Тема дня. Подорожуємо сторінками осені

Про матеріал
Мета. Вчити учнів бачити розмаїття осінньої природи; розкрити красу осінньої природи за допомогою поетичного слова, музики; за допомогою театрального мистецтва показати багатство і щедрість осінньої пори; розвивати творчу уяву, пам'ять, мислення учнів; виховувати бажання бачити прекрасне і необхідність дбайливого та людяного ставлення до довкілля.
Перегляд файлу

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ  18.10

Тема тижня.  Узагальнення і систематизація за темою

Тема дня. Подорожуємо сторінками осені

Мета. Вчити учнів бачити розмаїття осінньої природи; розкрити красу осінньої природи за допомогою поетичного слова, музики; за допомогою театрального мистецтва показати багатство і щедрість осінньої пори; розвивати творчу уяву, пам'ять, мислення учнів;  виховувати бажання бачити прекрасне і необхідність дбайливого та людяного ставлення до довкілля.

Обладнання: маски-шапочки із зображенням тварин, овочів,  загадки про  осінні місяці.

Зміст уроку

Ранкова зустріч.

  -Коли я йшла до школи, то з дерева опустився чарівний осінній листочок і тихенько прошепотів мені, щоб я передала привіт вам від чарівниці осені і побажала вам доброго дня.

-Віко, я бажаю тобі сонячної усмішки, …, …

 (Діти передаючи по колу осінній листочок проговорюють свої  побажання однокласнику на цілий день)

(сідають на килимок)

1. Відгадування загадки

Там доорює,  там сіє,

Трусить яблука в садах.

І малює, як уміє,

На листочках і листках.

-Ну й завзята у роботі!

-Так зате все в позолоті. (Осінь)

 

-Правильно, діти, ми будемо сьогодні узагальнювати знання про пору року осінь.

Презентація

«Осінь, осінь. Лист жовтіє –

Нам знання чарівні сіє»

 

 -У нас сьогодні буде урок у вигляді усного журналу. Обкладенка  нашого журналу

  має назву «Осінь». У нашому журналі 3 сторінки , кожна сторінка має назву, також має завдання. Кожна сторінка буде оживати за допомогою вас, діти.

 

І сторінка «Як упізнати осінь?» (Презентація)

«Який «характер» в осені ?»  Про все це ми дізнаємося з цієї сторінки.

 

 

Ось і прийшла осінь, а разом з нею завітали до нас і три місяці. Які?

 

1. Вправа «Загадкова»  (Корони місяцям)

 

 

 

В школах дзвоник продзвенів,

Школярів дім знань зустрів.

В лісі виросли грибочки,

У опеньках всі пеньочки… (Вересень)

 

Кличуть нас ліси, поля, сади

Дозбирати осені плоди.

Із дерев спадає листя жовте.

То землею ходить місяць… (Жовтень)

 

Золоті метелики з дерева летять,

Крильцями своїми сумно шарудять…(Листопад)

 

-Який місяць називають ранньою осінню? -Чому місяць вересень так називається?

 (Назва дев’ятого місяця року пов’язана з вересом – вічнозеленою рослиною, яка росте в Україні, особливо на Поліссі, в Карпатах.)

  -Який місяць називають  золотою осінню?    Пізньою осінню?

 

2. Вірш «Три місяці осені» (повторити)

 

Матінка-осінь полями іде,

Трійко хлоп'ят за собою веде:

 Вересень, жовтень - старшенькі,

 А листопад ще маленький.

 

 

3. Робота в групах.

 

Взяти із скриньки осінній листок і об’єднатися в  групи.

 

Завдання: прочитати мнемотаблицю. «Який «характер» в осені ?»

 

а) Складіть речення, яке відображає зміст кожної мнемотаблиці   1група

 

 

О

 

 

 

(Восени сонечко часто ховається за хмарами.)

 

2група

 

О

    

( Люди розкривають парасолі).

 

 

3 група

 

 

 

 

 

 

(Восени в лісі виростають гриби, а в садах достигають яблука)

 

4 група

О

 

( Дме вітер, зриває з дерев листя, птахи відлітають у вирій)

 

5 група

 

 

 

 

 

image24. Гра « Дерева, кущі, травянисті рослини»

 

(Діти сідають на килимок)

 

ІІ сторінка «Як живуть тварини восени?» (Презентація)

 

 

1.Що ви можете розповісти про цих тваринок ? Робота з картинкою.

(Розповідь учнів)

 

Похожее изображение

 

 

 

Фізкульхвилинка (Ведмедики)

 

 

2. Робота в парах.

 

Гра «Танграм»

 

 

Завдання: скласти  з геометричних фігур тваринку, яка міняє шубку сіру на білу.

 

1. Сюжетно-рольова гра «Зустріч тварин напередодні зими»

 

Можна використати відповідні маски .

Уявіть собі, що на лісовій галявині в теплий осінній день зустрілися різні представники тваринного світу. Їх всіх турбує прихід зими. Подумайте, про що могли поговорити між собою тваринки з огляду на свої клопоти. Пограйте у сюжетно-рольову гру «Зустріч тварин напередодні зими».

 

 

 

ІІІ сторінка «Чому осінь називають щедрою ?»

 

 

                  Ласкава осінь вже прийшла.

                   Дари нам щедрі принесла,

                   Щоб вся країна й кожна хата

                   Була щаслива і багата.

1. Чому осінь називають щедрою ?»

2. Театралізація  пісні «Ходить гарбуз по городу»

 

Золота красуня — осінь-чарівниця!
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює.
Небо синє-синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне, чудове!

 

-Діти, давайте берегти наше довкілля!

 

  Рефлексія

1. Гра «Так чи ні!»

1) Восени цвітуть квіти? (так)

2) Восени ростуть гриби? (так)

3) Хмаринки сонце закривають? (так)

4) Колючий вітер прилітає? (так)

5) Тумани восени пливуть? (так)

6) Ну а птахи в'ють гнізда? (ні)

7) А комашки прилітають? (ні)

8) Звірі норки закривають? (так)

9) Урожай збирають? (так)

10) Пташині зграї летять? (так)

11) Часто-часто ллють дощі? (так)

12) Дістаємо  чоботи? (так)

13) Сонце світить дуже жарко? (ні)

14) Можна дітям засмагати? (ні)

15) Ну а що ж треба робити?

Куртки, шапки одягати? (так)

 

-Молодці.

 

 

2. Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою.

 

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку