Тематичне оцінювання "Службові частини мови"

Про матеріал
Тематичне оцінювання покликане виявити рівень знань учнів про службові частини мови. Робота складається з трьох рівнів. Перший рівень - тестові завдання, другий - завдання на встановлення відповідності між службовою частиною мови та реченням, де вона вживається, робота з поданим текстом, третій рівень - складання опису з використанням службових частин мови.
Перегляд файлу

Тематичне оцінювання

за темою «Службові частини мови»

 

І рівень

 

1.   Укажіть речення, в якому вжито непохідний прийменник:

 

    А)  З-під коріння липи било джерело погожої води.

    Б)  Дорога біжить поміж високих трав.

    В)  Дорога йшла коло самого Кайдашевого городу.

    Г)  Плекаймо в серці кожне гроно, прозоре диво калинове.

 

2.   Через дефіс пишеться прийменник у реченні:

 

    А)  З/поміж коріння старої груші сягнуло вологим зблиском двоє очей.

    Б)  Вона вже зовсім у бугилі і подорожнику, о/біч неї на травах не сіріла курявичка,  

       збита людськими ногами…

    В)  Навколо села, у яругах, порослих лісом, сніг спершу сіявся на бліді коси 

       померхлих трав, шарудів по/під опалим листям, хурделився до/в/кола закущених 

       терниною круч…

    Г)  Ти не дивись, що буде там, чи забуття, чи зрада: весна іде на/зустріч  вам, весна в 

       сей час вам рада.

 

3.   Укажіть речення, у якому сполучник служить для зв’язку простих речень:

 

    А)  Синє море звірюкою то стогне, то виє.

    Б)  Кожна квітка тягнеться угору, а сонце і блакить милують її, цілують.

    В)  Тоді Десна була глибокою і бистрою річкою.

    Г)  Я пам’ятаю вчительку мою, просту, і скромну, і завжди спокійну.

 

4.   Позначте речення, яке містить частку:

 

    А)  На галявині біля струмка розташувались на привал бійці маршової роти.

    Б)  Ніхто нас не схибить, ніхто не схитне.

    В)  Якщо втрачено все, залишається совість.

    Г)  Було колись в одній країні: сумний поет в сумній хатині рядами думи шикував.

 

5.   Вигук не виділяється розділовими знаками в реченні:

 

    А)  Е синку, то не Гафійка, то Галя на роботі.

    Б)  Геть думи сумні!

    В)  О вітре, вітре з України, що ти там бачиш, розкажи.

    Г)  Гей піднімайтесь, хто сильний та дужий!

 

6.   Укажіть речення, у якому вигук пишеться через дефіс:

 

    А)  Цить/те, мамо! Он Дмитро сюди йде!

    Б)  Гей/гей, козаче! Чого се тебе занесло на кручу?

    В)  Геть/те! Спершу самі навчіться, а тоді вчіть інших!

    Г)  А/гов, хлопче, –  а чого тобі тут треба? Битися чи миритися?

 

 

 

ІІ рівень

 

7.   Установіть відповідність між прийменником і словосполученням, у якому треба вживати цей прийменник.

 

    1.  У                                    А)  …ореолі слави

    2.  в                                     Б)  як … воду опущений

    3.  уві                                  В)  бачити … сні

                                                Г)  йти … дорозі 

 

8.   Установіть відповідність між сполучником сурядності і реченням, у якому він міститься.   

 

                                   А)  Погожий вечір ще не погасив самородків золота, розкиданих над

   1.  Єднальний          обрієм, а вже небо розлилось, як повінь,  заливало сизо-зеленавою

                                     водою луги…

   2.  Протиставний  Б)  Леся прудко стрибнула з човна і зникла в лісі, похрускуючи

                                      хмизом.

   3.  Розділовий         В)  Коли б його пустити з косою просто, він обкосив би всю земну

                                      кулю…

                                    Г)  І пливуть тоненькими поплутаними струмочками не то думи,

                                      не то мрії.        

 

9.   Установіть відповідність між вигуком за значенням і реченням, у якому вжито такий вигук.

 

    1.  Вигуки, що виражають      А)  Ой, скажи, дай пораду, як прожити без долі! 

       різні почуття;                        Б)  Добраніч, сонечку! Ідеш на захід… Побачиш

    2.  Вигуки, що виражають          Україну – привітай!  

       спонукання до дії;                  В)  «Чап-чап-чап-чап!» –  пливе здалека по тихій річці.

    3.  Вигуки, що виражають      Г)  Ех, Миколо, здається, я знайшов те, що шукав. 

       привітання, подяку.            

 

Робота з текстом

 

    (1) Золота осінь… (2) Ах як нехочеться листу з дерева падати, - він аж ніби кровю з печалі налився і закривавив ліси. (3) Сумовито репить дуб, замислився перед зимовим сном ясен, тяжко зітхає клен. (4) Креслять тригонометричні фігурки високо в небі запізнілі журавлі запитуючи своїм «кру-кру»: «Чуєш, брате мій, товаришу мій? Відлітаємо!»

                            

    10.   Укажіть речення, у яких допущено орфографічні помилки.

 

    11.   Укажіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.

 

ІІІ рівень

 

    12.   Складіть опис «Ранок за моїм вікном» (6-7 речень). Використайте підрядні 

        та  сурядні сполучники, підкресліть їх.                                                                                  

doc
Додано
2 серпня 2020
Переглядів
2783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку