Тема: Ми-сильна нація, будуємо Європу у власному домі!

Про матеріал
Мета уроку: ціннісно-смислові: уміння визначати життєві цінності і мету, ухвалювати правильні рішення;  загальнокультурні: уміння вирізняти особливості національної й загальнолюдської культури; застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності; уміння вчитися: уміння ухвалювати правильні рішення;  інформаційні: уміння самостійно шукати, добирати, аналізувати й відтворювати інформацію;  комунікативні: уміння спілкуватися у команді, групі, формувати предметні компетентності:  навчальна – поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;  розвивальна – розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини;  виховна – виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ   ПЕРШОГО  УРОКУ

Тема:   Ми-сильна нація,  будуємо Європу у власному домі!

Мета уроку: ціннісно-смислові: уміння визначати життєві цінності і мету, ухвалювати правильні рішення;

  • загальнокультурні: уміння вирізняти особливості національної й загальнолюдської культури; застосовувати методи самовиховання, орієнтовані на загальнолюдські цінності;  уміння вчитися: уміння ухвалювати правильні рішення;
  • інформаційні: уміння самостійно шукати, добирати, аналізувати й відтворювати інформацію;
  • комунікативні: уміння спілкуватися у команді, групі, формувати предметні компетентності:
  • навчальна – поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
  • розвивальна – розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини;
  • виховна – виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

 

Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, дитячі малюнки, вишитий рушник, гілочка калини, колоски, віночок, пазли, карта України, карта області, частини карти району, маршрутний лист, відео про річки України, сонечка побажань, скринька.

Хід уроку

Нема без кореня рослини,

А нас, людей , без Батьківщини

          М. Чернявський

  1. Організація класу

«Сонечко бажання».

 

Доброго дня, діти! Сьогодні ви зробили перший крок у середню школу. Сьогодні у нас перший урок після канікул. Ви вже п’ятикласники. Розпочинається нова сторінка вашого шкільного життя. Тож нам потрібно налаштуватися на плідну роботу. Для цього ви отримуєте сонечка з усмішкою, на яких маєте написати побажання для свого сусіда по парті на весь навчальний рік. Потім складете їх до чарівної скриньки і в кінці року відкриємо її, щоб перевірити чи здійснилися побажання.

 

 ІІ. Оголошення теми та мети уроку

   Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми поговоримо про Європу та Україну. Спробуємо розказати, що ж є у нас неповторного, чим ми можемо пишатися,  ми доведемо  приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів

І говорячи про це, маємо знайти відповідь на питання, що ж ми вважаємо своєю малою Батьківщиною.

А зараз я пропоную послухати вам одну легенду.

Колись давно Бог обдаровував різні народи. Один народ прийшов попросити багатий урожай, другий велику територію, третій море, здоров’я і так далі. Щедрий Бог вислухав усіх. І всі народи обдаровані в спокої розійшлися у свої країни. І тоді  Бог уже хотів віпочивати але десь в далечині побачив , що хтось наближається. Були це чоловіки, які покірно привіталися і мовчки скромно стояли. Бог запитав: «Ви хто такі і чого так пізно прийшли, я вже все роздав» А ми добрий Боже українці. Українці? А що ви прийшли попросити. А ми  боязко відповіли українці. Ми прийшли тебе попросити щоб ти любив нас. Настала тиша. Прохання українців розтопило серце Бога. Ви справді прийшли це попросити. Я обіцяю що завжди буду любити ваш народ. Тоді українці уже хотіли іти додому і Бог промовив. – Зачекайте хвилинку українці, я не можу відпустити вас додому із порожніми руками. Для вас вас у мене ще щось залишилося. Я подарую вам прекрасну мелозвучну солов’їну мову, бережіть її, передавайте своїм дітям, я подарую вам чарівні мелодії, чудові пісні, вони будуть такі прекрасні , що вам весь світ буде заздрити. І по третє я подарую вам прекрасну родючу землю, це буде ваша країна, Ваша Батьківщина, яка буде прекрасна мов рай. Шануйте свою Батьківщину, мудро господарюйте в ній. Але я хочу  вас про щось попросити. Пообіцяйте мені, що будете жити у мирі, повазі, не будете заздрити,  допомагайте  один одному. Звичайно ж українці за все подякували, все пообіцяли і щасливі поспішали додому. Але легенда говорить далі… Завжди тоді коло українці обіцянки дотримувались жили щасливо.  Тільки но порушили  гірко  плакали…

Отже Це дуже повчальна легенда. Що ми можемо взяти для себе, що вона нас вчить?

Ми з вами отримали від Бога великий дар, що народилися і живемо в такій чудовій мальовничій землі, це наш рідний край з чарівними піснями, мудрими талановитими людьми. Україна – це прекрасна, чудова земля, яка розкинулася на тисячу кілометрів із заходу на схід і сотні кілометрів із півночі на південь. На такій величезній території і велика різноманітність природи: тут є і гори, і низовини, і височини, і балки, і яри, і багато малих і великих річок. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків. Це безмежні степи і ліси, зелені долини і луки. Все це наша Україна

 Україна – велика європейська держава, про яку ми  сьогодні з вами поговоримо.

А ще легенда повчає нас

  • Що ми маємо берегти, шанувати те, що отримали.
  • Ми  маємо берегти ті людські цінності, якими обдарував нас Бог свою гідність, честь, шанувати старших, з повагою ставитися до інших людей, обов’язково допомогти тим кому це потрібно. Завжди маємо поважати права іншої людини. Тому, що саме ми я, ви , ваші батьки , знайомі, своїми діями, вчинками творимо нашу державу.

ВПРАВА  «Відкритий мікрофон»  Учні а що для вас означає Україна

Давайте кожен продовжить речення

Моя  Батьківщина – це…..Таким чином, для кожного громадянина нашої держави Батьківщина асоціюється з різними поняттями

З  чого починається  Батьківщина? З  нашого дому, маленьких місць неподалік дому, вони такі маленькі, що їх не можливо побачити на жодній мапі світу, але кожне таке місце цілий світ для окремої людини це вулиця де ми живемо, школа де навчаємось, робота де працюємо. Це місце де кожен чоловік, жінка ,дитина прагне рівності, справедливості, гідності.

 

Жити  нині  ізольовано  від  світового  співтовариства  практично  неможливо  жодній  країні. Тому  важко  знайти  країну, яка  б  не  вступала  в  стосунки  з  іншими  державами. Украхна теж обрала свій шлях. Європа не навколо нас. Вона - у нас самих. 

Україна найбільша країна Європи. Центр Європи знаходиться в селі Ділове, що пролягає територією Рахівського району,Закарпатської області. В 1887 р. за часів Австро-Угорської імперії був встановлений кам’яний знак з написом: «Це постійне, точне вічне  місце, визначене спеціальним апаратом, виготовленим в Австро-Угорщині, в Європейській системі широт і довгот. 1887».

Що ж ми можемо розповісти європейцям про свою країну

Ми  здійснимо подорож по 4 станціях:

І станція «Україна – наша країна»

                     Питання

  1. Український народний танець (гопак).
  2. Коли Україна святкує свій день народження проголошення незалежності України (24 серпня 1991 р.)
  3. Грошова одиниця  України. (Гривня).
  4. Давня назва річки Дніпро (Славутич).
  5. Хто є зараз президентом України
  6.  Які моря омивають територію України (Чорне та Азовське).
  7. Скільки страв повинно бути за столом у Святий вечір? (Дванадцять).
  8. Яку назву мала козацька держава? (Запорізька Січ)
  9. Найвища гора українських Карпат. (Говерла).

10. Столиця України (Київ)

11.  У якій області ми живемо

12. Які страви є улюбленими для українців  (борщ, вареники)

ІІ станція «Державні символи України»

  • Державний прапор
  • Державний гімн
  • Державний герб

 

  • Що символізує наш Державний прапор? (Блакитне небо та пшеничне поле)


ІІІ. Третя сторінка. «Народна скарбничка»
(Доповнити прислівя і пояснити їх зміст)

 

Людина без Вітчизни, … (як соловей без пісні)
Всюди добре, … (а дома найкраще)
Кожному мила… (своя сторона)
Без верби і калини… (немає України)
Де рідний край, … (там і під ялиною рай)
За рідний край… (хоч помирай)
Рідна сторона – мати,… (чужа мачуха)
За гроші не купити ні батька,… (ні матері, ні Батьківщини)

 

Рольова гра «Визначні постаті України»

Один учень  має зіграти роль тієї особи, що зображена на портреті. Інші команди мають відгадати про кого йде мова. (А Шевченко, Кличко, Т. Шевченко).

IV. Карта побажань . На дошці карта України, на яку учні клеять побажання один одному.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Годована Мирослава Елемирівна
    Можна використати на перший урок у 2019 році. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 липня 2019
Переглядів
633
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку