Тема. Вікторина «Всезнайка».

Про матеріал

Мета: Перевірити, закріпити та поглибити знання дітей;навчити працювати в команді, розвивати логічне мислення, пам`ять, кмітливість, вміння висловлювати свої думки, стимулювати творчу діяльність учнів. Сприяти розвитку естетичних почуттів, навчати дітей слухати. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, спостережливість.

Перегляд файлу

Тема. Вікторина «Всезнайка».

Мета: Перевірити, закріпити та поглибити знання дітей;навчити працювати в команді, розвивати логічне мислення, пам`ять, кмітливість, вміння висловлювати свої думки, стимулювати творчу діяльність учнів. Сприяти розвитку естетичних почуттів, навчати дітей слухати. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, спостережливість.

Обладнання: ілюстрації, речі з «Бюро знахідок»,таблиці, фішки.

Література:Дитячий журнал 3 клас, Журнал «Початкове навчання та виховання»,

«Розкажіть онуку», мережа Інтернет.

План

1 тур «Розминка»

2 тур «Вгадайка

3 тур « Скоро мовить скоромовка»

4 тур Категорія знань «Що? Де? Коли?»

5 тур «Спостережливість»

6 тур «Логічне мислення»

7 тур «Кмітливість»  «Як у нас на Україні»

 

 

Хід заходу

-В нашім класі знову  
Чути музику і сміх. 
На весняном святі нині 
Ми вітаємо усіх. 

Обіцяєм, що не будем
Нині сумувати, 
Всіх ми кличем разом з нами 
У вікторині участь взяти.

-Вітаю вас діти! Сьогодні ми з вами гратимемо у вікторину «Всезнайко»! А що означає це слово?

- ВСЕЗНА́ЙКО –так говорять про людину, що вважає себе знавцем усього.  

- Для того, щоб грати у цю гру нам потрібно клас об`єднати  у 3 команди, перший ряд-це команда «Розумники», другий ряд – команда «Знайки», і третій - команда «Кмітливики», а  вкінці ми підрахуємо загальну кількість фішок кожної команди і оберемо переможців.

-А зараз ми виберемо капітанів кожної команди і відзначимо їх нагрудною стрічкою.

-Давайте повторимо правила гри: *працювати повинні всі діти; *відповідати треба чітко; *а якщо знаєш знаєш відповідь, то підіймай руку! Гра проводиться у 8 турів. Почнемо!

!! Основна частина

-1 тур «Розминка»

- Зараз ми розгадаємо ребуси.

  -Погляньте на малюнки; якщо в назві предмета    прибрати літеру, то буде нове слово.

 -  Спробуйте відгадати замасковане слово.

 -Молодці! З розминкою ви впоралися, отже я бачу, що в вас є достатньо знань, щоб рухатись далі.

2 тур «Вгадайка» - Але перш, ніж перейти до наступного туру, зверніть увагу на дошку. На малюнку дівчина у віночку.

- Вінок — це, передусім, оберіг, , вінок — знак життя, долі, життєвої сили, досконалості .
   В Україні вважали, що вінок-оберіг захищає дівчину від недоброго ока, від нечистої сили.   Усього у вінку могло бути до 12 різних квіток, кожна з яких мала свій символ.

-Подивіться, будь ласка, на квіти, які зображені на малюнку.

-Командам потрібно  відгадати назви рослин.

-Слухайте загадку для першої команди:

1.Що за диво-дивина в житі квітка є одна?

 Пала, мов ліхтарик, червоний кептарик (мак)

 

-Молодці! Мак вважається не тільки квіткою мрій, але й символом родючості, краси та молодості.

 

2.-Я на сонце дуже схожа — Золотиста, ніжна, гожа. Я щоранку розквітаю, Промінцями всіх вітаю. Відгадати всім не важко. Що за квітка я?      (Ромашка)

 

 -Ромашка — символом ніжності та коханняі.

 

3. Квітка ця на сонце схожа,
На олію вона гожа,
Жовті пелюсточки має,
Їх до сонця повертає.  (Соняшник)

-Ссоняшник — це символ відданості й вірності.

 

4.На просторах поля золотого Сині зірочки тремтять.

Мов шматочки неба голубого, Виграють, виблискують, горять. (Волошки)

-Волошки у віночку — символ людяності.

 

5.І червона, й соковита, Та гірка вона все літо.

Припече мороз – вона  Стала добра й смачна. (Калина)

-Калина — краса та дівоча врода.

 

6.  Всім квіткам вона княжна. Дивовижна, запашна.

 Хто не ВІРИТЬ і байдужий  Вразить того шип колючий.        (троянда).

роянди – завжди були символом любові.

 

 

3 тур « Скоро мовить скоромовка» .

-Вам  треба виразно і чітко, без зупинок прочитати скоромовку.

-А зараз я  пропоную командам позмагатися у читанні скоромовок.

 -Вам  треба виразно і чітко, без зупинок прочитати скоромовку.

-Прошу капітанів команд підійти та обрати скоромовки.

 

4 тур Категорія знань «Що? Де? Коли?»

-Ви бачити на дощці категорії знань. В кожній категорії по 6 запитань. Потрібно дати якомога більше відповідей. Я буду  читати запитання, а команди по черзі відповідати. За коёжну  равильну відповідь – фішку.

- Капітани команд підійдіть до дошки і виберіть категорію.

 

Тема «Рослини».

*Яка рослина повертається за сонцем? (Соняшник.)

*У якому лісі цілий рік немає листя? (У хвойному.)

*Як називається сушений виноград? (родзинки)

  * Насіння якої рослини використовують для приготування шоколаду? (какао)

*Як називається колючка на троянді? (шип)

*як називається суха трава - (Сіно)

 

    

Спорт

1.    Як називається кінець дистанції? (фініш)

2.    Куди забивають м’ячі у баскетболі (у кошик)

3.    Чим грають у хокей? (ключками)

4.    

5.    Чим грають у волейбол? (м’ячем)

6.

 

Тема музика

1  Знаки, якими записують музику (ноти)

2 Велика група людей, що співають (хор)

3.    Як називаються пісні, якими зустрічають весну (веснянки)

4.    Частина пісні, що повторюється (приспів)

5.    Хто пише музику для творів? (композитор)

 6. Коротенька різдвяна пісенька. (Колядка.)

 

5 тур «Спостережливість» (малюнки з тваринами)

- А тепер спробуйте згадати, як і про кого у нас кажуть в народі  про риси характеру і почуття людини:

-Наприклад, сміливий, як (хто?) лев.

 

1. Працьовитий, як...( бджола, мураха.)

2. Злий, як...(собака, вовк.)

3. Хитрий, як...(лисиця.)

4. Впертий, як...(баран, віслюк, бик, козел.)

5. Боягузливий, як...(заєць.)

6. Тихий, як...(миша.)

7. Запасливий, як (білка.)

8. Витривалий, як кінь.)

9. Зубастий, як...(щука, крокодил.)

 

6 тур «Логічне мислення»

-Конкурс «Вірю – не вірю»

-На кожне запитання теба відповісти «вірю» або «не вірю». Відповідають капітани команд.

Тема:природа

  1. У мурашок існують «садівники,доярки,охоронці,прибиральники.   (вірю)
  2. Урюк, курага,абрикос. Це все назви однієї рослини.      (вірю)
  3. Є такі рослини, які приваблюють комах не для запилення, а щоб з’їсти.           (вірю)

Тема:професії

1.Людину, яка готує їжу можуть називати кок.   (вірю)

2.Людину, яка веде концерт називають – режисер ( не вірю)

3.Люди, які працюють під землею і добувають вугілля – це підземники                      ( не вірю)

Тема:мистецтво

1.Фарба – це  речовина для забарвлення предметів у той чи інший колір.                (вірю)

  1. Коли змішати синію і жовту фарби, то отримаємо червону. ( не вірю)
  2. Посуд виготовлений із глини називають керамічним.           (вірю)

Тема:математика

1.Прилад для креслення кола- це лінійка.     ( не вірю)

2.Щоб викласти прямокутник, потрібно чотири палички.     (вірю)

3.Дія множення перевіряється дією ділення. (вірю)

Тема:космос

  1. Місяць – штучний супутник   Юпітера.      (не вірю)
  2. Інша назва Чумацького шляху – Молочний шлях. (вірю)
  3. Хвостате небесне тіло – це комета.        (вірю)

7 тур «Кмітливість»  «Як у нас на Україні»

-Я читаю про  поняття, тісно пов’язане з Україною, ави повинні вгадати, про що йде мова.

-Реалія І. Здогадайтесь, про що йде мова?

1. Це – символ Батьківщини,  здоров’я й краси, щасливої долі і родинної пам’яті, любові і вірності . 

2.Це важлива складова українського національного одяга.

3.Це -може бути і для  чоловіків, і для жінок і навіть дитячім, воно - вишите  різними техніками та орнаментами,  інколи передається у спадок.               – Про що йде моова?                  (Вишиванка)

Реалія 2

  1. Це -прекрасний витвір мистецтва,, символ весняного пробудження природи.
  2. Воно розписане різноманітними символами.
  3. Християни освячують це у церкві разом з паскою.

 Що це ?                               (Писанка)

Реалія 3

  1. Хата без нього, що родина без дітей.
  2. Хліб та сіль на ньому – є ознакою  гостинності українського народу.
  3. Їх вишивають, а потім прикрашають ними хату або витираються.         Це-?      (Рушник)

 

8 тур «Догадливість».

-На дощці ви бачити кросворд, який ви повинні відгадати. Але спочатку послухайте загадки!

1. В ньому я пишу весь час
І не тільки я  - весь клас!
Пишем гарно, як один!
Бо «обличчя учня» він. (Зошит)



9. Жив колись дідусь Перо,
Вчив писати дітвору,
В нього гарна є онучка:
Кулькова червона… (ручка)


2. Дуже я потрібна всім,
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу, 
Хоч сама завжди мовчу. (Книжка)


 

3. Ниточки, папір, тканину,
Розділяють на частини. (Ножиці)

 

10. Гострий ніс і вперта дуже вдача,
З олівцем він дружить на додачу.
Та кутів не любить малювати,
Все б йому кружляти і кружляти. (Циркуль)


4. Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює,
Хто ж цей славний молодець?
Здогадались? (Олівець)

11. Я негарно написав,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка
Ця вертлява буквоїдка.(Гумка)


5. В нім малюють сонце, квіти,
Маму, тата, гарний дім.
У цій «книзі» малювати
Дітям до вподоби всім. (Альбом)


12. Які уроки вже були,
Що назавтра задали,
Пам’ятає всі оцінки,
Навіть ті, що з поведінки. (Щоденник)


6. Лінія пряма – це мука
Вміти креслити – наука!
Допоможе  всім… (лінійка)


13. Величезне полотно
Та й існує вже давно.
Любим ми на нім писати,
А ще більше – витирати. (Дошка)


7. На хатинку схожий я.
Тут живе одна сім’я:
Мама-ручка, циркуль-тато
Й діток-олівців багато. (Пенал)

 

 

 

 

 

 !! Заключна частина.

 

-От і закінчилася наша Вікторина «Всезнайка».  Сьогодні ви показали себе дуже добре: проявили свої розумові знання, були дуже уважними. Усі молодці!

- Підрахуємо кількість фишок у кожної команди.  Перемогла команда    ……!  Усі команди отримують грамоти за участь у вікторині.

 

Висновок. Як сказав давньокитайський філософ СюньЦзи: «У вченні не можна зупинятися». Протягом усього життя ви будете відкривати для себе щось нове, а шкільне знання-це фундамент подальшої освіти. Тому саме зараз необхідно старанно вчитись, щоб стати освіченою людиною!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку