9 клас біологія Екологічні чинники середовища.Екосистеми та їхня стабільність.

В завданнях може бути одна або декілька відповідей!

Тест виконано: 944 рази
20 запитань
Запитання 1

Які фактори відносяться до екологічних?

варіанти відповідей

абіотичні

фотосинтез

біотичні

антропогенні

Запитання 2

Які середовища населяють організми-гідробіонти?

варіанти відповідей

грунтове

водне

повітряне-наземне

гостальне

Запитання 3

Це середовище містить високу густину, малий вміст кисню, спостерігаються перепади тиску- назвіть його:

варіанти відповідей

грунтове

водне

повітряне

наземне

Запитання 4

Яка взаємодія ускладнює існування організмів?

варіанти відповідей

мутуалізм

конкуренція

коменсалізм

Запитання 5

Які форми симбіозу існують?

варіанти відповідей

мутуалізм

хижацтво

паразитизм

коменсалізм

альтруїзм

Запитання 6

Як називається взаємозв'язок на картинці?

варіанти відповідей

коменсалізм

паразитизм

хижацтво

мутуалізм

Запитання 7

Абіотичні компоненти екосистеми утворюють

варіанти відповідей

біотоп

біоценоз

фітоценоз

Запитання 8

Виберіть із списку абіотичні чинники:

варіанти відповідей

трава

світло

коник

склад грунту

температура

Запитання 9

Організми, що споживають рослини називаються:

варіанти відповідей

консументи І

консументи ІІ

продуценти

редуценти

Запитання 10

Які екосистеми відносяться до природних?

варіанти відповідей

став

болото

річка

поле

степ

Запитання 11

В цих екосистеми мале різноманіття рослин і тварин, погано розгалужені зв'язки, відсутня саморегуляція- це:

варіанти відповідей

озеро

ліс

поле

грядка

Запитання 12

Сукцесія - це:

варіанти відповідей

Збіднені видами високопродуктивні угруповання рослин, тварин, грибів і мікроорганізмів, створені людиною для сільськогосподарської продукції

Спрямовані послідовні зміни угруповань організмів, які з часом приводять до перетворення самої екосистеми

Сукупність популяцій організмів різних видів, які взаємодіють між собою і з неживою природою таким чином, що всередині цього угруповання виникають потоки енергії і колообіг речовин.

Певна територія з більш-менш однорідними умовами життя, населена взаємопов’язаними популяціями різних видів, об’єднаних між собою і фізичним середовищем життя колообігом речовин і потоками енергії

Запитання 13

Правило екологічної піраміди:

варіанти відповідей

Кожний вид пристосований до певної сукупності умов існування особливим чином, тобто не існує двох близьких видів з повністю однаковими адаптаціями.

Кожний з факторів має лише певні межі позитивного впливу на організми.

На кожному попередньому трофічному рівні кількість біомаси та енергії, що запасаються організмами за одиницю часу, значно менша, ніж на наступних.

На кожному наступний трофічний рівень переходить лише певна частина енергії.

Запитання 14

Обміління озера, заростання травою та поступова поява кущів і дерев на його місці - це приклад явища:

варіанти відповідей

техногенної катастрофи

первинної сукцесії

вторинної сукцесії

створення агроценозу

Запитання 15

Зазначте, як називають просторове та трофічне тісне співіснування видів

варіанти відповідей

Екологічна ніша

Місце перебування

Симбіоз

Трофічний рівень

Запитання 16

Укажіть, як називають угруповання організмів, штучно створені людиною з метою отримання сільськогосподарської продукції

варіанти відповідей

екосистема;


ботанічний сад;


агроценоз; 

популяція

Запитання 17

Яка форма симбіозу зображена на фотографії:

варіанти відповідей

коменсалізм

паразитизм

мутуалізм

Запитання 18

Яка форма антибіозу зображена на фотографії:

варіанти відповідей

хижацтво

виїдання

внутрішньовидова конкуренція 

міжвидова конкуренція 

Запитання 19

До якого трофічного рівня належать тварини на малюнку

варіанти відповідей

лев до 1, буйвол до 2

лев до 2, буйвол до 1

лев до 3, буйвол до 2

лев до 4, буйвол до 3

Запитання 20

Форма взаємозв’язків, що є змаганням за засоби існування й умови розмноження між особинами одного виду (внутрішньовидова) або різних (міжвидова) видів є:

варіанти відповідей

конкуренція

виїдання 

хижацтво

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест