Тема. Види і типи ліній. Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Святковий салют.

Про матеріал
Мета: продовжувати розкривати поняття «лінія як засіб виразності»; закріплювати початкові навички роботи з лінією; навчати створювати (на елементарному рівні) виразний образ лінійними засобами; продовжувати формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу. Обладнання: репродукції картин відомих художників, кольорові олівці або фломастери; простий олівець; гумка. Оснащення: Малюнки (зразки робіт) із зображенням композиції «Святковий салют». Тип уроку: комбінований урок. Обладнання: - методичні малюнки вчителя; - репродукції творів художника . - необхідні художні матеріали ( папір формату А4, олівець, гумка, кольорові олівці). Словничок художника: Тематичне малювання - створення композиції на задану тему. Композиція – побудова художнього твору обумовлена його змістом розташування і взаємозв’язок його частин. Натюрморт — це жанр образотворчого мистецтва, що зображує групу неживих предметів. Методи і прийоми: Розповідь вчителя, демонстрація наочності, організація сприймання, педагогічний малюнок на дошці вчителем, загальні педагогічні спостереження, оцінка образотворчої діяльності учнів. Види діяльності: - сприймання; - оцінка; - аналіз; - пізнавальна; - художньо - практична робота. Види мистецтва, що інтегруються на уроці: - декоративне малювання; - література; - художні фотографії.
Перегляд файлу

Тема. Види і типи ліній. Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Святковий салют.

Мета: продовжувати розкривати поняття «лінія як засіб виразності»; закріплювати початкові навички роботи з лінією; навчати створювати (на елементарному рівні) виразний образ лінійними засобами; продовжувати формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Обладнання: репродукції картин відомих художників, кольорові олівці або фломастери; простий олівець; гумка.

 

Оснащення: Малюнки (зразки робіт) із зображенням композиції «Святковий салют».

Тип уроку: комбінований урок.

 


Обладнання:
- методичні малюнки вчителя;
- репродукції творів художника .

- необхідні художні матеріали ( папір формату А4, олівець, гумка, кольорові олівці).
 

Словничок художника:
Тематичне малювання - створення композиції на задану тему.

Композиція – побудова художнього твору обумовлена його змістом розташування і взаємозв’язок його частин.

Натюрморт — це жанр образотворчого мистецтва, що зображує групу неживих предметів.

 

Методи і прийоми:
Розповідь вчителя, демонстрація наочності, організація сприймання, педагогічний малюнок на дошці вчителем, загальні педагогічні спостереження, оцінка образотворчої діяльності учнів.
 

Види діяльності:
- сприймання;
- оцінка;
- аналіз;

- пізнавальна;
- художньо -  практична робота.
 

Види мистецтва, що інтегруються на уроці:
- декоративне малювання;
- література;
- художні фотографії.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь:

1. Бесіда

- Якими олівцями вам більше подобається малювати м’якими

чи твердими?

- Чому?

- 3 якою метою люди придумали фломастер?

- Чи може фломастер замінити олівець?

- Чи любите ви малювати фломастерами?

- У якому малюнку фломастер обов’язково стане в пригоді?

- Для чого художникові потрібні лінії, крапки, плями?

- Що можуть зображувати крапки? плями? лінії?

- Якими бувають лінії?

- Що можна зобразити за допомогою ліній?

III. Закріплення вивченого матеріалу

1. Випереджальне завдання

Учитель пропонує учням намалювати різні типи ліній: концентричні кола; пунктирні лінії з відрізками рівної довжини; пунктирні лінії з відрізками, що зменшуються та збільшуються завдовжки; промінці, що виходять з однієї точки; похилі лінії з нахилом ліворуч та праворуч.

Учитель пропонує розглянути малюнки уважно та визначити, яке саме зображення вони могли б утворити.

2. Навчальна гра «Як олівець»

Учні мають згадати, хто і що за формою нагадує олівець (дерево, телеграфний стовп, черв’як, жираф і т. ін.) і чому.

Ті, хто знайшов найточніші порівняння, отримують кольоровий олівець або фломастер так, щоб решта учнів не бачила його кольору. Дітям необхідно уявити, що чарівник перетворив їх на олівці і фломастери відповідного кольору.

Лише за допомогою міміки та жестів учням-«олівцям» потрібно показати, що вони зможуть намалювати для людей. Решта учнів має відгадати, що намалювали олівці та фломастери.

3. Робота над формуванням навичок і вмінь:

Учні виконують у робочому зошиті навчальні вправи, спрямовані на розвиток дрібної моторики руки.

- Кожна людина любить свята, а найкращою прикрасою свята є святковим салют. Спробуймо і ми намалювати святковий салют.

- Як ви вважаєте, який папір краще згодиться для нашого малюнка: білій чи темний? Чому?

(Учитель малює на дошці два прямокутники - вертикальний та горизонтальний. По низу аркуша ламаною лінією намальовані силуети будинків).

- На якому з прямокутників наш малюнок буде виразнішим? Чому?

- Для зображення салюту необхідно багато простору неба, тому ми обираємо вертикальний аркуш.

(Учитель демонструє, як скомпонувати малюнок, щоб не залишалося порожнього місця, потім виконує роботу на дошці, {завершуючи її крок за кроком.

- Слід звернути увагу учнів ;на зміну характеру ліній: плавні, уривчасті, колоподібні. За бажанням учні можуть додати пра- \Ц°рці та повітряні кульки.)

4. Індивідуальна робота за творчим завданням:

Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

V. Практична діяльність учнів.

VI. Підсумок уроку.

  1.                         Перегляд малюнків і виправлення помилок.
  2.                         Демонстрування дитячих робіт.
  3.                         Рефлексія .

- Скільки в нас вийшло різних феєрверків! У кожного - свій характер, свій настрій.

- Придумайте розповідь про свято намальоване вами.

 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку