Тема. Великий дім – держава, лад у ньому – закон.

Про матеріал
Мета. Допомогти дітям усвідомити смисл поняття «держава», «конституція», «права і обов язки»; дати загальне поняття про моральні норми, загальнолюдські цінності; сприяти формуванню правової свідомості молодших школярів; учити аналізувати, узагальнювати, виділяти головне. Розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку. Виховувати почуття поваги до Української держави, конституційних прав і обов´язків кожного громадянина.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Про проведення конкурсу дитячих малюнків з нагоди Дня Соборності України –  Східницька селищна рада

 

 

 

 

  Тема. Великий дім – держава, лад у ньому – закон.                                                 

  Мета.  Допомогти дітям усвідомити смисл поняття «держава»,     

«конституція», «права і обов язки»; дати загальне поняття про моральні норми,

загальнолюдські цінності; сприяти формуванню правової свідомості молодших

школярів; учити аналізувати, узагальнювати, виділяти головне.

Розвивати вміння критично мислити, висловлювати свою думку.

Виховувати почуття поваги до Української держави, конституційних

прав і обов´язків кожного громадянина.

   Обладнання: Конституція України, ілюстрований матеріал до теми,  картки

для роботи в парах, групах, словничок термінів, презентація у форматі Microsoft

Office Power Point,  сигнальні картки, іграшковий мікрофон, відеофільм

«Декларація про права дитини», чарівна скринька з люстерком, столи з

написами на табличках «позивач», «відповідач», «суддя», дерев´яний молоток,

костюми казкових героїв.

ХІД  УРОКУ

І.Організаційний момент

   Слово вчителя  

Продзвенів і стих дзвінок. Час почати нам урок.

Вузлик не один сьогодні будемо в'язати,

На уроці нову тему будемо вивчати.

Тема хоч і непроста та для вас  цікава

І дуже потрібна вона.

   - Сьогодні у нас на уроці багато  гостей, давайте привітаємось до них і

згадаємо наш девіз уроку.

Психоформула  (Слайд 2)

Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.

Працює мій мозок, і вчусь я старанно.

Сприймаю все нове і мислю логічно.

А нові знання застосую практично.

      Таємничо – чарівна хвилинка

- У мене в руках  – чарівна  скринька, у ній найцінніший скарб планети  

Земля. Правда ж, цікаво? Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути,

але поки що не розповідати, кого він там побачив. (Діти по черзі

заглядають у скриньку.)

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

- Так, ви побачили у чарівному дзеркалі кожен себе.

- Людина  – найцінніший скарб. Кожен із вас  – особистість, і саме такої 

людини, як ви, більше на цій землі немає й не буде. Відомий поет України

Василь Симоненко написав про неповторність кожної людини, якій

батьки подарували життя.

Ти знаєш, що ти  - людина?

Ти знаєш про те, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

   1.Вправа «Уяви себе» 

    -Так, кожен з нас неповторний, унікальний, єдиний.

- Уявіть собі, що ви опинились на острові, де ніхто не живе. Ви на ньому

одні.

- Чого вам бракуватиме над усе? (Телевізора, їжі, друзів, спілкування…)

- Більшості бракує друзів, спілкування, тому що ми з вами – люди, й живемо

серед нам подібних. А робить нас людьми не народження,не країна, в якій ми

народилися, а те, що ми живемо зростаємо в людській спільноті.

- Та кожна людина має свої почуття, здібності, характер. Як же зробити, щоб

такі різні, несхожі між собою люди жили в мирі та злагоді?

- Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя

змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо

справу.

 

2.  Вправа  «Мозковий штурм» (проводиться за структурою методу

«Мікрофон»)

- З якими правилами людського співжиття ви уже познайомилися?

Ви прийшли до школи і зразу познайомились із правилами для учнів, щоб

легше було вчителям навчати, а вам – вчитися.

    Сідаєш у трамвай, автобус чи поїзд – перед тобою інші правила – правила

для пасажирів.

    Заходиш у кінотеатр – і тут свої правила, яких повинні дотримуватись

глядачі.

    Коли ти йдеш вулицею, ти – пішохід, і зобов’язаний виконувати правила

дорожнього руху.

- Але є й такі правила, які обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не

були – дорослі чи діти, вчителі чи учні, люди різних професій, різного мате ріального достатку, і якщо цих правил всі дотримуються, тоді в такій державі

все до ладу.

 

3. Проблемне запитання.

 У народі кажуть: « У доброго господаря – лад у домі».

       - Що значить лад?

   Лад – це стан, коли все робиться, виконується як слід, відповідно до вимог, злагода в стосунках, взаєминах. Коли в домі лад, родина живе дружно, радісно й щасливо.

    - Звідки  ж береться лад і як його завести?

    - А якщо дім великий – превеликий – на цілу країну?

 

  ІV. Робота над новим матеріалом.

 1. Вступна бесіда.

- У якій країні ми живемо?

- Якими іншими словами можна назвати країну? (Вітчизна, Батьківщина, держава).

    З дитячих літ ми звикли до слів Батьківщина, Вітчизна. Так ми називаємо Україну тому, що в ній з давніх часів живуть наші діди, батьки. Тут ми народилися, тут усе для нас рідне. Часто ми Україну називаємо матінкою. Бо вона годує нас хлібом, навчає рідної мови, захищає і береже від горя і негоди. Слово держава ви, діти, не часто вимовляєте. Частіше ви його чуєте від дорослих: державна влада, державний діяч.

- Що ж таке держава?  (відповіді учнів)

- Коли ми говоримо, що живемо в Українській державі, то маємо на увазі територію, яка має назву, свої кордони, свої символи, свою мову, своє населення. А тепер спробуємо замінити слово держава на слово країна.                 Що-небудь змінилося? Ні, нічого не змінилося, тому що і про країну ми говоримо те ж: вона має певну територію, свою назву, свої кордони, свої символи, свою мову, своє населення. Але у слові держава є й інше значення. Сьогодні ми спробуємо разом це значення пояснити.

       2. Пояснення учителя (з елементами розповіді та бесіди)

Кожна країна складається з великої кількості родин. У родині, де панує злагода взаємодопомога, взаємоповага – порядок і лад.

- Хто ж наводить порядок (лад) у сім’ї? Звичайно, батьки, і допомагають їм у цьому діти. Тобто уся родина є господарем у своєму домі. Дотримуючись певних правил, вона творить лад.

    Уявимо країну у вигляді великої родини. У такій родині набагато важче наводити порядок.

- Хто є господарем у країні? (народ)

- А чи може народ як величезна родина впоратися з таким складним завданням – навести порядок? Звичайно. Але для цього він з-поміж себе обирає таких людей, які будуть скеровувати життя усього народу.

- Кого ж обирає народ як господар своєї країни? (відповіді учнів)

         Узагальнення учителя.

 По-перше, народ обирає парламент. Як в Україні називається парламент? (Верховна Рада – зібрання обраних народом людей, які від імені своїх виборців керують державою. Цих обранців називають народними депутатами).

 По-друге, народ обирає Президента. Хто в Україні є Президентом?

 По-третє, обрані народом Верховна Рада та Президент створюють Уряд. Як в Україні називається Уряд? (Кабінет Міністрів).

У процесі пояснення учитель малює на дошці (або прикріплює виготовлені таблички з назвами державних інституцій):

 

 

ПРЕЗИДЕНТ

ПАРЛАМЕНТ                                                                        (ВЕРХОВНА РАДА)

 

УРЯД                                                       (КАБІНЕТ МІНІСТРІВ)

 

3. Робота з таблицею.

 

  1.                   «Україна», «Територія», «Кордони», «Мова», «Населення», «Герб, прапор, гімн».
  2.                   «Україна», «Територія», «Кордони», «Мова», «Населення», «Герб, прапор, гімн», «Президент», «Парламент», «Уряд».
  • За допомогою якого слова можна назвати Україну у першому варіанті? (країна)
  • За допомогою якого слова можна назвати Україну у другому варіанті? (держава)
  • Яка різниця у значенні цих двох слів? (відповіді учнів)

Узагальнення вчителя. У словах держава та країна є чимало спільного. Але слово держава  ще   означає організації, які керують країною. Основне завдання держави – організовувати життя людей у країні, стежити за порядком.

 

   4.Робота з підручником. Читання статті «Великий дім – держава, лад

   лад у ньому – закон».

 Бесіда за змістом прочитаного.

   - Хто господар держави?(Народ).

   - Як ви розумієте це поняття?

   - Що допомагає народові керувати державою?

Держава повинна служити людям, а не навпаки.  З’ясуємо,  яку роботу для народу виконує кожна частинка держави.  

  •                  Які обов’язки у Президента? (він призначає найголовніших керівників у державі, він є головнокомандувачем нашої армії, відповідає за підтримання стосунків з іншими державами, відповідає за те, щоб гарно працювали і парламент, і уряд).
  •                  Які обов’язки виконує уряд? (найголовніший його обов’язок – добре налагодити роботу господарства та забезпечити гарне життя людям: заробітна плата, пенсії, допомога дітям, охорона здоров’я, освіта).

 Які обов’язки перед народом виконує парламент? Це запитання може бути проблемним. Учитель повідомляє: щоб відповісти на це запитання, нам потрібно з’ясувати, що допомагає народові наводити порядок у державі.  

  Держава – це країна, яка має організацію для керівництва нею та охорони життя і діяльності громадян.

   4. Розповідь учителя. 

   -Подумки повернемося у найдавніші часи – до життя первісних людей.

    Ще в прадавні часи первісні люди відчули й зрозуміли, як добре, коли між ними є злагода. Разом легше було боротися від дикого звіра, чужинців, нападників. Лише в гурті можна було пережити люту зиму, добути їжу, передати молодим набутий досвід.

    Звичайно, залежно від обставин життя, звичаї вироблялися різні: одні ловили рибу, другі полювали, а інші висівали зернятка в розпушену палицею землю. Але серед інших звичаїв поступово виявлялися найголовніші. Їх ще називають загальнолюдськими: триматися віри й звичаю, шанувати батька й матір, не вбивати, не красти, не свідчити неправдиво, не жадати чужого добра тощо.

    Пізніше, з появою релігії, поведінку людей оцінювали за Божими законами. Існували моральні норми, коли вчинки людей оцінювали з точки зору «добра і зла», «справедливості чи несправедливості», «чесності –нечесності». Порушення норм моралі викликало осуд поведінки іншими людьми.

    Із розвитком суспільства ставало недостатньо звичаїв, релігійних традицій для збереження добрих людських взаємин. І тоді було створено загальнообов’язкові, найбільш важливі та необхідні норми поведінки, які затверджує і охороняє держава. Такий офіційний письмовий документ і назвали законом.  В історії нашого народу вперше письмовий Закон мав назву «Руська правда».  Виданий він був за часів князювання Ярослава Мудрого на початку ХІ століття.

 (Прикріплює на дошці табличку, на якій записано визначення: «Закон – це документ, у якому визначено загальнообов’язкові, найважливіші норми поведінки». Кілька учнів повторюють це визначення.)

Отже, закон – це документ, який затверджує і охороняє держава.

 Який державний орган його створює і затверджує? (Верховна Рада. Отже, Верховна Рада – це спеціальний державний орган для створення і прийняття законів). 

 Як називається основний Закон держави? (Демонструє «Конституцію

України».)  Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року Верховною Радою. Слово конституція походить з латинської мови і означає устрій, тобто будь-яка конституція визначає суспільний і державний лад, основні права і обов’язки громадян.

      5. Робота з підручником. Опрацювання статті «Закон – найголовніший».

      6.Бесіда за змістом прочитаного.

  - Як називається Основний Закон нашої країни? (Конституція України)

  - Про що говориться в Конституції України ? (Прочитати, як про це сказано в тексті)

   - Прочитати, що записано у статті 68 Конституції.

  - Хто може захистити інтереси і права людини, якщо вона не знає якогось закону ?(Знавці закону – адвокати, юристи.)

  -Яких моральних заповідей слід дотримуватись щоб не стати на стежку злочину ?(В разі потреби діти користуються підручником.)

 -А що ж означає в даному випадку слово «закон»? Звернемося до словничка

термінів: Закон – постанова державної влади, що має найвищу юридичну силу.

 

7. Розповідь вчителя.

   - Конституція захищає права і дорослих, і дітей. Причому діти знаходяться під особливим піклуванням. Про це свідчить і спеціально прийнятий у квітні 2001 року Закон України «Про охорону дитинства». Цей Закон написаний у відповідності до усіх міжнародних документів, які охороняють права дитини.

 До розділу права людини включені положення «Загальної декларації прав людини», прийнятої  асамблеєю ООН 1948 року, «Декларації прав дитини», прийнятої 1959 року.

    Звернемося до словничка термінів:

Декларація – урочисте проголошення урядом яких-небудь принципів.

Конвенція – угода між державами.

ООН – найголовніша міжнародна організація, яка об’єднує більшість країн світу.

  У нашій країні діти користуються усіма правами, що і їхні ровесники в інших країнах світу.   

      - А як ви розумієте  значення слова «право»? (Можливість робити щось у

результаті якоїсь дії, яка дозволена законом).

             

7. Робота на картках .

Статті Закону про охорону дитинства

СТ. 1. «Дитиною вважається кожна людська істота до досягнення нею 18 – річного віку (повноліття). Дитина потребує особливої охорони і піклування  як до, так і після народження».

      - Як ви розумієте цю статтю?

СТ. 6. «Кожна дитина має невід’ємне право на життя».

СТ. 7. « З моменту народження кожна дитина має право на ім’я і набуття громадянства».

СТ. 28. «Право дитини на освіту».

— Дитина має право на освіту (вчитель прикріплює ма­люнок), і обов'язок держави — забезпечити доступну для кожної дитини безкоштовну обов'язкову освіту.

СТ. 31. «Право на відпочинок і дозвілля».

- Як ви розумієте цю статтю?

— А які права ви ще знаєте?

                                Права  дитини

                1. Повага до особистості і гідності.

                2. Право на соціальний захист.

                3 Право на житло.

                4. Право на освіту.

                5. Право на свободу слова.

 

          8. Гра «Так чи ні!» (зміст Конвенції про права дитини)

     Я буду говорити твердження, якщо воно є правом , то ви піднімаєте руки вгору, а якщо ні – то сидите тихенько.

1. Усі діти мають право на любов і піклування. (Так)

2. Кожна дитина має право їсти цукерки, чіпси.(Ні)

3. Усі діти рівні в своїх правах.(Так)

4. Жодна дитина не повинна мити посуд.(Ні)

5. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.(Так)

6. Кожна дитина має право відмовитись від обіду.(Ні)

7. Усі діти мають право на повноцінне харчування.(Так)

8. Усі діти мають право на освіту.(Так)

9. Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату.(Ні)

10.Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства.(Так)

   - Діти, я бажаю вам, щоб ви в своєму житті як можна менше  бачили

несправедливість і ваші права не порушувались. Ну, а, якщо це все-таки

станеться, то ви знаєте куди і до кого потрібно звертатися?

    Так, потрібно звертатись до:

- вчителя і адміністрації школи (завучів, директора);

- у службу у справах дітей;

- всеукраїнська дитяча лінія „Телефон Довіри” тел.  8 800 500 21 80;

- міліцію по тел. 102

Фізкультхвилинка

 

 

9. Розповідь

   - Що ще, окрім прав, записано в Конституції? (обов’язки)

    - Як ви розумієте значення слова «обов´язок»? Знайдіть його у словнику. (Обов´язок - це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисним

собі та оточуючим).

- Які ви знаєте обов’язки?

- Чи ви їх дотримуєтеся?

-  Усі діти шестирічного віку мають право відвідувати школу . Добре навчаючись у школі, в майбутньому  зможуть отримати професії, бути освіченими, добре підготовленими працівниками. Діти зобов’язані поважати старших, своїх батьків і вчителів , дбати про своє здоров’я та фізичний розвиток. Діти зобов’язані бережно ставитися до природи, пам’яток культури .

                             Обов’язки  дитини

1.Добре вчитися.

2. Дотримуватись правил школярів.

3. Поважати старших, батьків і вчителів.

4. Дбати про своє здоров’я.

5.Оберігати природу і пам ’ятки культури.

 

10. Аналіз ситуацій.

     1) «Рано – вранці Буратіно поклав абетку в торбинку і підстрибом побіг до школи… До школи треба було повертати праворуч, музика лунала ліворуч. Буратіно почав спотикатися. Ноги самі повертали до моря, де грала музика.

- Школа ж нікуди ж не втече ж, - сам собі голосно промовив Буратіно, - я тільки погляну, послухаю – і бігцем до школи!

Що є духу він кинувся бігти до моря.»

(Перший обов’язок усіх дітей це учитися, систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками. Буратіно цього обов’язку не виконував)

     2)  Народна казка «Котик та півник»

«Були собі котик та півник, і були вони у великій приязні. Котик, було, йде їсти добувати, а півник сидить та хату глядить.

То котик наказує:

- Ти ж нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

- Добре, добре – каже півник.

Навідала півника лисиця та й надумала його підманити. Прийшла раз уночі, насипала півникові під вікном золотої пшенички, а сама засіла під кущем.

Зранку глянув півник у віконце – бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана.

- Піду – но я трошки подзьобаю – нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.

Тільки – но півник за поріг, а лисичка його хап! – та й помчала до своєї хати.»

(Обов’язок усіх дітей – слухатися старших - батьків, учителів. Дотримуватися моральних та етичних норм. Півник забув про свою обіцянку Котикові, зачинитися у хатці і не виходити, не послухався його)

      3) О. Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно»

« Буратіно сів до столу, підгорнувши під себе ногу. Мигдалеві тістечка він запихав до рота цілком і ковтав, не розжовуючи.

У вазу з варенням він заліз просто пальцями і з насолодою їх обсмоктував.

Коли дівчинка відвернулася він схопив кофейника і випив усе какао з носика. Захлинувся й пролив какао на скатертину.»

(Обов’язок усіх дітей – поводитися чемно за столом та в громадських місцях. Дотримуватися моральних та етичних норм. Буратіно не виконував і цього обов’язку)

 

V. Закріплення  вивченого матеріалу ( Перевірка сприйняття і засвоєння  дітьми матеріалу).

    1. Вікторина «Чи знаєш ти казки? Народна казка застерігає».

 З ГЕРОЯМИ КАЗОК ПО СТАТТЯХ КОНВЕНЦІЇ ( Правова гра )

Мета гри: Навчити дітей самостійно працювати з текстом Конвенції про права

дитини. У грі розглядаються конкретні ситуації порушення прав дитини на

прикладі літературних героїв. Основним атрибутом гри є картки з текстом

телеграм від імені літературних героїв, по відношенню до яких були порушені

права.

                 ТЕКСТ ТЕЛЕГРАМ І ВІДПОВІДІ ДО НИХ :

1 . "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені

холодно, я хочу додому."

/Кай із "Снігової королеви" Г.Х. Андерсена, ст.9, ст.8/.

2 . "Мені дуже холодно в зимовому лісі. Діти, допоможіть знайти квіти."

/Падчерка із казки С. Маршака "Дванадцять місяців”, ст.19 і ст.31/.

3 . "Діти, я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку

/ Попелюшка із казки "Попелюшка" Ш. Перро, ст.31 і ст.16/.

  • Яке право порушила мачуха у казці «Попелюшка»? (Примушення до тяжкої праці).

4 . "Діти, допоможіть! Посадили мене в тюрму за те, що допоміг Гарбузу

повернути його будиночок."  /Цибуліно із казки Дж. Родарі "Пригоди

Цибуліно", ст.11 і ст.40/.

5 . "Рятуйте! Нас з'їв сірий вовк!"

/Червона Шапочка і бабуся із казки Ш. Перро "Червова Шапочка", ст. 6/.

6.У казці О. С. Пушкіна « Казка про царя Салтана» дорослими людьми був

зроблений такий вчинок:

      «У бочку з сином посадили,   засмолили, покотили. І пустили в Океан – так

звелів їм цар Салтан».

- Чи мали право ці люди так чинити з царицею і дитиною?

7. «Котику-братику, несе мене Лиска за далекі доли, за високі гори. Порятуй

мене!»/ Українська народна казка «Котик і Півник», ст.6/, ст.9./

8. «Карабас – Барабас  наказує нам  виконувати його забаганки,  грубо з нами

Як говорять: «Права свої знай та обов’язки не забувай!»

 

         2.Сюжетно – рольова гра «Судові справи»

Позивач: Червона Шапочка.

Відповідач: Вовк.

Справу веде суддя: Бакаєв Ростислав Ігоревич.

(Діти  – герої займають свої відповідні місця: стільці,  стіл судді, дерев яний

молоток).  

     Червона шапочка. Ваша честь! Ідучи  по дорозі через ліс до хворої бабусі, я

зустріла Вовка. Він сказав, що він чуйний, добрий, що він теж хоче провідати

хвору бабусю. Я йому повірила. Ми вирішили позмагатися: підемо різними дорогами, хто швидше прийде. А сам випередив мене, обманом забрався до

хати, з їв бабусю, а потім і мене.

      Суддя.  Відповідач, що ви можете сказати про таку заяву. Це правда?

Вовк.   Ваша честь!  Це правда! Але я був голодний, а я маю право на

повноцінне харчування!

Суддя.      Все зрозуміло! Навіть немає потреби йти в нарадчу кімнату!

Оголошується рішення суду! (удар молотком) Ви, шановний, (до Вовка),

порушили головне право дитини – право на життя!

- Ви послухали ситуацію , яка трапилася.

- Хто порушив закон?

- Чи правильний висновок зробив суддя? Чому?

 

      3. Гра   «Права чи обов´язки»

    Учитель називає перелік прав і обов’язків. Коли називаються права, діти

плескають в долоні. Коли називають обов’язки, діти крокують на місці.

 Берегти шкільне майно.

 Лікуватися.

 Відпочивати.

 Старанно вчитися.

 Допомагати рідним.

 Жити у сім’ї.

 Безкоштовно навчатися.

 

VІ.  Домашнє завдання

- Згадайте ще казки або оповідання, в яких є порушення прав дитини.  За 

бажанням намалювати ілюстрацію до них. В зошиті з друкованою основою на

с.15 доповніть прислів´я та, використовуючи довідкову літературу, уточніть

значення слів: право, обов´язок, закон.

 

    VІІ. Підсумок уроку

1.Вправа  «Незакінчене речення»  Проводиться за структурою методу

«Мікрофон», але  учень повинен завершити одне й те саме речення своєю

думкою. «Щоб  життя моїх близьких і друзів стало кращим, а країна, в якій ми

народилися і живемо, стала багатою і процвітаючою, щоб  у нашій державі

постійно був добробут і порядок, необхідно...»

(Дотримуватись законів, певних правил дорожнього руху, правил пішоходів,

поведінки у громадських місцях, у гостях, удома, школі;  усі повинні

виконувати свої обов’язки на роботі, у сім’ї. Люди повинні користуватися

своїми правами.)

Вчитель: Потрібні, насамперед, зусилля кожного з нас  – громадян держави

Україна. І від того, як ви навчитеся бути її добрими громадянами, залежить і

ваше майбутнє. 

  •                  Що таке держава?
  •                  Чим відрізняється це поняття від слова країна?
  •                  Хто у державі господар?
  •                  Які органи створюються для керівництва країною та охорони життя і діяльності громадян?
  •                  Які обов’язки мають ці органи перед народом? 
  •                  Що таке закон?
  •                  Для чого у державі приймаються закони?
  •                  Який орган їх створює?
  •                  Який Закон у державі найголовніший?
  •                  Які ви маєте права і обов’язки?

 

 

( Діти читають вірш  “Знай свої права”)

- Права дитини

     Ми маєм вивчити сумлінно!

- Щоб знати добре в наші дні:

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

-

- То ж прочитай, завчи напам ять

Порадь і друзям прочитать.

- Хай прочитають тато й мама –

Закони всім потрібно знать!

-

- Будь добрим сином чи дочкою,

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи

- Люби свою сім ю і школу

Свою Україну люби!

 

2.Рефлексія

Я знав…

Я дізнався…

Я візьму з собою із сьогоднішнього уроку в майбутнє…

 

docx
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку