Тема уроку: Я прийшла на побачення, осене, У твої незбагненні світи. (Розділові знаки у складносурядному реченні)

Про матеріал
Тема уроку: Я прийшла на побачення, осене, У твої незбагненні світи. (Розділові знаки у складносурядному реченні) Мета уроку : узагальнити і закріпити відомості про вживання розділових знаків у складносурядному реченні., удосконалити навички правильно вживати розділові знаки у складносурядному реченні та визначати смислові зв’язки між частинами; розвивати творчі здібності; виховувати любов до природи, до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема уроку: Я прийшла на побачення, осене,

                       У твої незбагненні світи.

(Розділові знаки у складносурядному реченні)

 

Мета уроку : узагальнити і закріпити відомості про вживання розділових знаків у    складносурядному реченні., удосконалити навички правильно вживати розділові знаки у складносурядному реченні та визначати смислові зв’язки між частинами; розвивати творчі здібності; виховувати любов до природи, до рідного краю.

 

Обладнання: ілюстрації, картки.

 

 

Хід уроку

 

І.Вступне слово вчителя

 

Я прийшла на побачення, осене,

У твої незбагненні світи.

Подаруй мені трішечки просині,

Трішки золота в мрію вплети.

                              Раїса Котик

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 

ІІІ. Узагальнення та систематизації матеріалу

 

Клас поділений на 3 групи.

Девіз заняття «Успіх групи- мій успіх»

 

1.Індивідуальне завдання. Учневі пропонується написати творчу роботу, використовуючи складносурядні речення на тему: «Мелодія осені».

 

2.Синонімічна хвилинка

Запишіть сполучники – синоніми.

Наприклад:

Бо – тому що, через те що.

І – й, та, ні-ні.

Зате – а, але, проте, однак.

Або – то, чи, або-або, то-то.

Як – мов, немов, неначе, немовби.

 

3.Теоритичні екскурсії з прикладами.

Кожна група готує питання.

  • Складносурядне речення (загальна характеристика)
  • Вживання коми, тере в складносурядному реченні
  • Вживання крапки з комою у складносурядному реченні

 

4.Робота з картками.

Довести, що дане речення є складносурядним. Поставити розділові знаки у реченні та з’ясувати смислові зв’язки між часимнами.

 

Перша група

В холодних снах снують світанки й тремтить замріяно ріка і стелить килим-самобранку дбайлива осені рука. (Д.Борішний)

Друга група

Густа осіння роса аж додолу гнула ще зовсім зелений лист на дереві а небо синіло як широку шатро вкриваючи тиху сонну землю.

 

 Третя група

Надворі ніби ще стояло літо й тільки половина пожовклого листу на шовковицях блищала сповіщаючи про прихід осені.

 

5.Скласти за схемою до ілюстрацій «Золота осінь» складносурядне речення.

  • […,ВО,…], і […]
  • […]- і […,ВО]
  • […], або […=,=…]

 

6.Зробити синтаксичний розбір складносурядного речення. Побудувати схему. (речення записати на дошці.)

Осінні дні тепер стояли у шелестах золота, у вибухах блакитні, в потоках ьузики і чорнобривців, а ночі народжували печаль перелітних птахів.

 

Гра – естафета «Хто більше?»

 

7.Вибіркова робота.

Зачитується творча робота «Мелодії осені».

Завдання групам.

  1. Виписати складносурядні речення і накреслити схеми.
  2. Виписати складносурядні речення і пояснити вживання розділових знаків.
  3. Виписати складносурядні речення і визначити смислові зв’яки між частинами.

 

8. «Моя думка».

Завдання групам: зробити висновок про вживання складносурядних речень у текстах художнього стилю.

 

ІV. Підсумки

 

      Оцінювання.

 

V. Домашнє завдання.

 

Виписати з творів художньої літератури 4 складносурядних речення, накреслити схеми.

 

doc
Додано
25 січня 2023
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку