Тематичний день у 2 класі. Позакласне читання "Лине осінь золотава..."

Про матеріал
Даний матеріал направлений на формування читацької та пізнавальної компетентностей учнів; морально-естетичних уявлень, здатності до творчої діяльності; мовленнєвий, літературний, інтелектуальний розвиток.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема. Позакласне читання. «Лине осінь золотава…»

Мета:

  •                 формування читацької та пізнавальної компетентностей учнів; морально-естетичних уявлень, здатності до творчої діяльності;
  •                 мовленнєвий, літературний,  інтелектуальний розвиток.

          Методично-дидактичне забезпечення: загадки, вірші, матеріали для читання  на осінню тематику, казка В.Сухомлинського «Зустріч з Барволистом»; піктограма для прийому «Мнемотехніка»; запис творів П.Чайковського «Пори року. Жовтень», Вівальді з циклу «Пори року»; відео казкової осінньої природи, відеоролик «Чому листя змінює свій колір восени»

Хід уроку

 

І. Організація класу

Моя мила дітвора,

Вам бажаю я добра!

Щоб урок пройшов цікаво

Попрацюємо наславу.

ІІ.Щоденних 5. Читання для себе

(На полиці матеріали для читання, обєднані осінньою тематикою. Діти самостійно обирають тексти для читання)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми і завдань уроку

1. Відгадування загадки

Вже дерева стали голі –

І каштани, і тополі…

І дощі ідуть щодня –

Довгі пасма косі –

І ніхто їх не спиня –

Це ж на дворі … (осінь)

      - Які природні явища, описані в загадці допомогли вам її відгадати?

      - Сьогодні на уроці  позакласного читання ми побачимо осінь не тільки, як природне явище, але і як живу золоту красуню, яка мандрує по землі, осипаючи її багатими щедротами осіннього урожаю і неповторної краси різнокольорових барв. А ще ви отримаєте відповіді на питання , які у вас виникли на першому уроці.

2. Створення емоційного настрою

(Звучить музика Вівальді з циклу «Пори року», на екрані відео казкової осінньої природи)

Поглянь навколо – чарівниця-осінь

В коралах, в золоті стоїть!

Пожовкле листя і бездонна про осінь,

І срібла павутина вдаль летить…

Іскриться сонце, але вже не жарко,
І шелест листя на алеях парку…

А листячко кружляє і летить.

Дихне вітрець і листячко зірветься,
Щоб політати в синяві небес.

А я дивлюся і мені здається,

Що я іду у казку, в світ чудес…

ІІІ. Робота за темою уроку

1. Розгляд ілюстрацій, картин

- Подивіться на картини. Такою бачать осінь художники.

- Що вабить око в осінньому лісі? А що навіває сум?

2. Слухання твору П.І.Чайковського «Пори року. Жовтень»

- Який настрій цього твору?

- Які картини викликала музика у вашій уяві?

3. Декламування  учнями віршів  

- Які поетичні твори ви підготували?

(Слухання творів про ранню осінь, золоту осінь та пізню осінь)

      - Музика, поезія і живопис дружать між собою, потрібно тільки побачити цю красу.

4. Опрацювання казки В. Сухомлинського «Зустріч з Барволистом»

4.1 Читання з передбаченням

- Хто може бути Барволистом? Про що може йтися в цьому творі?

(Читання за частинами , відповіді на запитання за класифікацією Б.Блаума)

  •       Хто ж буде забарвлювати листя?
  •       Що, на вашу думку,  відповість маленький дідусь?
  •       Чому Барволист не зафарбував листочків вишні? Чому ви так думаєте?
  •       Що буде далі?

4.2. Самостійне читання твору

- Що в казці вигадка? А що буває насправді?

- З якого дерева опадає листя найпізніше?

- А хто може пояснити, чому листя змінює свій колір і опадає? У кого будуть які припущення?

- Спробуйте обґрунтувати свої думки.

- Кого ще більше зацікавило це питання?

5. Перегляд відеоролику «Чому листя змінює колір восени»

- Хто тепер може пояснити своїм молодшим братикам і сестричкам або друзям чому жовтіє листя восени?

6. Динамічна пауза

(Діти виконують танок осінніх листочків)

7. Щоденних 5. Слухання

- Послухайте вірш А.Костецького «Осінній клен». Намагайтесь уявити картину, описану автором, відчути настрій твору. Прислухайтесь до кожного слова.

8. Виразне читання вірша учнями

 - Визначіть настрій вірша. Поясніть свою думку.

- Якими словами автор описує листочки?

- Прочитайте вірш, за допомогою інтонації передаючи сумний настрій, ніжність, тишу.

9 Вивчення вірша напамять. Прийом «Мнемотехніка»

10. Творча робота. «Друкування» осінніх листочків

- Розкладіть на столі зібрані вами листочки з різних дерев. А тепер відправимо листочки скупатися під «дощем компліментів». Скажіть, які вони? На що схожі? Як летять?

- А давайте залишимо собі фото на пам’ять. Зафарбовуємо листочок із зворотної сторони гуашшю необхідним кольором . Прикладаємо на папір. Накриваємо зверху аркушем паперу, легенько притискуємо і ніжно пригладжуємо долонькою, примовляючи: «Любий листочку,  я буду тебе памятати, але ти не сумуй, ми зустрінемося з тобою навесні». І вдячний листочок подарує вам своє фото.

Ось таке!

11. Виставка і обговорення робіт

ІV. Підсумок уроку. Рефлексіія

      - Чи був цей урок для вас цікавим, повчальним? Обгрунтуйте свою відповідь.

Вправа  «Сенкан»

Осінь

Золота, щедра.

Настала, володарює, хазяйнує

Золота осінь завітала в Україну.

Господарка.

 

Листя

Жовте, багряне.

Летить, танцює, кружляє.

Опадає з дерев осіннє листя.

Листопад.

V. Домашнє завдання

Підготувати народні прикмети, повязанні з осінньою порою.

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку