Даний урок спонукає учнів до самостійних висновків, дослідницької діяльності. На уроці є завдання , що розвивають нестандартне мислення учнів, що підвищує інтерес дітей до роботи на уроці. Робота в групі навчає співпраці, театралізовані завдання допомагають реалізувати творчий потенціал дитини.
Урок з природознавства
3 клас
Тема: Різноманітність тварин в природі. Практична робота: розпізнавання за істотними ознаками.
Мета: розширити поняття: звірі, птахи, комахи; сформувати поняття: риби, земноводні, плазуни; учити розпізнавати тварин цих груп; формувати уміння визначати істотні ознаки тварин, знаходити зайвий об’єкт серед їх сукупності,класифікувати, розвивати уяву;
Виховувати допитливість,пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження й самореалізації у пізнавальній діяльності.
Обладнання: рухома таблиця «Тварини», ілюстрації тварин,картки з завданням для роботи у групах, ляльковий театр, «Дерево очікувань», « шкала оцінювання», таблиці-нумерації груп.
Хід уроку
III. Повідомлення теми уроку.
Корою дерева – парасолькою - шкірою;
Їжаком - молоком - кульбабкою;
Гриб - змію-зеленку.
IV. Робота в групах.
- повторення правил роботи в групі;
- оголошення завдання:описати тварину (за вказаним номером,планом) по черзі;
- обговорити: знайти спільне і відмінне;
- зробити висновок;
- виступ керівника групи (керівник групи під №4).
- завдання групи №7- відшукати цікаву інформацію про тварин.
V. Захист робіт.
- під час виступу дітей вчитель формує рухому таблицю « Тварини».
VI . Фізкультхвилинка.
VII . Закріплення вивченого.
VIII. Лялькова вистав – уривок з казки «Кривенька качечка»
- Народна мудрість, спостережливість відображена у казках. Подивіться уривок з казки «Кривенька качечка».
- Яке відношення ця казка має до теми нашого уроку?
- Чому дівчинка не змогла перетворитися на качечку?
- Коли вона знову стала птахом?
- Про яку ознаку птахів говориться в цій казці?
IX. Підсумок уроку
- робота зі «шкалою оцінювання»;
- робота з «Деревом очікування»
X. Домашнє завдання. За підручником-с.__________ ,знайти казки, в яких народ називає істотні ознаки тварин.