Тема: Виготовлення ляльки-зерновушки. Практична робота: Виготовлення ляльки-зерновушки.

Про матеріал
Колеги, пропоную Вашій увазі розробку уроку "Тема: Виготовлення ляльки-зерновушки".
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення ляльки-зерновушки.

Практична робота: Виготовлення ляльки-зерновушки.

 

Мета: навчити здобувачів освіти конкретним трудовим навикам при роботі з тканиною, нитками на прикладі виготовлення ляльки–мотанки; закріпити знання   з історії появи народної ляльки, обрядів і традицій, пов'язаних з виготовленням ляльок;

           розвивати образне мислення, творчі здібності, спонукати до відтворення та узагальнення своєї пошуково-дослідницької роботи з даної теми; розвивати пізнавальну активність, допитливість, художній смаки;

виховувати любов до рідного краю, його традицій, промислів, бажання вивчати минуле, берегти та примножувати традиції українського народу, формувати в учнів працьовитість, охайність, старанність, терпіння під час виконання роботи.

Об’єкт праці: лялька –мотанка

 

Устаткування :

зразки виробів, ілюстрації; фотографії національних костюмів, карти інструкцій по виготовленню ляльки, мультимедійний екран, ноутбук.

Інструменти та матеріали:

клаптики тканини, нитки різного кольору, мереживо, тасьма, бісер для прикраси, ножиці, голка.

Тип уроку: комбінований

Міжпредметні зв’язки: народознавство, історія, культурологія, етика.

Обладнання: відео «Виготовлення ляльки-зерновушки», оформлені дитячі роботи, шматки тканини, нитки, ножиці, заготовки деталей для ляльок, карти інструкцій по виготовленню ляльки.

Хід уроку.

 І.   Організаційний момент

- Перевірка  наявності учнів та готовності їх до  заняття.

- Проведення кінезіологічної вправи для розвитку уваги та памяті(Вухо-ніс, кільце).

ІІ. Актуалізація опорних знань:

  • Демонстрація здобувачами освіти робіт виконаних на минулому уроці.
  • Повторення алгоритму виконання ляльки-дзвіночок.
  • Характристика ляльки дзвіночок.
  • Проведення тестування Kahoot.

C:\Users\Acer\Downloads\qr-code (4).png

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

На попередньому уроці ми ознайомились і сьогодні повторили історію виникнення ляльки, конструктивні особливості, деякі функції ляльки, одну з тенологій виготовлення ляльки-мотанки.

А сьогодні ви дізнаєтесь  ще деякі традиційні способи виготовлення однієї з ляльок.

Пропоную вам вгадати про яку ляльку піде мова, прослухавши її характеристику:

 

це амулети, які за народним повір'ям приносять в дім достаток, благополуччя, допомагають у досягненні успіхів у роботі. При їх виготовленні використовується зерно. Раніше робити ці амулети починали восени і використовували зерно з зібраного врожаю - пшеницю, гречку, просо та інше. Основне правило при виготовленні - заборона застосовувати подрiблену крупу або пластівці, обов'язково лише ціле зерно. Лялечка усередині заповнюється зерном,  повинна бути ситою, товстенькою,  наряджати її потрібно  яскраво.

ЗЕРНОВУШКА

ІV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо вивчати тему «Народна лялька» та  виготовляти ляльки-мотанки.

А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей).

Отже, ми розширимо уявлення про народні традиції створення ляльок-мотанок.

 Розгортаємо зошити, записуємо число, тему уроку.

План:

  1. Матеріали та інструменти.
  2. Деталі крою.
  3. Послідовність виготовлення ляльки.

 

  • Тканина (білого і різнобарвного відтінків).
  •  Нитки, муліне (різних кольорів).
  •  Голка, ножиці.
  •  Крупа – пшоно, гречка, жито, пшениця.

 

  • Перегляд відео-фрагменту з виготовлення ляльки зерновушки з коментуванням вчителя.

 

C:\Users\Acer\Downloads\qr-code (2).png

VІ. Закріплення нових знань

Метод «Мікрофон».

 

  • Яке призначення ляльки-зерновушки?
  • Які деталі необхідно заготовити?
  • Які шви використовуються?
  • Яка послідовність виготовлення ляльки?

VІІ Майстер – клас. Виготовлення ляльки – зерновушки.

(Практична робота)

4.1. Вступний інструктаж:

  • Вчитель ще раз демонструє послідовність виготовлення ляльки.

(учням роздає QR коди з відео роликом, які вони зможуть переглядати і повинні вклеїти в конспект).

  • Повтор правил  безпечної роботи.

 4.2. Самостійна робота учнів.

4.3. Поточний інструктаж

 4.4.Заключний інструктаж (короткий аналіз виконаних робіт,аналіз характерних помилок, які допускали. )

VІІІ. Підсумок уроку.

Рефлексія: метод «Мікрофон».

Які враження залишились у вас сьогодні?

Що нового ви дізнались чи навчились?

Чи сподобалась вам ваша лялька? Яке в неї майбутнє?

 

Виставлення оцінок.

 

ІХ. Домашнє завдання:

 Опрацювати теоретичний матеріал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку