Контрольна робота №6 "П.Куліш, Марко Вовчок" 9 кл.

Додано: 4 травня
Предмет: Українська література, 9 клас
20 запитань
Запитання 1

Пантелеймон Куліш був відомим письменником, але не    

варіанти відповідей

першим українським професійним літературним критиком 

перекладачем, автором українського правопису 

автором підручників для школи 

композитором, автором багатьох музичних творів

Запитання 2

Хто з названих осіб займався перекладами Біблії українською мовою?

варіанти відповідей

Т.Шевченко

П.Куліш

Г.Сковорода

В.Мономах

Запитання 3

Події доби Руїни описано у творі...

варіанти відповідей

"Наймичка"

"Чорна рада"

"Причинна"

"Тарас Бульба"

Запитання 4

Шрам одночасно був попом...(за романом "Чорна рада")

варіанти відповідей

І вчителем

І лікарем

І полковником

І хорунжим

Запитання 5

Чорна рада — це 

варіанти відповідей

віче новгородців

збори за участю найвищих осіб держави, знаті 

таємні збори з метою перевороту

великі збори, вибори за участі простого народу

Запитання 6

Установіть відповідність між героєм і його портретом.      

 1  ...Був високий, огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже чи ступить, чи заговорить, то справді по-гетьманськи...

2      Хто б не споглянув на його високий зріст, на тонкий да хисткий стан, хто б не завважив молодецьку силу в руках і в ногах, усяк бисказав, що не зовсім іще лихо.  

3  Чоловічок сей був у короткій старенькій свитині, у полотняних штанях, чоботи шкапові попротоптувані — і пучки видно. Хіба по шаблі можна було б догадуватися, що воно щось не просте: шабля аж горіла од золота, да й та на йому була мов чужа.

4  ...Другий по одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду — старий «козарлюга».

А Михайло Черевань БПетро Шрам В Іван Шрам Г Яким Сомко Д Іван Брюховецький

варіанти відповідей

1-Г, 2-Б, 3-Д, 4-В

1-Г, 2-В, 3-Д, 4-А

1-А, 2-Б, 3-Д, 4-В

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В

Запитання 7

Кому присвячена повість "Інститутка"

варіанти відповідей

Тарасу Шевченку

Івану Франку

Івану Котляревському

Запитання 8

Полковника-попа Івана Шрама найбільше турбавало те, що

варіанти відповідей

його син ніяк не одружується 

 в Україні чвари, боротьба за гетьманську булаву 

люди занедбали церкву

його побратими змінилися, поховалися у своїх хуторах

Запитання 9

Для Кирила Тура та Петра Шрама наслідком викрадення та повернення Лесі Череванівни було те, що

варіанти відповідей

Леся поскаржилася Сомкові й той покарав супер­ників 

Леся відмовила женихам 

тяжко поранено обох — Петра й Кирила 

вони відмовились від Лесі

Запитання 10

Основним художнім прийомом, який використовує Марко Вовчок у повісті «Інститутка», є 

варіанти відповідей

гумор і сатира 

антитеза

ліричний відступ 

сон-передбачення

Запитання 11

За те, що Прокіп заступився за свою дружину (повість Марка Вовчка «Інститутка»), його 

варіанти відповідей

віддали в солдати 

посадили у в'язницю 

побили батогами 

відправили до Сибіру

Запитання 12

Установіть відповідність між героями та їхніми виовлюваннями.


1 Та на волі і лихо і напасть — ніщо не страшне. На волі я гори потоплю!        

2 Приніс я тобі грошенят крихту, п'ять карбованців. Поживай здорові. ... Се не панські гроші —братерські: ними не зажуришся. Я собі зароблю.__

3 Було, мене й б'ють (бодай не згадувать!) — не здержу серця, заплачу; а роздумаюсь трохи — і сміюся.

4 І морено, й мучено нас — та все дурницею. І те вчи, і друге, й десяте, й п'яте... товчи та товчи, та й товчи!.. Нащо мені те знати, як по небу

зорі ходять або як люди живуть поза морями та чи в їх добре там, та чи в їх недобре там? Аби я знала, чим мені себе між людьми показати...

А Устин Б Назар В Прокіп Г бабуся Д Інститутка

варіанти відповідей

1- В 2- Б 3- А 4- Д

1- В 2- Г 3- А 4- Д

1- В 2- Б 3- А 4- Г

1- В 2- Д 3- А 4- Б

Запитання 13

Події, зображені в романі П. Куліша «Чорна рада», відбувалися

варіанти відповідей

1773 року

1673 року

1663 року

1654 року

Запитання 14

Іван Брюховецький, герой роману П. Куліша «Чорна рада», завоював довіру запорожців і черні

варіанти відповідей

своїми обіцянками, панібратством

своєю сміливістю, мужністю, розсудливістю

своєю зовнішньою привабливістю, силою

своєю дружбою із царськими придворними

Запитання 15

Полковий лікар, чоловік панночки з повісті Марка Вовчка «Інститутка», виявив себе як людина

варіанти відповідей

сильна, мужня, розсудлива

безвільна, безпринципна, байдужа

жорстока, запальна, нестримна

весела, товариська, добра

Запитання 16

Марко Вовчок протиставляє аристократизм за духом аристократизму за походженням через образи

варіанти відповідей

Устини й інститутки

старої пані й інститутки

Прокопа й Назара

бабусі й Катрі

Запитання 17

Весело золочити степ, поля красні! степ заланий наче втікає в тебе перед очима далеко кудись, далеко...Любо на волі дихнути

У тексті вжито такі художні засоби:



варіанти відповідей

епітети, інверсія, риторичні окличні речення

гіпербола, рефрен, метафора

зменшувально-пестливі слова, антитеза, антитеза, синоніми

Запитання 18

Він пригорне мене та подивиться в вічі так-то любо, що чую, наче в мене крила виростають.


У тексті вжито такі художні засоби:


варіанти відповідей

порівняння, фразеологізм

гіпербола, рефрен, метафора

зменшувально-пестливі слова, антитеза, антитеза, синоніми

Запитання 19

- Ох, бабусю! І морено, й мучено нас - та все дурницею. І те вчи, і друге, й десяте, й п'яте... товчи та товчи, та й товчи!.. Нащо мені те знати, як по небу зорі ходять або як люди живуть поза морями та чи в їх добре там, та в чи їх недобре там? Аби я знала, чим мені себе між людьми показати...


У тексті вжито такі художні засоби:

варіанти відповідей

порівняння, фразеологізм, повтори

гіпербола, рефрен, метафора

зменшувально-пестливі слова, антитеза, повтори

Запитання 20

Як ставився чоловік ( Морко Вовчок "Інститутка") до жорстокості та постійних вибриків дружини?

варіанти відповідей

Намагався не помічати цього.

Часто зчиняв сварки та скандали.

У всьому потурав коханій.

Захищав своїх працьовитих і добрих кріпаків.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест