Різнорівневі тестові завдання для сімейної форми навчання, які охоплюють матеріал ІІ семестру.
Семестрова контрольна робота № 2 з української мови у 8 класі
(сімейна форма навчання)
Завдання 1– 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
1. Укажіть правильне твердження.
А синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає її будову;
Б синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає лексичне значення слова;
В синтаксис – розділ граматики, який вивчає способи поєднання слів у словосполучення та речення, будову і типи цих синтаксичних одиниць;
Г синтаксис – розділ граматики, який вивчає правильне написання слів.
2. Не є однорідними членами виділені слова рядка.
А Плавай, плавай лебеденько, по синьому морю…(Т. Шевченко)
Б І соловейко на калині то щебетав, то затихав( Т . Шевченко).
В Повітря було чисте, прозоре(П.Мрний)
Г Відшелестіли лебеді і трави (Л. Овдієнко)
3. Усі неоднорідні означення, ОКРІМ(розділові знаки пропущено).
А Білі червоні жовті троянди
Б теплий весняний день
В моя найкраща подруга
Г улюблена мамина пісня
4. При узагальнювальних словах уживаємо ...
А кому й тире
Б двокрапку й тире
В двокрапку й кому
Г тире й кому
5. У реченні « Вже сонце скотилось(1) до темного бору (2) і в теплім промінні купало (3) і ярі лани (4) і веселую гору» (Л.Українка) кому (коми) треба ставити на місці
А усіх цифр
Б лише цифр 2 і 3
В лише цифр 3 і 4
Г лише цифри 4
6. Слово кажуть буде вставним на місці пропуску в реченні (розділові знаки пропущено)
А Люди різне(…) про цей випадок.
Б (…) людині властиво помилятися.
В У народі (…) мовчання золото.
Г Брехню (…) різними словами, а правду тільки одним словом.
Завдання 7–9 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких два варіанти правильні.
7. Правильно розставлені розділові знаки в реченнях.
А Не знаю, чи побачу вас, чи ні, а може, власне, і не в тому справа…(Л.Костенко).
Б Дмитро очевидно поспішаючи не поснідав.
В Сьогодні, на щастя, буде сонячно.
Г Ти на мене пилинці не дозволила б , мабуть, упасти(Є.Летюк).
Д Ну ви, я бачу, здружилися (М. Трублаїні).
8. Потрібно поставити тире при відокремленій прикладці в реченнях.(Розділові знаки пропущено)
А Урочисто вишикувалася проспектами зелена варта каштанів почесна варта весни (О.Гончар).
Б Під нами прокидався туман, а над нами падало й падало листя золоті сльози осені (М. Стельмах).
В І ось він Київ за валами він!(Л.Костенко)
Г У Сквирі лікар був на прізвище Рушилов (М.Рильський).
Г Я виїхав в Одесу і влаштувавсь на кінофабрику як режисер (О.Довженко)
9. Оберіть речення , в яких є відокремлені уточнювальні члени речення.(Розділові знаки пропущено).
А Сонця на землі не було але вгорі у небі жайворонки були вже золотими (М. Вінграновський).
Б На околиці села живе Йосип Вихор (Гр. Тютюнник).
В Внизу десь під самими вікнами почувся гомін чужих голосів (О.Гончар).
Г Хлопець досить успішно склав екзамени з усіх предметів (Гр. Тютюнник).
Д Межи високими вербами дзюрчить струмочок і за струмком гадюкою в’ється стежка (М.Коцюбинський).
Завдання 10-11 на відповідність.
10. Установіть відповідність.
1. Відокремлене означення
2. Відокремлена обставина
3. Відокремлена прикладка
4. Відокремлений додаток
А Укрившись тьмою, тротуари і асфальти сплять (О.Довгоп’ят).
Б Я, засипаний сніжинками й зірками, йтиму манівцями неба…(Є.Гуцало).
В Окрім легенд, є дані науковців, теорії, складніші теореми (Л.Костенко)
Г І Оксану, мою зорю, мою добру волю, щодень Божий умивали (Т.Шевченко).
Д Світає, Господи, світає, земля у росах, як в парчі (Л.Костенко).
11. Установіть відповідність між значенням вставного слова та прикладом.
1.Емоційна оцінка
2.Дерело інформації
3. Невпевненість
4. Активізація уваги
А Може, то птахи приносять на крилах весну?
Б Як на лихо, потяга на станції вже не було.
В У Львові , кажуть, сніг випав сріблястий.
Г А завтра у мене, знаєш, важливі справи в місті.
Д До речі, американські військові кораблі можна зустріти в усіх африканських портах.
12. Складіть одне речення з відокремленим означенням, а потім перебудуйте це речення так, щоб означення не відокремлювалося.