момент, дати критичну оцінку.

 Навчання – взаємопов’язана діяльність учителя (викладання і організація навчальної діяльності учнів)  і діяльність учня (учіння), спрямована на оволодіння учнями системою знань, умінь та навичок, їх практичного використання, розвиток творчих здібностей учнів.

 Його ефективність у значній мірі залежить від створення особливого педагогічного середовища, зацікавленої співдружньої праці вчителя та учня.

 У цьому контексті роль учителя на уроці слід визначити так:

1)  організатор навчання, що через зміст передає соціокультурні зразки пізнання;

2) організатор учіння,  тобто   індивідуальної  пізнавальної  діяльності школяра через колективні форми роботи;

3) компетентний консультант і помічник, який володіє необхідними для цього знаннями та вміннями;

4)  посередник  між  дитиною,  учнівським  колективом  та джерелами інформації з визначеної теми.

 Створення індивідуальних робочих зошитів організовує пошук вирішення навчального завдання шляхом розкриття суб’єктного досвіду учнів через діалог, дидактичну гру, рефлексію, а не лише у формі  „запитання - відповідь”:

а) пошук ідеї, гіпотези, рішення;

б) складання орієнтовної програми дій для виконання завдання;

в) максимальну самостійність учнів;

г) залучення учнів до аналізу етапів вирішення проблеми, особистих утруднень; стимулює висловлювання без остраху помилитися, орієнтує на використання різних дієвих засобів, заохочує до нетипових навчальних дій;

д) навчає прийомів  розвитку  уваги,  сприймання,  пам’яті, мислення, уяви, творчого пошуку, роботи з навчальним текстом;

ж) під час повторення та закріплення матеріалу  навчає способів суттєвої обробки вивченого, не зловживає оцінками, частіше використовує методи „цінування” та самооцінки, оцінюючи не лише результат,  а й процес його досягнення;

з)  домашні завдання різнорівневі (з можливістю вибору рівня, методів та засобів вирішення),  що вміщують узагальнені способи дій.

 Використання інтерактивних технік активізує навчально-пізнавальну діяльність дітей, створює доброзичливу атмосферу.

 Якими прийомами може користуватися учитель при підготовці особистісно зорієнтованого уроку, щоб зацікавити учнів? Ними можуть бути:

  • Актуальна мета. Наприклад, під час вивчення цієї теми у 3 класі вчитель пропонує  розв’язати приклади і продемонструвати відповіді практично.
  • Інтрига. На уроці математики під час вивчення теми пропонує запитання: „Що я взнав нового про Песах?”
  • Проблематизація. Постає проблема, яку треба вирішити. Наприклад: „Чи пригодиться нам в житті письмове додавання та віднімання багатоцифрових чисел?”
  • Фантастична ситуація. Вчитель доповнює реальну ситуацію фантастикою. Можна запропонувати перенести навчальну ситуацію в Ізраїль і побувати на святі Песах.
  • Впіймай помилку. Пояснюючи матеріал, учитель зумисне припускається помилки. Наприклад, пропонує третьокласникам розв’язати задачу: „В перший день Песаха до школи привезли 258 ящиків виноградного соку, на другий день – на ... ящиків більше, а на третій день привезли на 139 ящиків менше, ніж в перший і другий день разом. Скільки ящиків виноградного соку привезли на третій день?” Доцільно привчати дітей миттєво реагувати на помилки, розвивати уважність і готовність відповідати швидко.
  • Прес-конференція. Цей прийом використовується, починаючи з 3-4 класів. Учитель частково розкриває тему, пропонуючи завершити її розкриття самостійно, використовуючи підручники, посібники, довідкову літературу тощо.
  • Запитання до тексту. Перед вивченням навчального матеріалу учням пропонується скласти до нього запитання.

Урок, побудований на особистісно орієнтованій взаємодії, є найсучаснішим і оптимальнішим у навчально-виховному процесі, тому що він передбачає врахування індивідуально визначеного підходу до кожної особистості, стимулює пізнавальну активність, визначає індивідуальну траєкторію освітньої компетентності учня.

doc
Додано
13 квітня 2019
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку