Тема. Ознайомлення з терміном «частини мови». Розрізнення частин мови за питаннями.

Про матеріал
Вправи до уроку розроблені на природознавчій основі Мета: формувати навички читання і письма, уміння створювати короткі усні й письмові монологічні висловлювання ,вчити спостерігати за словами, які служать для назви предметів, ознак, дій, чисел, розподіляти слова на групи за значенням та питаннями (за частинами мови), застосовувати інформацію в навчально-пізнавальних, комунікативних ситуаціях, практичному досвіді.; –розвивати мислення, мовлення, уяву, пізнавальні і літературні здібностей школярів, вміння аналізувати зміст текстів та формувати рефлексивний досвід за змістом прочитаного. -виховувати в учнів позитивне емоційно-ціннісне ставлення до української мови, читання, дитячої книжки, формування пізнавального інтересу до рідного слова, прагнення вдосконалювати своє мовлення.
Перегляд файлу

   Урок української мови у 2 класі

 

 

Тема. Ознайомлення з терміном «частини мови». Розрізнення частин мови за питаннями.

Мета: формувати  навички  читання і письма, уміння створювати  короткі  усні  й  письмові  монологічні висловлювання ,вчити спостерігати   за  словами, які   служать   для   назви предметів, ознак, дій, чисел, розподіляти слова на групи за значенням та питаннями (за частинами мови), застосовувати  інформацію в навчально-пізнавальних, комунікативних ситуаціях, практичному досвіді.;

–розвивати мислення, мовлення, уяву, пізнавальні і літературні здібностей школярів, вміння аналізувати  зміст текстів та формувати   рефлексивний досвід за змістом прочитаного.

-виховувати   в  учнів  позитивне  емоційно-ціннісне ставлення  до української мови, читання, дитячої книжки, формування пізнавального інтересу до рідного слова, прагнення вдосконалювати своє мовлення.

Хід   уроку

І.Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

-Сьогодні на уроці української мови у нас нова тема. «Частини мови». Ми будемо вчитися  розрізняти частини мови за питаннями. Ми вже познайомилися із самостійними й службовими частинами мови, а сьогодні будемо вчитися знаходити їх у тексті.

-Подивіться на портрет. Чи впізнаєте ви цю людину? Це Василь Олександрович Сухомлинський.Що ви про нього знаєте? Які твори можете пригадати?(Показ збірки творів письменника  «Сонячна квітка»)

-Які його казки ми читали з вами минулого тижня? «Материнське щастя», «Найкраща мама».

-До якої казки учні нашого класу заздалегідь зробили малюнки? «Найкраща мама».

-Давайте пригадаємо цю казку .

Читання казки. Відповіді дітей за таблицею

Автор твору

Назва твору

Дійові особи твору

Тема

Мета

Емоції й переживання

-Ми багато говорили про птахів минулого тижня й на уроці  ЯДС, презентували власні проєкти . Сьогоднішній урок мови  буде присвячений совам. Усі вправи за нашою темою «Частини мови»- про них. Сподіваюся, ви отримаєте нову інформацію. Будьте на уроці  уважними , розумними, організованими, кмітливими.

ІІ.Робота з новим матеріалом.

1Хвилинка каліграфії.

-Прочитайте слова, записані на дошці. Поясніть мені їх значення. Як ви думаєте яке слово не пов’язано  за смислом із совами?

Сова, совеня, совиний, соватися(переміщатися по якійсь поверхні, неспокійно сидіти на місці)

Запишемо буквосполучення,які зустрінуться нам при списуванні слів. Запис за зразком вчителя.

Со  со ов ве ва ви ен  ин  ни ня

Запис слів.

Робота з реченнями. Відновлення  пропущених слів, до якої частини мови вони належать. Каліграфічний запис одного  речення.

Сова знайшла ________.Тітонька Сова розповідає ________ казки.

2.Робота з правилом,таблицею «Частини мови»

3.Робота з прикметниками. Вправа 1

Вправа1

Сови  живуть не тільки в лісі.Полярна сова живе в   арктичній тундрі . У пустелі мешкає земляна сова.У  тропічних лісах -рогата сова. А ближче до води  оселяється болотна сова.

Читання тексту вправи,перегляд світлин,запис на основі тексту

Сова (яка?)……..

4.Робота з іменниками.Вправа 2

Вправа2

Сова-хижий птах і харчується  тваринами .Їжею для сови є дрібні  птахи, жаби, зайці, тетеруки , качки,  гризуни і навіть їжаки.

Читання тексту вправи, запис другого речення, знаходження іменників, визначення числа іменників.

5.Робота з дієсловами. Вправа 3

Читання тексту вправи, запис на основі тексту

Вправа 3

Сови видають багато різних звуків. Уханням сова заявляє  про свої   права на територію.Інші звуки сови –це писк ,шипіння ,крик.

 

Сови  (що роблять?)……………

6.Первинне закріплення. Самопервірка. Вправа 4. «Знайди 3…». Завдання :знайти у тексті по 3 іменники,прикметники,дієслова,числівники.Запис речення з числівниками.

Вправа 4

Біла полярна  сова має  круглу форму голови, жовті очі.

Довжина тіла  сови досягає  сімдесятьох  сантиметрів,  важить сова майже  три  кілограми.

ІІІ.Підсумок уроку.Рефлексія.

1.Гра «Так–ні».Робота з картками за завданнями презентації

А)Сови  вночі краще бачать,ніж чують.

Ні,у темряві сова не бачить мишу,

 поки та не запищить.Тоді     сова відразу підлітає й  хапає її.

-Назвати дієслова у реченні, на які питання вони відповідають?

Б)Сови не п’ють воду.

Так, ніхто з вчених ,які досліджують сов, ніколи не бачив, щоб сови пили воду.

-Назвати іменники у реченні, на які питання вони відповідають ?

В) Сови люблять сидіти під  сильним дощем.

Так, сови люблять сидіти під дощем, так вони доглядають за своїм пір’ям і тримають його в чистоті.

-Назвати прикметник у реченні, з яким словом він пов’язаний.

Г) Одна сова знищує близько трьох тисяч гризунів за чотири місяці.

Так. Багато фермерів влаштовують місця для гніздування сов, щоб сови не дозволяли гризунам з’їдати урожай .Адже одна сова знищує близько трьох тисяч гризунів за чотири місяці.

-Назвати числівники у реченні ,на які питання вони відповідають ?

2.Рефлексія на картках

А) Вибір емотикона мудрої Сови  (-Як я сьогодні працював /працювала?,Мый настрій )

Б) «Відкритий мікрофон».

-Яка інформація була новою,найбільш вразила ….

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку