Тема: Походження материків і океанічних западин. Геологічні ери і епохи горотворення.

Про матеріал
Тема: Походження материків і океанічних западин. Геологічні ери і епохи горотворення. Мета: актуалізувати знання про материки та океани, будову земної кори, літосферні плити; формувати знання про особливості розподілу материків та океанів на земній поверхні, роль переміщення літосферних плит у формуванні материків та океанічних западин; скласти загальні уявлення про відлік геологічного часу; розвивати вміння працювати з картами атласу; розвивати самостійність, наполегливість та уважність під час виконання практичних завдань, уміння організації власної діяльності та співпраці з однолітками; виховувати відповідальне ставлення до навчання, здатність до саморозвитку. Тип уроку: комбінований Методи навчання: 1.Практичний метод. 2.Інформаційно-рецептивний (розповідь-бесіда, пояснення, робота з підручником та картою). 2.Ігровий метод Обладнання: підручник з географії, атлас, контурна карта.
Перегляд файлу

Хід уроку

Організаційні та смислові етапи

Тривалість, хв.

Пізнавальні завдання

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

І.Організаційний момент

3

 

Вітається з учнями. Перевіряє відсутніх, а також забезпечення учнів навчальним матеріалом.

Вітаються з вчителем. Налаштовуються на роботу під час уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

 

4

Повторення попередніх знань.

Перевіряє виконання письмового завдання.

 

Прийом «Лови помилку».

Пропонує знайти помилки у тексті із попередніх тем, який розповідає. 

Показують зошити на перевірку.

Уважно слухають і виправляють помилки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

3

Повторити основні поняття «літосфера», «земна кора», «типи земної кори».

Бліцопитування

1.Що таке літосфера?

2. Що таке земна кора?

3.Які є типи земної кори?

4.Чим материковий тип відрізняється від океанічного?

 

 

Учні беруть активну участь у бліцопитуванні, активно відповідають на запитання.

ІV Мотивація навчальної діяльності

2

Мотивація

Метод «Викликаю асоціацію»

Якою ви бачите нашу планету? Багато води грунту рослин і тварин. А чи замислювалися ви  якою вона була ще чотири з половиною мільярди років тому? Тоді ж на Землі не було ні води, ні сучасної нам атмосфери і, звичайно, не було життя. Вона була схожа на вогняну кулю в якій постійно відбувалися внутрішні і зовнішні вибухи. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь як сформувалися материк і океани , гори і озера і як планета досягла сучасного вигляду.

Уважно слухають вчителя .

V. Вивчення нового матеріалу.

1.Повідомлення теми та мети уроку.

 

2. Будова земної кори

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Дрейф континентів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Рухи літосферних плит.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Геологічні ери і епохи горотворення.

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

Ознайомити з видами земної кори і відмінностями між ними.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчити основні теорії утворення материків і океанічних западин та їх переміщення по поверхні Землі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сформування розуміння явища. Розвивати мислення, вміння аналізувати та всестороннього вивчення явища.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сформувати розуміння понятт

 

 

 

 

 

Повідомляє тему і мету уроку.

 

 

Звертає увагу, що розрізняють два основні типи земної кори: материкову та океанічну. Материкова земна кора складається з трьох шарів: осадового, гранітного і базальтового. Потужність континентальної кори становить від 25 до 80 км. Океанічна земна кора має значно меншу потужність (2–10 км) та складається з двох шарів: осадового та базальтового. Земна кора разом з верхньою частиною мантії до шару астеносфери утворює тверду оболонку Землі — літосферу.

. 

                                                                            Звертає увагу, що З курсу географії 6 класу ви знаєте, що земна кора неоднорідна та складається з величезних блоків — літосферних плит, які переміщуються астеносферою. Разом із літосферними плитами переміщуються й материки. Першим гіпотезу дрейфу материків висловив 1912 року німецький учений Альфред Вегенер. Свою гіпотезу пересування материків А. Вегенер довів лише одним доказом – подібністю берегових ліній сучасний материків. Неповну їх відповідність вчений пояснював руйнуванням берегів морем та віковими вертикальними рухами в літосфері. 

Проблемне запитання.

Чому якщо науково доведено, що материки рухаються ми не відчуваємо цього руху.

 

Як ми вже з’ясували земна кора розділена тріщинами на великі брили,що називають літосферними плитами. Ці плити дрейфують по астеносфері. Під час цього ці плити стикаються між собою та навпаки розходяться. Це призводить до формування різноманітних форм рельєфу.

«Спільне і відмінне» Відкрийте один атлас на с. 3 «Фізична карта світу», а інший на с. 5 «Тектонічна карта світу». Порівнюємо дві карти і знаходимо спільні риси.

 

Ділить клас на 5 груп та пропонує учням  прийом “Гронування”. За даними таблиці на с.22 кожна група характеризує певну геологічну еру і виписує основні тези.

 

 

Записують тему уроку.

 

 

 

Уважно слухають вчителя. Доповнюють.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уважно слухають, висловлюють власну думку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шукають відповідь на питання.

 

 

 

 

Працюють з атласом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконують завдання вчителя.

VІ.  Практичне застосування вивченого

5

Перевірити розуміння вивченого матеріалу.

Прийом «Географічна лабораторія».

Ділить клас на три групи. Пропонує самостійно опрацювати і записати тези до вивченої теми.

Учні працюють у групах над

завданнями. Самостійно роблять висновки та уза-

гальнення.

VІІ . Закріплення вивченого матеріалу

3

Закріпити набуті знання.

Показ відеоматеріалу

Переглядають відеоматеріал.

VІІІ. Узагальнення знань.

2

Узагальнення знань з нової теми.

Просить учнів підвести підсумки уроку

Підводять підсумки.

ІХ. Підбиття підсумків

2

Зробити підсумок уроку

Робить підсумки уроку та оцінює роботу дітей.

Беруть участь у підведенні підсумків уроку.

Х. Пояснення домашнього завдання

3

 

Пропонує вивчити параграф з підручника.

Записують домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Походження материків і океанічних западин. Геологічні ери і епохи горотворення.

Мета: актуалізувати знання про материки та океани, будову земної кори, літосферні плити; формувати знання про особливості розподілу материків та океанів на земній поверхні, роль переміщення літосферних плит у формуванні материків та океанічних западин; скласти загальні уявлення про відлік геологічного часу; розвивати вміння працювати з картами атласу; розвивати самостійність, наполегливість та уважність під час виконання практичних завдань, уміння організації власної діяльності та співпраці з однолітками; виховувати відповідальне ставлення до навчання, здатність до саморозвитку.

Тип уроку: комбінований

Методи навчання: 1.Практичний метод.

                                    2.Інформаційно-рецептивний (розповідь-бесіда, пояснення, робота з підручником та картою).

                                    2.Ігровий метод

Обладнання: підручник з географії, атлас, контурна карта.

 

 

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
2010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку