Тема. Осінні сільськогосподарські роботи на навчально-дослідній ділянці. Збирання врожаю. Робота на навчально-дослідній ділянці

Про матеріал
Мета: з'ясувати причинно-наслідкові зв'язки між змінами в живій і неживій природі, житті рослин і тварин, а також трудовій діяльності людей; формувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів; виховувати дбайливе ставлення до природи. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент — Діти, яка пора року настала? — Як ви дізналися? — Які зміни відбулися в природі за тиждень? — Відгадайте
Перегляд файлу

Дорога в дивосвіт

Урок 11

Тема. Осінні сільськогосподарські роботи на навчально-дослідній ділянці. Збирання врожаю. Робота на навчально-дослідній ділянці

Мета: з'ясувати причинно-наслідкові зв'язки між змінами в живій і неживій природі, житті рослин і тварин, а також трудовій діяльності людей; формувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

ХІД УРОКУ

І.   Організаційний момент

 Діти, яка пора року настала?

 Як ви дізналися?

 Які зміни відбулися в природі за тиждень?

 Відгадайте загадку: «Невидимка ходить гаєм, всі дерева роз¬дягає». (Осінь)

ОСІНЬ

А осінь вже постукала в вікно. Чарівна осінь, сонячна і світла. Ще гріє серце сонячне тепло, Зелена барва на лугу не зникла.

Ще синє небо радістю цвіте

І хори коників співають стоголосо.

А вдень і не подумаєш про те,

Що вже в дворі стоїть красуня-осінь.

Цвітуть жоржини у моїм краю, — Всі кольори ввібрали диво-квіти! Земля їм віддає красу свою, Та вже не довго їм палахкотіти... Бо над вікном, ось, ластівок нема, Лелеки в небі до тепла майнули. Верба над річкою схилилася сумна, Веселі літні дні давно минули.

II. Актуалізація опорних знань

 Яка є природа? (Жива і нежива)

 Хто належить до живої природи? (Звірі, птахи, комахи, люди)

 Хто ж така людина? (Відповіді дітей.)

 Вона найцікавіша у світі природи! Як і тварина, людина народжується, росте, розмножується, розвивається, старіє, помирає. Людина не може жити без води й повітря, без їжі, тепла, сонця.

III. Мотивація навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

1   Бесіда

 Кому з вас доводилося бути восени в саду? Що роблять люди у саду на початку осені? Коли підбілюють та обкопують дерева? (Роз-глядання малюнків.)

 Що люди роблять восени у полі? (Збирають урожай.)

 Які овочі люди збирають на полях, на городах?

 Що збирають ваші батьки на городах? Чи допомагаєте ви їм? Розкажіть.

►► Інсценізація вірша Т. Маринчук «На городі»

НА ГОРОДІ

На городі грядок — тьма: Тут чого лише нема! Огірочки й помідори, Редька й морква — для комори. Стали соняшники в ряд, Ніби вийшли на парад. Посадила баба трохи Зелененького гороху. Прийде бабин онучок — Зірве повненький стручок! І картопля підростає, Часу слушного чекає. Тут — цибуля і часник, Вкусиш — вхоплять за язик. Буряки розклали листя, Як фартух бабуся Христя. Тут і дині, й кавуни, — Онде зріють вже вони! Гарбузи лежать пихаті, Ніби дід Семен — у хаті.

І пшеничка тут росте, Зріє просо золоте. Топінамбур зріс стіною — Майже врівень з головою! На всі боки пахне кріп, Ледь не лопне стиглий біб. Ось квасоля заплелася, Вусом вгору потяглася. Баклажани, кабаки Полягали на боки. Кукурудза розквітає, Коси радо розплітає. Квітне де-не-де мачок, Наче полум'я свічок. А капуста головата Плаче: «Де ж хусток набрати?» Жовтий перець ніс здійняв, ї червоний засіяв. Наливається редиска, Наверху — зелена кіска. Рахувати вже скінчив. Скільки ж всього налічив? Ну й врожай буде, нівроку, У бабусі цього року!

— Що люди роблять на полях, городах, коли зберуть урожай? (Переорюють лани, деякі поля засівають озиминою.)

2 Робота у зошиті (Урок 11)

3 Рольова гра «Ходить гарбуз по городу»

Учитель роздає дітям маски овочів, діти за словами пісні ходять по колу і ведуть діалог.

Ходить гарбуз по городу, Питається свого роду:

 А чи живі, чи здорові,

Всі родичі гарбузові?

Обізвалась жовта диня, Гарбузова господиня:

 Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!

Обізвались огірочки, Гарбузові сини й дочки:

 Іще живі, ще здорові,

Всі родичі гарбузові!

Обізвались бурячки, Гарбузові своячки:

 Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!

Обізвалась бараболя, А за нею ще й квасоля:

 Іще живі, ще здорові

Всі родичі гарбузові!

Обізвався старий біб:

 Я іздержав увесь рід,

Ой ти, гарбуз, ти перистий,

 З чим тебе ми будем їсти?

 Миска пшона, шматок сала,

 — От до мене вся приправа!

4   Робота на навчально-дослідній ділянці, збирання врожаю

V. Підсумок уроку

— Доведіть, що між тваринами, рослинами й людиною існують зв'язки (на прикладі підготовки до зими).

VI. Домашнє завдання

Дібрати загадки про осінній урожай

1

 

Завантаження...
docx
Додано
13 травня 2019
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку